Hallo,
Inmiddels groen licht gekregen voor het aansluiten van mijn glasvezel verbinding. Dit duurt dus nog ongeveer een week of 2 en dan ga ik 300mbit door mijn kabel krijgen.
Nu loop ik met een dilemma, ik vind het lastig om een keuze te maken welke router ik moet nemen.
Ik lees dat de Linksys e4200 erg goed is, maar dat er nogal verschil in de versies zit. De v2 heeft betere usb, en v1 heeft beter wifi bereik.
Nu is eigenlijk dat laatste wel belangrijk maar maakt het me ook niet zo heel veel uit, dit omdat ik mijn oude router al op zolder heb staan welke nu fungeert als switch/ap.
Ook lees ik dat de Asus RT-N66U snel maar ook betrouwbaar is. Maar hier hangt ook weer een hoger prijskaartje aan.
Of de Netgear NDR3700 of NDR4500 ofzo?
Om even situatie te schetsen:
Router in meterkast
-> 1 kabel naar IPTV
-> 1 kabel naar pc in woonkamer
-> 1 kabel naar pc slaapkamer 1e verdieping
-> 1 kabel naar zolder
******staat nu mijn oude router op aangesloten wat dient als switch/ap(is maar 100mbit)
- download pc
- game laptop
Om mijn download en game pc dus ook van gigabit internet te voorzien wil ik graag een switch kopen welke gigabit ondersteund:
http://www.alternate.nl/h...1005D/48928/?event=search
Hierop sluit ik dan dus ook weer de sitecom ap aan om op zolder beter draadloos bereik te hebben. Dit doe ik voornamelijk als ik in bed lig om op mijn telefoon beter bereik te hebben.
Verder hebben we minimaal 4 smartphones aangesloten op het draadloos internet.
Eigenlijk mijn eisen zijn:
- overal gigabit verbinding en toegang om de 300mbit eruit te halen.
- redelijke goede wifi verbinding liefst tot op zolder(2e verdieping)
- geen restricties zoals ik nu heb bij KPN Experiabox
Mijn gebruik voornamelijk is usenet, dus ik upload niet veel. Maar download wel redelijk wat.
Heb deze test ook nog doorgelezen maar het is allemaal zoveel cijfers:
http://nl.hardware.info/r...te-routers-van-het-moment
Graag hoor ik van jullie wat advies en welke ik eventueel het beste zou kunnen nemen, ook als het bijvoorbeeld zware overkill is waar ik naar kijk.
Inmiddels groen licht gekregen voor het aansluiten van mijn glasvezel verbinding. Dit duurt dus nog ongeveer een week of 2 en dan ga ik 300mbit door mijn kabel krijgen.
Nu loop ik met een dilemma, ik vind het lastig om een keuze te maken welke router ik moet nemen.
Ik lees dat de Linksys e4200 erg goed is, maar dat er nogal verschil in de versies zit. De v2 heeft betere usb, en v1 heeft beter wifi bereik.
Nu is eigenlijk dat laatste wel belangrijk maar maakt het me ook niet zo heel veel uit, dit omdat ik mijn oude router al op zolder heb staan welke nu fungeert als switch/ap.
Ook lees ik dat de Asus RT-N66U snel maar ook betrouwbaar is. Maar hier hangt ook weer een hoger prijskaartje aan.
Of de Netgear NDR3700 of NDR4500 ofzo?
Om even situatie te schetsen:
Router in meterkast
-> 1 kabel naar IPTV
-> 1 kabel naar pc in woonkamer
-> 1 kabel naar pc slaapkamer 1e verdieping
-> 1 kabel naar zolder
******staat nu mijn oude router op aangesloten wat dient als switch/ap(is maar 100mbit)
- download pc
- game laptop
Om mijn download en game pc dus ook van gigabit internet te voorzien wil ik graag een switch kopen welke gigabit ondersteund:
http://www.alternate.nl/h...1005D/48928/?event=search
Hierop sluit ik dan dus ook weer de sitecom ap aan om op zolder beter draadloos bereik te hebben. Dit doe ik voornamelijk als ik in bed lig om op mijn telefoon beter bereik te hebben.
Verder hebben we minimaal 4 smartphones aangesloten op het draadloos internet.
Eigenlijk mijn eisen zijn:
- overal gigabit verbinding en toegang om de 300mbit eruit te halen.
- redelijke goede wifi verbinding liefst tot op zolder(2e verdieping)
- geen restricties zoals ik nu heb bij KPN Experiabox
Mijn gebruik voornamelijk is usenet, dus ik upload niet veel. Maar download wel redelijk wat.
Heb deze test ook nog doorgelezen maar het is allemaal zoveel cijfers:
http://nl.hardware.info/r...te-routers-van-het-moment
Graag hoor ik van jullie wat advies en welke ik eventueel het beste zou kunnen nemen, ook als het bijvoorbeeld zware overkill is waar ik naar kijk.