Toon posts:

Wireless Router bereik in een nieuw appartement

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een Linksys E3000 router.
Eenmaal verhuisd naar een nieuw appartement met goed geïsoleerde wanden,
kwam ik er na het plaatsen van mijn router in de meterkast achter dat het bereik erg slecht is.
Op een vloeroppervlak van 40m2 met 2 muren ertussen moet ik wel overal goed bereik kunnen hebben.
Heeft iemand een goede draadloze optie? Een met groot bereik en hoge snelheid.

Heb namelijk een 120mb verbinding en een payserver voor de nieuwsgroepen.
En downloaden wil ik via mijn laptop ook kunnen naar mijn NAS die aan de router hangt.

Vriendelijk bedankt!

Nozz

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Begin eens je verwachtingen bij te stellen...

Een modern appartement heeft betonnen muren met metalen vlechtwerk erin wat als kooi van Faraday werkt. Het gaat je lukken om met 2.4GHz signaal erdoor te krijgen, maar 120Mb/s is met goede apparatuur in dezelfde ruimte al onwaarschijnlijk, laat staan in een andere.

Als je echt 120Mb/s draadloos wilt zul je in elke kamer een aparte simultaneous WiFi AP moeten plaatsen, die met Gb Ethernet met je modem/router verbonden is. En dan nog moet je een bijzonder goede NIC in je laptop hebben en geluk hebben met de rf-omstandigheden :o

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 26-10-2012 15:11 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
De wanden zijn niet van beton maar gips met glaswol en een holle ruimte.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:10

franssie

Save the albatross

WIFI verlaat sommige meterkasten gewoon niet . Bij mijn ouders haal ik 3 meter ... (aardstralen, weet ik veel - nooit kunnen oplossen hoeveel routers ik ook probeerde).
Beste winst is ws toch te halen door je router te verplaatsen ipv hardware te vervangen. Heb je dat al getest?

[ Voor 18% gewijzigd door franssie op 26-10-2012 16:48 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:36:
De wanden zijn niet van beton maar gips met glaswol en een holle ruimte.
Nouja, waar dan ook ze van gemaakt zijn lijkt niet te bevorderlijk voor WiFi. Dat gezegd, wat meet je?
franssie schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:46:
WIFI verlaat sommige meterkasten gewoon niet . Bij mijn ouders haal ik 3 meter ... (aardstralen, weet ik veel - nooit kunnen oplossen hoeveel routers ik ook probeerde).
Beste winst is ws toch te halen door je router te verplaatsen ipv hardware te vervangen. Heb je dat al getest?
Meterkasten zijn de slechtst denkbare plek voor WiFi, het is zowel een kooi van Faraday met al die metalen leidingen en buizen als een plek met interferentie (van alle electra erin).

Je access point wil je zeker niet in je meterkast hebben. Dit is een van de redenen dat ik geen fan ben van gecombineerde modem/router/access points. Beste plek voor je modem is daar waar coax/glas/aderpaar je huis binnenkomt. Dat is soms in de meterkast wat funest is voor je AP, of in de woonkamer wat zelden voor UTP-bekabeling goed uitkomt. Vervolgens wil je de router op de meest logische plek om alle UTP te laten samenkomen. En tenslotte wil je daarvandaan een AP bedraad aansluiten op de beste plek ervoor. Dat is meestal hoog met goede line-of-sight.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist mijn router en NAS verplaatst uit de meterkast en staan nu in het achterste deel van het appartement (slaapkamer). Aangrenzend de woonkamer/ keuken (2 kamer appartement). Zodra ik met mijn laptop/telefoons aan de andere kant van de woning sta is het signaal bijna zo goed als weg. Heb ook al geswitched met kanalen. Alles mocht niet baten. Dat enkel door in principe 1 wand/deur. Zelfs mijn mediaplayer (LG dp1w) die in de woonkamer staat (nog geen 2 meter van de router) streamed nu ronduit kut. Zet ik hem echt naast de router dan werkt het wel weer prima, maar dan is natuurlijk het nut van WiFi overbodig.

Mijn simpele vraag is dus nog steeds;

Weet iemand een vervanger voor mijn Linksys E3000? Ik wil sowieso geen Linksys meer. Heb alle modellen al gechecked op user reviews en bij alle modellen valt het bereik erg tegen.
Mijn zwager heeft een Netgear in zijn huis, prima bereik alleen low-speed.

Bedankt voor de hulp!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Kort antwoord: deze eraan hangen.
Zal je geen spijt van krijgen.

- knip -

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:49

DjVe

Hatsaflats!

je zou een TP/link 1043 kunnen proberen. Stukje voordeliger maar zeker een goede router met hoge wan to lan snelheid en een fatsoenlijk bereik.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:10

franssie

Save the albatross

TP-Link740 is ook een optie, kost bijna niets en geeft naar mijn ervaring goed netwerk, is dd-wrt compatible. Er is ook een versie waarvan je een andere antenne kan aansluiten, niet altijd helemaal 100% volgens de regels maar beter je antenne's verbeteren dan het vermogen opschroeven. Vermogen werkt maar 1 kant op, antenne werkt twee kanten op.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:49:
Ik heb zojuist mijn router en NAS verplaatst uit de meterkast en staan nu in het achterste deel van het appartement (slaapkamer). Aangrenzend de woonkamer/ keuken (2 kamer appartement). Zodra ik met mijn laptop/telefoons aan de andere kant van de woning sta is het signaal bijna zo goed als weg. Heb ook al geswitched met kanalen. Alles mocht niet baten. Dat enkel door in principe 1 wand/deur. Zelfs mijn mediaplayer (LG dp1w) die in de woonkamer staat (nog geen 2 meter van de router) streamed nu ronduit kut. Zet ik hem echt naast de router dan werkt het wel weer prima, maar dan is natuurlijk het nut van WiFi overbodig.
Zoals ik al zei, je hebt gewoon last van demping (of zware interferentie) in je appartement. Je zult dus twee AP's nodig hebben, je router (deze of een andere) en een tweede in de tweede kamer die via UTP op de eerste aangesloten is.
Mijn simpele vraag is dus nog steeds;

Weet iemand een vervanger voor mijn Linksys E3000? Ik wil sowieso geen Linksys meer. Heb alle modellen al gechecked op user reviews en bij alle modellen valt het bereik erg tegen.
Mijn zwager heeft een Netgear in zijn huis, prima bereik alleen low-speed.

Bedankt voor de hulp!
Mijn simpele antwoord is dus nog steeds:

Er is geen vervanger voor die Linksys die gaat doen wat je wilt.

De E3000 is niet 's werelds beste WiFi-router, maar het behoort tot het beter middenklassement. Een zeer goede router zou misschien 25% beter presteren, maar daar houdt het op. En dat is niet wat jij wilt.

Nogmaals:
Hou voorlopig deze router en koop er een AP bij. Zet die AP in je tweede kamer. Stel op WiFi-router en AP dezelfde SSID in maar gebruik een ander kanaal. Dan kun je vrolijk rondlopen in je huis en in beide kamers redelijk WiFi hebben. Maar dan nog moet je geen 120Mb/s verwachten tenzij je inderdaad vlak naast je AP zit. Op tien meter afstand 120Mb/s? Ain't gonna happen :o

Oslik blyat! Oslik!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-12 23:47
DjVe schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:31:
je zou een TP/link 1043 kunnen proberen. Stukje voordeliger maar zeker een goede router met hoge wan to lan snelheid en een fatsoenlijk bereik.
Inderdaad, gebruik deze zelf ook en haal mijn " mid ziggo abbo " op volle snelheid draadloos door het hele huis.

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-12 17:49
ik heb zelf ook een e3000 staat in de woonkamer zit er een meter of 5 vanaf heb ook maar 3 streepjes
het zendvermogen is gewoon minder .hier voor had ik een WRT54GL die gaf een volle bak over die afstand kon alleen de snelheid aan .
maar nooit meer een linksys/routers die zowiezo die ingebouwde antennes hebben
Pagina: 1