HD nog goed?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hallo
M'n pc is zo traag geworden, denk dat het aan de HD ligt, heb HD tune gedaan en de snelheden zijn heel schommelend.
Is de schijf aan het sterven of maakt dit niet veel uit?
Thanks
http://i.imgur.com/sAnVd.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Manke op 26-10-2012 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321197

Schommelende snelheden bij een conventionele hdd zijn normaal. Immers als je over principe van een rondje draaien over een kleine en grote cirkel nadenkt is dit vrij logisch. Heb je meer indicaties dat je HDD sterft of is je OS misschien vervuild/virus/of iets dergelijks

edit typfoutje

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 321197 op 26-10-2012 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Even Seatools van Seagate (Samsung) eroverheen. Dan kan je goed zien of die bad sectors etc heeft. En het langzame licht meestal aan je OS dat vervuild is wat Zentyth al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Ga ik ff doen.
Vervuild, zou kunnen, werk al langer dan een jaar met deze installatie
thanks voor de snelle antwoorden
eeuwigheid geleden dat ik hier was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:23
Een stervende HDD merk je meestal aan random crashes, vergezeld van een luide "tik".
Een pc die traag is geworden zit waarschijnlijk vol met bloatware of een virus.
Ik zie ook dat je schijf voor 99% vol zit. Dat helpt meestal niet. Waarschijnlijk is de schijf enorm gefragmenteerd.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
had defraggler eroverheen gegooid en alles was goed daarna, de grote bestanden heb ik laten skippen. pagefile is ook niet gefragmenteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
als ik een groot bestand kopieer naar een andere locatie op de zelfde schijf, zakt ie zo naar 35 MB/s.
heb net ahci aangezet, maar daar is ie niet op vooruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
Manke schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:16:
als ik een groot bestand kopieer naar een andere locatie op de zelfde schijf, zakt ie zo naar 35 MB/s.
heb net ahci aangezet, maar daar is ie niet op vooruit gegaan.
Die snelheid kan vrij normaal zijn bij een kopieeropdracht van en naar dezelfde schijf indien deze op een traag gedeelte dit moet laten plaatsvinden, wat goed mogelijk is doordat de schijf 93% in gebruik is.

In HD Tune zie je het tragere gedeelte rond die 60 MB/s zitten. Je moet echter lezen en schrijven, dus /2 = 30 MB/s.
Pagina: 1