CorsixTH: testers gezocht!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
CorsixTH-logo

Test Manager

Ik ben sinds kort Test Manager bij het project CorsixTH. Dit project is bezig om een kloon te maken van het spel Theme Hospital, uitgekomen in 1997. Na meer als drie jaar klussen zitten inmiddels bijna alle functies uit het orginele spel in CorsixTH verwerkt. We zijn op dit moment druk met een website bezig die delen van de Google Code-pagina moet vervangen.

CorsixTH

In CorsixTH (en dus Theme Hospital) moet je een ziekenhuis runnen, het enige wat raar is, is dat de ziektes niet echt alledaags zijn. Denk hierbij aan onzichtbaarheid, alien DNA enz. :)

Dit spel is geschreven in Lua en C++. Zelf heb ik hier ook geen enige kennis van, dus maak je maar niet druk hierover. Je hebt verder de orginele bestanden van dit spel nodig om CorsixTH te kunnen spelen. En denk hierbij aan: er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden! ;)

Hier kun je de meest gestelde vragen over het spel vinden. En hier is meer informatie te vinden over het spel zelf (gameplay enz.) En als laatste is hier de Wiki te vinden (alle info bijmekaar.)

Van dit spel is al een aantal keren een meukartikel geplaatst op Tweakers.net. Daarom denk ik dat een aantal van jullie wel ervaring zal hebben met dit spel.

Maar wat is nou mijn vraag:

Een aantal dagen voordat er officieel een nieuwe versie van het programma uitkomt, wordt er een soort RC verspreid onder de makers van het programma. Er zitten vaak vele weken tot maanden tussen een release, we zijn bezig om hier meer vaart mee te maken. En ik ben verantwoordelijk dat het testen goed verloopt. Ik moet zorgen dat er verschillende ''Test Procedures'' klaar staan, die mensen kunnen testen om te kijken of de desbetreffende bug er ook echt uit is. Verder moet natuurlijk het hele spel en vooral de installatiebestanden ook weer worden getest op verschillende besturingssystemen.

Dit kan ik natuurlijk niet alleen en daarom zoek ik hulp: Wie zou mij willen helpen met testen van CorsixTH? Dit is zowel vlak voor release (RC) als nu met de oorspronkelijke versie (vesie 0.10) als de Trunk.

Snapshots

Bij grotere en kleine aanpassingen in de Trunk zullen er meerdere bestanden vervangen moeten worden. Dan kun je het beste hier een kant-en-klare versie downloaden die je direct kunt starten en alle veranderingen bevat uit de Trunk.

Testen

Wanneer je het spel opent kun je het beste de SDL-versie spelen, meer informatie hierover is hier te vinden.

Je moet dan als tester eventuele bugs of kleine foutjes melden in de Issue-tracker van CorsixTH. En praat hierbij in het Engels, want praktisch alle ontwikkelaars kunnen geen Nederlands! :) Kijk altijd eerst in de Issue-tracker of de bug ooit al een keer gemeld is, anders kunnen we natuurlijk wel aan de gang blijven.

Wanneer er een fout optreedt in het spel, loopt het spel meestal helemaal vast en kun je het spel het beste afsluiten met Taakbeheer. Zoek dan meer details op in het bestand Gamelog.txt (C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\CorsixTH) en vermeld de inhoud hiervan bij je bug-melding.

Er wordt ook regelmatig een reserve-kopie(C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\CorsixTH\Saves\Autosaves) opgeslagen van het spel waar je mee bezig was. Upload hiervan de meest recente(n), van voordat de error optrad, naar de Issue-tracker bij je bug-report. Eventueel kun je altijd nog een screenshot (PrintScreen of bijv. Snagit) toevoegen van het spel als dit relevant is.

Als je mee wilt helpen met testen moet je wel aan de volgende voorwaarden voldoen:
-Enige ervaring hebben met CorsixTH. Is niet 100% verplicht, je kunt het nog leren.
-Minstens een beetje Engels kunnen om bugs te melden in de issue-tracker.
-Een flinke portie enthousiasme (naadzakelijk :)

We zoeken mensen met de volgende (bijna alle) besturingsstystemen:
-Windows XP
-Windows Vista
-Windows 7
-Windows 8 (vooral
-Ubuntu (geef door welke versie je in dit geval gebruikt.)
-MacOSX (geef hiervan wederom door welke versie je gebruikt.)
-Linux

Op dit moment heb ik al drie testers gevonden via mijn Tweakblog, dit zijn er natuurlijk niet genoeg!

Extra tip bij het spelen en het testen van CorsixTH

In de locatie C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\CorsixTH staat ook het bestand Config.txt. Hierin staat het volgende:

-- Debug settings.
-- If set to true more detailed information will be printed in the terminal
-- and a debug menu will be visible.
debug = true
-- If set to true, the FPS, Lua memory usage, and entity count will be shown
-- in the dynamic information bar. Note that setting this to true also turns
-- off the FPS limiter, causing much higher CPU utilisation, but resulting in
-- more useful FPS values, as they are not artificially capped.
track_fps = true

Zet hier deze twee instellingen op true, zodat er een nieuw menu in het spel vrijkomt. Hiermee kun je o.a. cheaten. Dit is vooral handig voor het testen van het spel.

Mail me!

Zou je dit willen doen? Zou je ons willen helpen met het testen van vooral de RC, wanneer die uitkomt? Je wordt hierbij betaald in het plezier dat je iemand geeft bij het spelen van een fantastische en vooral ''Bug-loze'' game :) Stuur dan een mailtje naar maartenpeters{at}hotmail.nl Vermeld hierbij op welke besturingssystemen je CorsixTH kunt testen en een kleine motivatie. Voor verdere vragen over het testen of over het spel zelf kun je me ook mailen.

Verder zoeken we ook nog mensen die kennis hebben van Lua en C++ en die mee zouden willen helpen om het spel verder te ontwikkelen. Zou je dit willen doen? Mail me dan!

[ Voor 6% gewijzigd door mrtnptrs op 19-01-2013 12:42 . Reden: Extra Informatie ]

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Op dit moment zijn we weer druk bezig met de voorbereidingen voor versie 0.20! Er zullen o.a. grafieken, originele filmpjes van Theme Hospital en veel meer toegevoegd worden! Wie zich dus alsnog wil aanmelden om deze nieuwe versie al bijna een maand voor release te testen, is welkom!

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wauw, ik heb me echt uren kunnen vermaken met het origineel! Ik zou graag willen testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-09 21:47

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Erg leuk project, heb het vanaf het begin af en toe gevolgd. Toen Corsix zelf nog code deed comitten, nu zie ik hem zelf niet meer voorbijkomen. Klopt dat? In het begin heb ik nog wat bug reports aangemaakt (lol), zal het project binnenkort weer eens compilen en testen.

[ Voor 12% gewijzigd door Basti504 op 18-01-2013 22:02 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:22
Super initiatief! Heb je een mail gestuurd!

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Grappig, ik heb het origineel destijds ook wel eens gespeeld. Bij deze game krijg ik een vergelijkbaar idee als OpenTTD, al heb je voor die game inmiddels het origineel niet meer nodig. Is dat iets wat ook 'op de planning' staat voor deze game? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
@MrBubbles Iedereen die zich wil aanmelden voor het testen, kan mij een mail sturen.

@CptChaos Dit staat wel in de planning, maar dit zal nog wel even duren, want we willen eerst aan het spel zelf werken.

@Basti504 Op dit moment werkt Corsix (Peter Cawley) nog mee aan het project, maar niet meer zo actief als eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
Theme Hospital was geweldig, jammer dat er nooit een vervolg is gemaakt. Er zijn 1 of 2 andere ziekenhuis spellen als dit gemaakt maar die waren niet zo goed. Helaas gaan wij binnenkort verhuizen en heeft mijn vriendin al mijn oude spellen al ingepakt dus kan het nu helaas nog niet installeren maar ik zal het tegen die tijd zeker eens gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-09 16:28
Dat spel heb ik grijs gespeeld jammer dat er toen inderdaad nooit een vervolg kwam. Zal je eens mailen ik wil wel OSX tester worden :)

Edit:
Shoot! Vergeet ik in de mail door te geven wel osx versie |:( Dat is dus Mountain Lion :)

[ Voor 27% gewijzigd door jimmy87 op 20-01-2013 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Zijn er nog meer mensen die zich willen aanmelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik mis bullfrog zo erg.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
mrtnptrs schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 20:01:
Zijn er nog meer mensen die zich willen aanmelden?
Mailtje is onderweg, top idee heren :)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Zijn er ook nog mensen die dit spel op Ubuntu en Windows 8 kunnen testen? Voor de rest is iedere tester welkom! Graag wel de besturingssystemen vermelden, wanneer je je aanmeld; dit zijn verschillende al vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dograver
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 10:18

Dograver

>> Insert Title Here <<

Wat zijn de specs van de game.. heb nog en oude testbak met een niet nader te noemen versie van Ubuntu.

PSN-ID Dograver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Dit weten we eerlijk gezegd niet. Ik zou het gewoon een keer proberen. Je, en iedereen die wil testen trouwens, kan mij mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Theme Hospital origineel en die draait zelfs op W7 gewoon. Mijn vraag is; Mag dit in verband met rechten etc?

Wel cool zeg! En toevallig ook bezig met een eigen game ala TH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Je gebruikt dan nu waarschijnlijk een versie van gog.com.

Je hebt het orginele spel nodig om CorsixTH te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Heb me zojuist ook aangemeld als tester. Heb TH altijd kapot gespeeld.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Maar ben ik nou gek of heb ik jouw aanmelding niet ontvangen via de mail? Ik heb al een heel aantal aanmeldingen mogen ontvangen, maar meer aanmeldingen zijn ALTIJD welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb net een mail verzonden :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
ik heb je ook een mail gestuurd een paar dagen terug.

zou graag willen helpen met testen.

ben ondertussen al wel aan het speelen gegaan.

hoop nog een reactie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
sk1nny666 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 16:42:
ik heb je ook een mail gestuurd een paar dagen terug.

zou graag willen helpen met testen.

ben ondertussen al wel aan het speelen gegaan.

hoop nog een reactie te krijgen.
Zou jij deze mail misschien nogmaals naar mij toe willen zenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Mag ik je in iedergeval 1 tip geven. Zorg in vredesnaam dat je dev team met versienummers gaat werken ;) Het liefts zelfs per onderdeel (dll's, .exe en/of config bestanden) .. zo kan je als tester makkelijk het versienummer koppelen aan een incident en kan tracken of er er andere zaken op een gegeven moment bij een wijziging omvalt en je kunt eventueel dan besluiten om een rollback te doen van een bepaald onderdeel.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Config-bestanden kun je geen versienummer geven. Maar andere bestanden wel. Ik heb dit toegevoegd aan de wiki pagina: http://code.google.com/p/corsix-th/source/detail?r=2107.

Pagina: 1