Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Ramakers
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08 11:10
Beste mensen,

Ik heb enkele dagen (de 19e om precies te zijn) een Dell Inspiron 15R SE zonder SSD besteld met de gedachten dat ik deze gewoon kan omwisselen wanneer het geld voorhanden was om een SSD ipv de HDD te steken.

Echter zat het wat te knagen omdat je op internet van alles hoort dat een upgrade niet altijd mogelijk is. Dus ik met volle moed de Dell Chat aangezet en mijn vraag gesteld.

Nu blijkt dat wanneer ik de HDD vervang door een SSD de garantie ineens komt te vervallen. Ik dacht dat je ram en HDD's altijd mocht vervangen zonder dat het een garantie probleem zou veroorzaken.

Iemand die hier licht in het duister over kan brengen?

Hier de Dell Chat Log:

Afbeeldingslocatie: http://i960.photobucket.com/albums/ae89/Azurak86/20121026_DellChativmSSD.jpg

Mvg,

Daan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-09 22:54
D.Ramakers schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:09:
Beste mensen,

Ik heb enkele dagen (de 19e om precies te zijn) een Dell Inspiron 15R SE zonder SSD besteld met de gedachten dat ik deze gewoon kan omwisselen wanneer het geld voorhanden was om een SSD ipv de HDD te steken.

Echter zat het wat te knagen omdat je op internet van alles hoort dat een upgrade niet altijd mogelijk is. Dus ik met volle moed de Dell Chat aangezet en mijn vraag gesteld.

Nu blijkt dat wanneer ik de HDD vervang door een SSD de garantie ineens komt te vervallen. Ik dacht dat je ram en HDD's altijd mocht vervangen zonder dat het een garantie probleem zou veroorzaken.

Iemand die hier licht in het duister over kan brengen?

Hier de Dell Chat Log:

[afbeelding]

Mvg,

Daan
Wow.. ik zou me als bedrijf toch echt schamen als ik dit soort gesprekken standaard zijn bij de klanten'service'.

Dell geeft dit aan in de algemene voorwaarden:
5.3 Dell zal geen gebreken herstellen en geen defecte Producten vervangen indien het gebrek of het defect het gevolg is van een externe oorzaak, zoals slijtage door normaal gebruik of opzettelijke beschadiging, nalatigheid of indien niet door Dell geleverde software of hardware van een derde door U wordt geïnstalleerd op of verbonden met het Product, dan wel bij een ongeluk, gevaar, vochtigheidsbeheer, elektrische spanning of andere omgevingsomstandigheden die gewoonlijk niet in een veilige omgeving worden aangetroffen. Wij maken u er tevens op attent dat Dell geen onderdelen van Producten zal herstellen of vervangen die door een derde zijn aangepast of hersteld.
Ik weet alleen niet hoe streng ze hierin zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Ramakers
Beste,

Goed, dus als ik een defect heb aan de laptop en de orignele HDD er weer in stop mag er geen probleem zijn of niet? Daar er dan namelijk niets veranderd is aan de originele configuratie.

Of is dit niet mogelijk bij Dell laptops en kun je niet bij de HDD bay?
Al laat deze img zien dat het mogelijk is zonder enig probleem.
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/4d620be5e4.jpg

En dat de klantenservice in een of ander Indiaas land zit... is te verwachten toch?

Mvg,

[ Voor 16% gewijzigd door D.Ramakers op 26-10-2012 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-09 22:54
D.Ramakers schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:26:
Beste,

Goed, dus als ik een defect heb aan de laptop en de orignele HDD er weer in stop mag er geen probleem zijn of niet? Daar er dan namelijk niets veranderd is aan de originele configuratie.

Of is dit niet mogelijk bij Dell laptops en kun je niet bij de HDD bay?

En dat de klantenservice in een of ander Indiaas land zit... is te verwachten toch?

Mvg,
Zoals ik al zei weet ik niet zeker hoe streng Dell is in de handhaving. Ik liet alleen zien wat er in de eigen algemene voorwaarden van Dell staat.. Al lees ik in verschillende topics wel dat het herstellen naar originele staat in geval van garantieclaims schijnt te kunnen.
ik heb zelf ook interesse in deze laptop en ben dus erg benieuwd wat hier nu het antwoord op is.
Dat een bedrijf als Dell doet aan het uitbesteden van de klantenservice weet ik ook wel. Dat maakt het echter niet minder bedroevend.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:13

Quad

Doof

Je mag gerust de HDD vervangen door een SSD, let erop dat bij een eventuele RMA de originele HDD terug geplaatst wordt. Dus grofweg, customizen mag zoveel je wilt, als het maar in originele staat hersteld kan worden.

Dan maakt het niets meer uit.

Dat heeft de Dell Chat mij laatst beantwoordt ;).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Ramakers
Dan maar een externe hd behuizing erbij bestellen lol. Dan heb ik ze beide bij de hand ;=)

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardiendo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01-2023
Ik heb een 15R SE in bestelling en wil graag de DVD drive gaan vervangen door de 750GB HDD en op de originele plek van de HDD een SSD inbouwen. Hierbij zit ik te denken aan de 128GB van Samsung 830.

Echter, wat dien ik dan te kopen wat betreft SSD?
pricewatch: Samsung 830 series Notebook Upgrade Kit 128GB
of
pricewatch: Samsung 830 series 128GB

En wat betreft de HDD? Welke HDD caddy kan mij aangeraden worden voor de 15R SE?

Deze is van HDDCaddy.nl, waarbij 15R wel in de lijst staat, maar SE niet. Tevens, is deze te duur betaald?
http://hddcaddy.nl/winkel...e=product&product=7407869

Of heeft iemand deze gebruikt met positieve ervaringen?
http://www.ebay.com/itm/S...m416232f03c#ht_4363wt_979

Ik hoor het heel graag welke goed gebruik kan worden door een "wannabe" tweaker :*) Heb meer aan desktops gesleuteld dan aan laptops :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ardiendo schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:58:
Ik heb een 15R SE in bestelling en wil graag de DVD drive gaan vervangen door de 750GB HDD en op de originele plek van de HDD een SSD inbouwen. Hierbij zit ik te denken aan de 128GB van Samsung 830.

Echter, wat dien ik dan te kopen wat betreft SSD?
pricewatch: Samsung 830 series Notebook Upgrade Kit 128GB
of
pricewatch: Samsung 830 series 128GB
De notebookkit bied de mogelijkheid om alles op HDD een op een te kunnen zetten op de SSD. Daar zit dus ook de software en hardware (USB > Sata) voor bijgeleverd. Als je dat niet nodig denkt te hebben kan je gewoon de SSD only kopen.
En wat betreft de HDD? Welke HDD caddy kan mij aangeraden worden voor de 15R SE?

Deze is van HDDCaddy.nl, waarbij 15R wel in de lijst staat, maar SE niet. Tevens, is deze te duur betaald?
http://hddcaddy.nl/winkel...e=product&product=7407869

Of heeft iemand deze gebruikt met positieve ervaringen?
http://www.ebay.com/itm/S...m416232f03c#ht_4363wt_979

Ik hoor het heel graag welke goed gebruik kan worden door een "wannabe" tweaker :*) Heb meer aan desktops gesleuteld dan aan laptops :|
Ik zelf heb die van eBay vandaan, exact dezelfde als die aangeboden wordt. Werkt prima. Het is kwestie van frontje van Optical Drive afhalen en op de Universele plakken, zo zie je er niets van.

Ik heb ook daar mijn HDD erin gezet, omdat helaas bij mij de optical aansluiting maar sata150 was. Anders had ik daar de SSD geplaatst ivm free fall sensor op de sata 300 aansluiting.

WIl je gemak, kies dan de upgradekit en HDDcaddy.nl Wil je goedkoper uit zijn en iets meer moeite, kies je voor eBay en standaard SSD versie.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardiendo
Quad schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:23:
[...]

De notebookkit bied de mogelijkheid om alles op HDD een op een te kunnen zetten op de SSD. Daar zit dus ook de software en hardware (USB > Sata) voor bijgeleverd. Als je dat niet nodig denkt te hebben kan je gewoon de SSD only kopen.

[...]

Ik zelf heb die van eBay vandaan, exact dezelfde als die aangeboden wordt. Werkt prima. Het is kwestie van frontje van Optical Drive afhalen en op de Universele plakken, zo zie je er niets van.

Ik heb ook daar mijn HDD erin gezet, omdat helaas bij mij de optical aansluiting maar sata150 was. Anders had ik daar de SSD geplaatst ivm free fall sensor op de sata 300 aansluiting.

WIl je gemak, kies dan de upgradekit en HDDcaddy.nl Wil je goedkoper uit zijn en iets meer moeite, kies je voor eBay en standaard SSD versie.
De SSD Notebook kit lijkt me dan inderdaad wel praktisch, temeer omdat het slechts enkele euro's meer kost. De meerwaarde van de HDDcaddy zie ik nog niet... als ik je goed begrijp is er eigenlijk geen verschil tussen die van eBay en HDDcaddy, afgezien van de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ardiendo schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:34:
[...]

De SSD Notebook kit lijkt me dan inderdaad wel praktisch, temeer omdat het slechts enkele euro's meer kost. De meerwaarde van de HDDcaddy zie ik nog niet... als ik je goed begrijp is er eigenlijk geen verschil tussen die van eBay en HDDcaddy, afgezien van de prijs?
Nope, HDDcaddy koopt ze zelfs via eBay. Verschil is dat eBay langer duurt..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardiendo
Quad schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:23:
[...]

[...]

Ik ga vermoedelijk niet de HDD clonen naar de SSD, dus die USB adapter is niet echt nodig. 20 euro meer voor een mounting spacer is wellicht wat veel. Is die mounting spacer nodig met deze Samsung 830 SSD van 7mm dik (of zoiets?). Of kan ik hier iets anders voor gebruiken? Neem aan dat het geen warmte mag opnemen in zoverre een SSD warm wordt. Enige goede suggesties? Is een stukje karton verantwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ardiendo schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:28:
[...]

Ik ga vermoedelijk niet de HDD clonen naar de SSD, dus die USB adapter is niet echt nodig. 20 euro meer voor een mounting spacer is wellicht wat veel. Is die mounting spacer nodig met deze Samsung 830 SSD van 7mm dik (of zoiets?). Of kan ik hier iets anders voor gebruiken? Neem aan dat het geen warmte mag opnemen in zoverre een SSD warm wordt. Enige goede suggesties? Is een stukje karton verantwoord?
Hm wat bedoel je met een mounting spacer? :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardiendo
Quad schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:32:
[...]

Hm wat bedoel je met een mounting spacer? :)
Mjah in de kit zit blijkbaar een spacer die je kunt gebruiken in de notebook om lege ruimte op te vullen zodat de ssd beter zit... naast t feit dat ie met schroefjes vast zit. omdat ie zo dun is namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
rule number 1: dell chat medewerkers hebben totaal geen verstand van de producten die ze verkopen,
ook mag je gewoon de hdd voor een ssd vervangen, mits je bij installatie en door de ssd geen schade toebrengt aan de laptop..

de m-sata poort zit niet op de standaard versie (die zit er alleen als je hem destijds met caching ssd had gekocht)

je kan en mag dus wel gewoon je ram upgraden, en een ssd installeren,

beste is wel, mocht je hem rma sturen, gewoon even het oude geheugen en hdd terug erin te stoppen.

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ardiendo schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 14:02:
[...]

Mjah in de kit zit blijkbaar een spacer die je kunt gebruiken in de notebook om lege ruimte op te vullen zodat de ssd beter zit... naast t feit dat ie met schroefjes vast zit. omdat ie zo dun is namelijk.
Ahh ik snap wat je bedoelt.
Die spacer zit aan de buitenkant om te zorgen dat je de SSD erin kan drukken en vast houdt zodat hij niet uit het sata slot kan. Dat de SSD maar 7mm is maakt geen zak uit.
Heb dat inderdaad ook, maar nooit last mee gehad, die zat er bij bij de eBay versie.

PVOutput☀️

Pagina: 1