Toon posts:

PW; Sorteren op naam & afwezige C2Q

Pagina: 1
Acties:

• NitroX infinity
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 01:23
1) Zat net door de pricewatch te browsen en het viel me op dat je niet kunt sorteren op naam.

2) De Core 2 Quad mist onder het kopje 'series' bij de processoren links van de producten.

Mijn blog; Floating Points

• ACM
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

NitroX infinity schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:33:
1) Zat net door de pricewatch te browsen en het viel me op dat je niet kunt sorteren op naam.
Klopt. Had ik al een keer opgemerkt dat die vergeten was, maar is zo te zien geen ticket van gemaakt.
2) De Core 2 Quad mist onder het kopje 'series' bij de processoren links van de producten.
Die is er in theorie wel. Maar de lijst van opties wordt opgebouwd aan de hand van producten die in de basislijst getoond worden - anders worden dat soort lijstjes zo enorm lang - en dat betekent in dit geval dat het producten met een actuele prijs moeten zijn. En blijkbaar zijn er geen Core 2 Quad's meer met prijs.

Gelukkig kan je het met Tweakers 7 op diverse andere manieren wel benaderen:
- zoeken binnen de categorie
- zoeken in de hele pricewatch
- merklisting

en als je core 2 quad zoekt in de hele pricewatch, krijg je ook nog een linkje naar de serie zelf:
http://tweakers.net/serie/777/core-2-quad/

Voor het niet getoond worden binnen de categorie is niet echt een oplossing. Als we de filters aanpassen aan de hand van het actuele getoonde lijstje producten levert dat helaas allerlei nieuwe problemen op. Denk bijvoorbeeld aan de situatie waar je meerdere opties wilt combineren met een OR-filter (bijv Core 2 Quad en Core 2 Extreme), dan zou bij het aanvinken van de ene de andere optie verdwijnen omdat er geen producten zijn die zowel in de serie Core 2 Quad als Core 2 Extreme vallen...

Saai uitzicht in je tuin? Hang er een foto voor!

• NitroX infinity
Bedankt :Y)

• Dirk
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 23:33

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
Voor het niet getoond worden binnen de categorie is niet echt een oplossing. Als we de filters aanpassen aan de hand van het actuele getoonde lijstje producten levert dat helaas allerlei nieuwe problemen op. Denk bijvoorbeeld aan de situatie waar je meerdere opties wilt combineren met een OR-filter (bijv Core 2 Quad en Core 2 Extreme), dan zou bij het aanvinken van de ene de andere optie verdwijnen omdat er geen producten zijn die zowel in de serie Core 2 Quad als Core 2 Extreme vallen...
Bij het aanklikken van het OR-filter zouden natuurlijk alle nuttige combinaties weer zichtbaar moeten worden.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dirk schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 13:04:
Bij het aanklikken van het OR-filter zouden natuurlijk alle nuttige combinaties weer zichtbaar moeten worden.
Maar alle opties zijn bij OR per definitie 'nuttig', althans, tenzij ze uitgesloten worden door de overige filters. Hoedanook, het was een eenvoudig voorbeeld om het probleem te illustreren. Maar het is er toevallig wel een die we wel al opgelost hebben in de code: bij het bepalen van de facetten voor OR-based filters wordt dat specifieke filter zelf uitgesloten en alleen gekeken naar de overige filters. 't Is meer dat de ajax-based weergave zich niet continu aanpast aan de hand van de teruggegeven cijfertjes (alleen de cijfertjes veranderen, niet de getoonde opties).

Desalniettemin werkt het wat verwarrend als we de beschikbare opties steeds variabel maken met de ingestelde keuzes. Sowieso zou je er dan waarschijnlijk alsnog niet aan gedacht hebben om het prijs-slider aan te passen zodat de beschikbare opties bij de Serie-selectie toenemen...

[Voor 8% gewijzigd door ACM op 27-10-2012 13:34]

• winnie
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 19:37

winnie

de poes...

ACM schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 10:41:
[...]

Klopt. Had ik al een keer opgemerkt dat die vergeten was, maar is zo te zien geen ticket van gemaakt.

[...]
Maar is er al een ticket aangemaakt (ik weet niet waar ik die zou moeten zoeken)? Of wordt er nog een ticket aangemaakt? Want ik erger me behoorlijk aan het ontbreken van een sorteer functie "op naam".

• winnie
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 19:37

winnie

de poes...

Toch maar eens bumpen.
Misschien dat ik de pricewatch niet snap, maar ik ben nog steeds op zoek naar een makkelijke manier om op naam te sorteren in de pricewatch. Er is in deze draad sprake van een ticket aanmaken, maar het uiteindelijke (knop om op naam te sorteren) zie ik niet. Is deze call nog onderhanden, genegeerd (waarom) of niet opgemerkt (dan bij deze hopelijk wel)?

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22:59

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Is hier al progressie in? Heb net een systeem samengesteld, maar het is erg irritant om niet op naam te kunnen sorteren. Je moet dan per fabrikant gaan filteren (als dat toevallig kan) en je blijft constant met filters rommelen.

Zo heel moeilijk kan het toch niet zijn? O-)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

We weten dat het een leuke feature is, helaas is de beschikbare ruimte in het huidige ontwerp niet ruim genoeg om de naam er (altijd) bij te kunnen plaatsen...

Zoals hier bijvoorbeeld:
http://tweakers.net/categorie/49/videokaarten/producten/

En daarna is het gestrand en kwam het weer op de lange todo-list terecht :)

[Voor 15% gewijzigd door ACM op 08-10-2013 14:41]

• F.West98
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 04:09

F.West98

Alweer 12 jaar hier

Dropdown voor sortering? :+

2x Dell UP2716D | i7 6700K | 64GB RAM | Samsung 850 1TB | ASUS ROG Maximus VIII Formula | GTX960
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Aangezien we de sortering ook gebruiken als een indicatie welke kolommen er in de tabel staan is een dropdown niet heel handig :P

• NitroX infinity
Aangezien er inmiddels een dropdown lijstje is, kan daar misschien nou eindelijk ook de mogelijkheid in komen om op naam te sorteren?

Ik weet niet veel van databases, maar dit zou toch een simpele query moeten zijn?

• Anthor
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Sorry voor de kick, maar als ik een nieuw topic maak word ik misschien terugverwezen naar de search.
Er staan her en der wel topics met deze vraag, maar in deze staan nog wat inhoudelijke reacties op de vraag.

Is het nog steeds niet mogelijk om alfabetisch sorteren toe te voegen?

Ik was laatst bezig een camera uit te zoeken en door de grote verscheidenheid aan typenummers was het erg onhandig dit niet te kunnen.
Als ik nu in de PW kijk zie ik niet direct een rede waarom dit niet zou kunnen.

• Bram1337
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 02-04-2018
Betreffende coolere serienaamgeving 'non-LAN-teambaremeerpoorts'-netwerkkaarten 'server' anders 'desktop'.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik snap je vraag niet? En waarom is dat relevant voor dit topic? Zou het niet gewoon als niet-feature request binnen het pricewatch-forum passen?

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee