Opgelost.....Bedankt Tweakers! Een andere houding is de oplossing, but it is hard!
[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2012 15:32 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2012 15:32 ]
Huh, je wil niet 100% geven want dan wordt je moe? Dat is niet echt een 'super gemotiveerde' instelling die je claimt te hebbenVerwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:02:
Dusjah, ik draai nu misschien 60% mee, maar ik wil en hoef geen 100% te geven want als ik dat doe is er gewoonweg geen werk meer voor mij. Dan ben ik ook kapot als ik thuis kom. Als ik thuis ben zit ik meestal achter scheikunde/beta dingen. Dus het is niet zo dat ik dan thuis op de bank ga luieren.
Hoe kan je stress hebben als je alles enorm snel af hebt? Dan heb je hoogstens stress van het misschien gesnapt worden omdat je dingen doet die niet de bedoeling zijn (wat precies de bedoeling niet is dus....)Ik irriteer me ook heel erg aan mijn manager omdat hij de neiging heeft om 30 keer per dag (bij wijze van) langs te komen en op mijn scherm te kijken. Dat geeft mij echt een stres gevoel en zo kan ik mijn werk ook niet goed doen. Ik heb al last van mijn borstbeen en door hem krijg ik het gevoel dat ik er nog meer last van heb door de stres.
Elke keer als je klaar bent aangeven dat je klaar bent en de vraag erbij wat kan ik nu doen....Dus wat moet ik doen? Ik wil niet echt van stageplek wisselen....Maar misschien is dat een goed idee? Zijn er bedrijven die rond deze periode stagaires zoeken? Ik heb nu 400+ uren ervaring.
Terecht, als iemand bij ons stage loopt, dan kan hij voor zijn huidige opleiding bij ons iets leren, wij geven aan wat voor jou en ons nuttig is, maar als jij dingen wil doen omdat dat alvast handig is voor een volgende opleiding, dan ga je dat maar lekker in je eigen tijd doen...Ik wil bijvoorbeeld op stage een uur aan mijn scheikunde/etc werken voor mijn toekomstige opleiding in het hoger onderwijs, maar dat kan ik niet maken zonder dat die gaat blaffen, tenminste, daar ben ik bang voor.
"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett
Dat is meer een instellingsprobleem van jou dan van het bedrijf hoor... Stage lopen doe je over het algemeen om iets te leren, niet om iets te verdienen... Als dat je enige drijfveer is, dan ga je nog van een koude kermis thuiskomen later. (Je moet nog 40 jaar werken, dan zou ik het ook maar leuk gaan vinden ipv alleen maar voor het geld)Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:13:
[...]
De vorige stagaire hier was een ramp als ik het mag geloven van mijn collegas. Volgens hen ben ik zoveel keer beter en straal ik het uit dat ik het echt wil. Niemand die zeurt over mij helemaal niets.
Misschien heb je daarover gelijk, over dat 100%, maar ik zie het nut er gewoon niet van in.....Misschien als ze mij meer betalen......
Ik hoop voor je dat je manager niet meeleest, want een dergelijke houding zou bij mij 'exit' betekenen.Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:13:
[...]
De vorige stagaire hier was een ramp als ik het mag geloven van mijn collegas. Volgens hen ben ik zoveel keer beter en straal ik het uit dat ik het echt wil. Niemand die zeurt over mij helemaal niets.
Misschien heb je daarover gelijk, over dat 100%, maar ik zie het nut er gewoon niet van in.....Misschien als ze mij meer betalen......
Misschien heb je dan wel gelijk.......Exhar schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:19:
[...]
Ik hoop voor je dat je manager niet meeleest, want een dergelijke houding zou bij mij 'exit' betekenen.
Je leert als 't goed is van een stage. En dat hoeft niet per definitie heel erg inhoudelijk te zijn, op sociaal vlak zal je (bijvoorbeeld) ook dingen leren.
Mocht je niet voldoende te doen hebben, kan je dat bespreken met je manager en eventueel met je mentor/stagebegeleider. En ja, mogelijk zal je moeten overstappen naar een andere stageplaats.
Maar als ik je berichten zo lees, zit je meer met het probleem dat de manager meekijkt op je scherm en wil je eigenlijk niet zo gek veel uitvoeren....
Dus wacht, je draait nu 60% mee, maar je wil niet meer doen omdat je bang bent dat je moe wordt? Je begrijpt hopelijk zelf wel dat dat nu niet het sterkste argument is?Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:02:
Dusjah, ik draai nu misschien 60% mee, maar ik wil en hoef geen 100% te geven want als ik dat doe is er gewoonweg geen werk meer voor mij. Dan ben ik ook kapot als ik thuis kom. Als ik thuis ben zit ik meestal achter scheikunde/beta dingen. Dus het is niet zo dat ik dan thuis op de bank ga luieren.
....
Ik irriteer me ook heel erg aan mijn manager omdat hij de neiging heeft om 30 keer per dag (bij wijze van) langs te komen en op mijn scherm te kijken. Dat geeft mij echt een stres gevoel en zo kan ik mijn werk ook niet goed doen. Ik heb al last van mijn borstbeen en door hem krijg ik het gevoel dat ik er nog meer last van heb door de stres.
...
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
*Zucht*DrivinUCrazy schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:22:
[...]
Dus wacht, je draait nu 60% mee, maar je wil niet meer doen omdat je bang bent dat je moe wordt? Je begrijpt hopelijk zelf wel dat dat nu niet het sterkste argument is?
Ik denk dat je de indruk wekt dat je de kantjes ervan af loopt. Of dit zo is mag je helemaal zelf beoordelen. Maar, stagiaires die de kantjes er van af lopen krijgen meestal ook geen leuke klussen aangeboden. Bedenk dus voor jezelf of je je 100% wil inzetten. Indien niet; stoppen met stage want dat wordt dan toch niks. Als je je wél wil inzetten: geef dit dan aan bij de manager. Vraag hem om een leuke opdracht die jou uitdaagt.
Je ergertje ook aan je manager omdat hij je controleert. Ik dénk dat hij vindt dat daar dan een reden voor is. Geef hem dan een reden om erop te vertrouwen dat hij jou zelfstandig laat werken! Toon initiatief.
Trouwens, je werk bovengemiddeld (wie bepaalt wat er gemiddeld is?) snel af hebben betekent niet dat het werk ook goed is gedaan. Dat lijkt me een stuk belangrijker dan of iets snel af is. Probeer dus eens om echt goed werk af te leveren, iets dat echt boven het maaiveld uitsteekt. Neem geen genoegen met dat 6je.
Een stage is er ook niet voor de vergoeding. Een stage is er om iets te leren. Bijvoorbeeld hoe het er in de praktijk aan toe gaat.En je hebt wel 400 hele uren ervaring. Nou ja, 240 effectieve uren (60%). Dit zijn 6 fulltime weken. Bij een beetje baan is dan net je proefperiode voorbij. Ga er dus maar vanuit dat de meeste werkgevers daar niet echt van onder de indruk raken.
[ Voor 16% gewijzigd door MagicTempest op 26-10-2012 15:45 ]
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Lekker handig, je hele oorspronkelijke bericht weghalen... wat als iemand in vergelijkbare situatie nou dit topic eens wil nalezen? Daarvoor is het toch een forum en geen helpdesk? Terug dat verhaal!Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:02:
Opgelost.....Bedankt Tweakers! Een andere houding is de oplossing, but it is hard!
Ja ik moet nog veel leren alleen is dat moeilijk omdat ik denk dat ik hard werk, maar misschien is dat niet zo. Het is alleen zo dat als ik mezelf vergelijk met andere ik dan zo'n snobistische idee krijg, wat natuurlijk niet goed is. Ik geef je daarop wel gelijk, maar ik was even kwaad op het feit dat er wat op stage was gebeurd dus kwam ik hier vragen wie er nou gelijk had en wat ik het beste kon doen.MagicTempest schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:44:
Je gedraagt je in ieder geval wel een beetje als een kind. Nu weet ik dat je nog niet heel oud bent, maar als stagiair wordt ook wel een volwassen houding van je verwacht. Dat betekent dus rug recht, en doen waar je voor betaald wordt. (Ervaring opdoen is ook een vorm van betalen, zij moeten namelijk veel tijd en moeite in jou steken)
Overigens kun je het beste meteen afleren om jezelf met andere mensen te vergelijken. Het gaat er niet om hoe goed of slecht iemand anders is, het gaat erom hoe goed of slecht jij bent.
Wat ik me alleen afvraag is hoe het komt dat je nu een ICT stage doet terwijl je al een paar keer hebt aangegeven dat je iets met scheikunde wil doen...
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq