Step up converter voor home cinema set

Pagina: 1
Acties:

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-01 03:14
Ik heb hier een YHT-394 set van Yamaha waar een HTR-3063 receiver bij zit.

Nu ga ik binnenkort verhuizen naar Canada en aangezien alles meekan wil ik deze liever ook meenemen (verzenden is goedkoper dan hier slijten en daar nieuwe kopen).

Alleen ben ik aan het kijken naar step up converters. Deze zijn (vooral in Amerika) overal te krijgen en heb mijn oog op deze laten vallen.

Nu staat in de specificaties dat de receiver 700W is (5x 120 watt + 100 watt subwoofer) alleen is de subwoofer apart verbonden met het lichtnet, dus ik neem aan dat dit niet helemaal klopt?

Maar mijn belangrijkste punt is, werken de receiver en subwoofer op 60Hz zonder problemen? De normale step up converters kunnen uiteraard van 60Hz geen 50Hz maken.

Als de set 700W is bij elkaar dan zou een 1000W step up converter voldoende zijn?

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Het vermogen van je versterker qua verbruik zal niet gelijk zijn aan het vermogen wat naar de speakers gaat bij elkaar opgeteld. Ik denk dat je met 300-500 watt al prima uit de voeten kan :)

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-01 03:14
Ik zat net even te kijken en op de receiver zelf staat "230V 50Hz 250W" en op de sub staat "230V 50Hz 45W", dat is dus een stuk minder dan idd in de specs staat.

Maar zal 60Hz iets uitmaken? Interne klok misschien? Het is allemaal geen high end spul maar wil natuurlijk geen brom oid eroverheen hebben :P

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Normaal gesproken niet, omdat het vrijwel direct na binnenkomst in de versterker door een transformator+ gelijkrichter gaat. Die maakt er gelijkstroom van voor de componenten.