Finder: bestanden rangschikken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-10 19:16
In de finder is het volgens mij sinds OSX Lion mogelijk om bestanden te rangschikken op soort.
Binnen deze ranschikking worden de bestanden op datum gesorteerd, van nieuw naar oud. Is het ook mogelijk om te stellen dat de bestanden op naam worden gesorteerd? Binnen hun eigen soort dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKorpel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
nielsgaastra schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:20:
In de finder is het volgens mij sinds OSX Lion mogelijk om bestanden te rangschikken op soort.
Binnen deze ranschikking worden de bestanden op datum gesorteerd, van nieuw naar oud. Is het ook mogelijk om te stellen dat de bestanden op naam worden gesorteerd? Binnen hun eigen soort dus.
Als je in de finder rechtsklikt of Ctrl+klikt, dan kun je klikken op 'Show View Options' (ik heb alles op Engels staan, in het Nederlands heet het wellicht anders, het is onderaan het rechtsklikmenu bij mij). Vervolgens kun je het als volgt instellen, dan krijg je volgens mij wat je omschrijft:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/31606071/Screen%20Shot%202012-10-26%20at%204.00.51%20PM.png

Zo heb ik het ingesteld, en ik heb dus inderdaad alles gerangschikt op soort, en gesorteerd op naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-10 19:16
Daar was ik inderdaad naar op zoek. Thnx!