[OL] mail verzenden als attach: naam wijzigt in onderwerp

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-04 16:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
De laatste tijden houd ik mij nogal bezig met het support op Office (2010) gerelateerde zaken. Zo af en toe kom ik vragen tegen, waarvan ik denk hoe vind je het. :) Zo nu ook weer, ik heb wel wat zoek termen geforumleerd, maar ik kan niets vinden en heb eigenlijk ook de grootste moeite om hier voor uberhaubt zoek termen te verzinnen.

Wat is het geval, iemand slaat e-mail op als bestanden in een folder en geeft een eigen bestandsnaam op. Vervolgens worden deze e-mail(s) als attachment aan een andere e-mail verzonden. Wat je nu te zien krijgt is dat de e-mail niet de bestandsnaam van de e-mail die als attachment is toegevoegd te zien krijgt, maar het onderwerp van de betreffende e-mail.

Iemand enig idee waardoor dit wordt veroorzaakt en of het mogelijk is dit gedrag te veranderen?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-04 10:16
Ze worden opgeslagen als .msg file? Volgens mij wordt het subject gewoon opgeslagen als metadata, best kans van dat de waarde die outlook daarin vindt altijd de naam is die gebruikt wordt voor de naam van de bijlage. Outlook 2003 doet dat bijvoorbeeld ook. Of je het aan kan passen (en hoe dat zou moeten) is mij niet bekend, ben het in ieder geval nog nooit tegen gekomen.

Zoekterm die ik verzonnen had was 'change subject .msg file', geeft wel wat resultaten maar meer over de default naam van de file bij opslaan ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Niet het meest handige, maar als je de opgeslagen e-mail even opent, kan je het onderwerp veranderen, opslaan, en dan krijg je het aangepaste onderwerp als naam van de bijlage als je hem verstuurd. Kost dus een extra handeling maar kan dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:19
Een .msg bestand kun je openen met Winzip of 7-Zip en uitpakken naar een gewone folder. Je kunt dan rondneuzen in de deelbestandjes waaruit het is opgebouwd.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Maar het aanpassen van de meta lijkt me in de regel ook niet de bedoeling: dan pas je het originele bericht aan terwijl er vast een reden is om juist de mail als file te sturen ipv gewoon op forward te drukken.

Geen idee of OL het kan (het lijkt mij eerder handig feature dan bug), als alternatief kan je een andere MUA gebruiken, of eventueel de msg inpakken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)