Toon posts:

Welke SSD is een verstandige koop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een SSD omdat mijn huidige harde schijf wat langzaam begint te worden en vol begint te raken. Daar een SSD vele malen sneller zou moeten zijn dan een HDD lijkt mij een SSD daarom een goede keuze.

Maar andere dingen eerst, dit is mijn huidige systeem en hier zal het dus bij moeten passen:

Voeding: Silverstone Strider SST-ST85F-P
Geheugen: 2x Kingston KVR1333D3N9K2/4G 4 GB, PC3-10666, 1333 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2
Behuizing: Cooler Master HAF932 Advanced
CPU: AMD FX-8120 Black Edition
Moederbord: Asrock 870 Extreme3 R2.0
Videokaart: Crossfire Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition
Huidige HDD: WD Caviar Blue 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300

Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan en ben uitgekomen op de Samsung 830 128GB. 128GB zou voor dit moment, om de zwaardere programma's en windows op te zetten, voldoende moeten zijn.

Er zijn echter 2 versies van deze SSD beschikbaar, de Basic en Desktop editie.. Ik zie persoonlijk niet in waar de extra waarde van de desktop editie in zou moeten zitten en weet niet welke van deze twee, mits dit al het geval is, een verstandige koop zou zijn.

Mijn vraag dus concreet is, welke van deze SSD versies is de beste koop? Of is er nog een betere SSD van ongeveer 128GB voor rond de € 100,- te koop?

Dank voor jullie reacties alvast :)

• wardragon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-03-2024
Jouw huidige hardeschijf is prima je moet alleen even de flux capacitor fixen.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-03 22:33
Nouja basic versie is alleen de SSD, en desktop zitten extra spulletjes bij zoals een converter om 'm in te bouwen in een 3,5" slot en datatransfer kabels. Als je dat niet nodig hebt, kun je voor de basic versie gaan. De Samsungs 830 is wel 1 van de beste keuzes op dit moment.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
flux capacitor 8)7
(gaat ie lekker met een flinke hap space cake achter startrek?)

ontopic: de desktop versie bevat een bracket, kabeltje en wat software, dit ben je in principe niet nodig.
(je kunt zonder bracket, met 2 schroefjes aan 1 kant zit ie ook prima, kabeltje heb je nog wel? en de software gebruikt toch 'niemand')

edit: net 20 seconden te laat :P

[ Voor 20% gewijzigd door mitsumark op 26-10-2012 20:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke dank voor de reacties :) Er zou een Sata kabel meegeleverd moeten worden. En in mijn kast zouden als standaard 2.5" bays moeten zitten dus dat lijkt me ook geen probleem. De basic kit gaat worden besteld.

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-11-2025
mitsumark schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:40:
flux capacitor 8)7
(gaat ie lekker met een flinke hap space cake achter startrek?)
offtopic:
Back to the Future, niet Star Trek :9

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

• X-Fire-X
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03-2025
Naast de bracket ed zit Norton ghost nog in de desktop editie, die heb je niet in de basic.
Niet dat je daarom dan ineens voor de desktop editie zou moeten gaan verder ;)
Pagina: 1