Geen besturingssoftware (geen Mac OS X)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 09:29
Nou, dacht "even " de macbook van mijn dochter te upgraden .
HD gewist en op volgende gedrukt,halverwege stopt hij ermee.
wat ik ook doe , ik krijg er geen besturingssysteem op.

De macbook komt van Leopard 10.5.8 en ik wilde naar Snow Leopard , mountain Lion wil hier niet op volgens alle bronnen op internet.
Had ze van een vriend overgenomen maar nu blijkt dat ze een grijze dvd heeft en online is te lezen dat die niet gaat werken ...duh..
Geprobeerd overal en nergens snow leopard te krijgen maar als ik zelf aan de gang ga werkt het niet en hij is ook nergens te koop(was tot voor "kort "maar €20,- maar nu nergens meer te koop)

iemand nog een retail snow leopard te koop voor me?
Iemand een andere oplossing?

Help ? _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door scorpio op 26-10-2012 18:51 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-10 13:53

Hoite

Goed verhaal

Wat voor grijze DVD heb je dan? dit is toch gewoon een SL dvd die je kan opstarten door C ingedrukt te houden?

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
ja maar komt met melding dat ie niet te installeren is, ook op internet zoals gezegd hebben ze het over de versie met de leopard erop witte dvd die werkt wel (retail) maar die heb ik dus niet http://almy.us/images/SnowLeopard.jpg

ik heb dus deze http://formac.org.ua/wp-c...d-snow-leopard-os-x-1.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door scorpio op 26-10-2012 19:02 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Hoite schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:54:
Wat voor grijze DVD heb je dan? dit is toch gewoon een SL dvd die je kan opstarten door C ingedrukt te houden?
De 'grijze' DVD is waarschijnlijk een machine-specific DVD. De TS heeft echter een retail versie nodig. Als de TS kan aangeven welk type MacBook het is, kunnen we achterhalen of Lion eventueel ook zou werken. Dat is met een kleine omweg nog wel te regelen namelijk.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
mackbook 4.1 meende ik maar hoe kan ik dat achterhalen , kom niet in het systeem denk ik

Is een kleine witte uit 2008 en draaide dus standaard 10.5.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
had al "uitgezocht "en gevonden dat Lion er niet op kan , kan pas na 2009 types

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
ben nu aan het kijken hoe een bootable usb stick te maken vanuit Windows 7 , of dat überhaupt kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
beste was als ik iemand kon die de witte dvd heeft want die is alleen nog via amazon voor een belachelijke prijs te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
op marktplaats zie ik er een paar , hoop dat de goede ertussen zit.
als we geen oplossing vinden hoop ik daar 1 te kunnen kopen en dat het dan wel werkt

of heeft hier iemand nog een retail snow leopard te koop voor een mede tweaker? _/-\o_

heb 1 op de kop getikt ...morgen ophalen , hoop dat het zal werken 8)

[ Voor 35% gewijzigd door scorpio op 26-10-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
Eventueel kan ik je wel helpen. Stuur maar een pb als je niet de juiste dvd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Pffff na het werk de Snow Leopard opgehaald en geïnstalleerd..gelukt .
Dank jullie voor het aanhoren ;-)
Topic mag dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-10 13:14
Volgensmij kan lion er wel op. Mijn oude macbook uit 2007 draait nu lion bij mijn schoonvader. Dus een macbook van 2008 moet dat ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 12:46
Lion werkt wel op de desbetreffende macbook, mijn vrouw heeft een macbook 2.1 van mid 2007 en in heb een imac 5.1 mid 2006 allen met Lion maar dan moet je wel minimaal 2Gb geheugen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Denk dat er verschil is tussen Lion en Mountain Lion ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Hier iets gevonden wat duidelijkheid geeft over of Mountain Lion wel of niet op je mac gaat werken.

Reboot your system with the 6 and 4 keys held down simultaneously, and if this line doesn't read 'Yes' in the System Profiler then you will not be able to install OS X Mountain Lion.
(Credit: Screenshot by Topher Kessler)

Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/02/29/64BitKernel.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 21:00
Wikipedia: MacBook dit zegt dat de 4.1 een Core2Duo heeft. Kijk even hoeveel ram er in zit, indien 2gb> gewoon (Mountain) Lion erop gooien, indien <2gb Snow Leopard of 2gb ram er in zetten en alsnog (Mountain) Lion erop zetten.
Mountain lion op usb stick zetten en schone installatie doen, dat is beter dan oudere versie upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 12:46
Mountain Lion draait op de MacBook 2.1.

iMac (medio 2007 of nieuwer)
MacBook (eind 2008, aluminium, of begin 2009 of nieuwer)
MacBook Pro (medio/eind 2007 of nieuwer)
MacBook Air (eind 2008 of nieuwer)
Mac mini (begin 2009 of nieuwer)
Mac Pro (begin 2008 of nieuwer)
Xserve (begin 2009)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:35
Scorpio, ipv meerdere posts achterelkaar, kun je de edit knop gebruiken om je post aan te passen :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1