minimal Ubuntu Server installation upgrade naar normal

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378278

Topicstarter
hallo
op mijn vps server staat standaard de minimal Ubuntu Server installation is er een makkelijke manier om dit om te zetten naar een normal installation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118213

Woei, dit moet één van de betere topicstarts van dit jaar zijn.

Er missen maar een aantal zaken:

- Welke versie praten we over?
- Waar loop je tegenaan?
- Wat is je huidige situatie, en waar wil je precies naar toe?
- Wat heb je zelf al ondernomen dit te bereiken?
- Wil je naar een "normale" server installatie, of naar een "normale" desktop installatie?

Oftwel, in het kort, om je toch even te helpen :)

Zorg eerst en vooral dat je duidelijk hebt wat je precies wilt bereiken. Ik weet zeker dat je vraag dan makkelijk via Google (of hier, mocht Google alsnog te onduidelijk zijn) te beantwoorden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378278

Topicstarter
ik heb al op google gezocht maar niks gevonden
ik praat over een vps waar momenteel de minimal Ubuntu Server installation 12.04 die ik wil upgraden naar de "normale" ubuntu server installation van 12.04 op draait
aangezien ik nog redelijk nieuw ben met ubuntu gebruik ik nu veel online turtorials om op te zetten wat ik wil
bijvoorbeeld bij het installeren liep ik tegen de volgende 2 problemen aan
1 dat standaart geen utf-8 geinsatlleerd stond en dat add-apt-repository niet standaard in de minimal zit.
nu zijn deze problemen allemaal wel makkelijk op te lossen met de hulp van google
maar ik zou de server tog graag update naar de "normale" versie om dit soort problemen te voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:25

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Volgende keer wil ik een betere TS zien, want 1 zin wat tegelijk je vraag is, is verre van voldoende. Je bent hier lang genoeg om te weten hoe het wel hoort, zelfs als je nog geen 40 posts hebt.

UTF8 is standaard aanwezig en als dit niet correct is ingesteld, moet je klagen bij je VPS leverancier die de installatie heeft verzorgt. Dit heeft niets met het missen van een package te maken, hooguit opgeven in /etc/locale.gen en je locales opnieuw genereren.

Ik raad je aan om aptitude te installeren en daar eens op je gemak doorheen te scrollen. Het is een front-end voor apt-get die bijna hetzelfde werkt, de parameters om te installeren en verwijderen zijn hetzelfde. Zonder parameters en opties krijg je de curses interface zodat je alle informatie van packages kan lezen.

Wat je nu kan doen is tasksel installeren en starten. Dan kan je netjes een taak uitzoeken die je server moet uitvoeren.

Ivm de gebrekkige TS en het niet geven van een degelijk antwoord op de vragen die zijn gesteld, gaat dit topic op slot. Lees de volgende keer eerst de stickies door.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Dit topic is gesloten.