Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Online vs offline adverteren

Pagina: 1
Acties:

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 21:35
De doelgroep van één van mijn websites is niet het type wat veel achter de pc doorbrengt. Toch wil ik deze doelgroep laten weten dat mijn website bestaat. Online adverteren is makkelijk, omdat je mensen bereikt die toch al in hetzelfde genre aan het zoeken zijn, of websites aan het bezoeken zijn.

Hoe dit offline aan te pakken? En wat is de juiste verhouding in deze? Iemand die daar ervaring mee heeft? Adverteren op papier is relatief duur, gezien het te verwachten aantal bezoekers vs. een online campagne. Maar ik ben bang een grote groep niet te bereiken wanneer ik me puur online richt. Daarbij is mijn budget niet eindeloos, dus wil ik het wel correct inzetten.

Iemand tips?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-11 12:17
Kijken of je producten kan laten reviewen in magazines/tijdschriften? Of als prijs laten weggeven.

Ooit eens (zonder ons medeweten) een artikel uit onze shop in de Telegraaf gehad, ineens bak verkopen en bezoekers, grappige was, alleen dat artikel werd verkocht, verder niks uit de shop. Gewoon op een pagina tussen andere artikelen, spullen voor bij kinderen in de auto ofzo. Plaatje, korte omschrijving, URL en prijs erbij.

Maar hadden we dat ding moeten betalen, hadden we er nooit die kosten uit kunnen halen.

(nog gedoe ook, kleine voorraad, onze leverancier ook en spul ging komende maanden niet meer in productie)

Wat soms nog weleens werkt met startende webshops van huisvrouwtjes is een artikel in het lokale suffertje krijgen, maarja, denk niet dat je startend webshop huisvrouwtje bent :p

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

Als je weet waar je doelgroep regelmatig 'uithangt', is er wel een offline campagne aan te knopen. Posters met of zonder QR-codes, merchandise... het probleem van adverteren op papier in DM-stijl is dat het weer snel verdwijnt: het gaat al vlot de papierbak in of 'op de stapel'. Een poster blijft hangen, letterlijk (mits toestemming) en figuurlijk :)

Dit is nog altijd wel afhankelijk van je budget natuurlijk, want ook posters kosten geld. Een brochure is misschien weer te kostbaar - een andere optie is om mond-tot-mond reclame onder je klanten aan te sporen. Vertel aan je vrienden hoe geweldig wij / ons product zijn, en je krijgt op je volgende bestelling 10 eur korting oid.

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Wom schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:43:
De doelgroep van één van mijn websites is niet het type wat veel achter de pc doorbrengt. Toch wil ik deze doelgroep laten weten dat mijn website bestaat. Online adverteren is makkelijk, omdat je mensen bereikt die toch al in hetzelfde genre aan het zoeken zijn, of websites aan het bezoeken zijn.
Wedervraag: advertenties online plaatsen vind ik wel makkelijker dan een advertentie plaatsen in een tijdschrift (qua inspanning en werk). Waarom denk jij dat online adverteren makkelijker isdan offline adverteren? Ik zie namelijk niet in waarom een offline en onlnie bezoeker beide wel en niet in hetzelfde gerne zoeken betrekking tot hun product behoefte.
Wom schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:43:
Hoe dit offline aan te pakken? En wat is de juiste verhouding in deze? Iemand die daar ervaring mee heeft? Adverteren op papier is relatief duur, gezien het te verwachten aantal bezoekers vs. een online campagne. Maar ik ben bang een grote groep niet te bereiken wanneer ik me puur online richt. Daarbij is mijn budget niet eindeloos, dus wil ik het wel correct inzetten.

Iemand tips?
Mijn tip: wees creatief en laat je bij het bedenken van ideen niet beperken door je budget. Gewoon creatief brainstormen, wie weet bedenk je dingen waar je eerder nooit op zou komen. Afhankelijk van je doelgroep en artikelen / diensten kan een review zeker een goede start zijn om je bedrijfsnaam aan je artikelen en diensten te koppelen. Een zeer goed en mogelijk snel in te zetten advies van het Kerstmanneke.

Is er een verhouding tussen offline en online adverteren? Ik denk niet dat er een gouden percentage bestaat. Je doelgroep en artikel / diensten in combinatie met behaalde resultaten zullen de verhouding gaan bepalen. Wat mij wel opvalt is dat bedrijven offline en online advertenties niet of nauwelijks met elkaar lijken te combineren. Als zorgt dat beide gecombineerd worden zal je offline advertentie zich mijn inziens betaalbaarder maken. Een QR-code met een (unieke) URL in een advertentie is een heel simpel voorbeeld. Zolang de URL actief blijft, blijft de QR-code onbeperkt houdbaar. Theoretisch zou iemand die het tijdschrift een jaar later leest alsnog via de QR-code bij jou uitkomen. Het is dan natuurlijk wel wijs om die klant dan door te sturen naar het artikel of dienst van de die tijdsperiode welke bij zijn behoefte aansluit.

Kun jij mij uitleggen waarom je, je richt op online als je stelling correct is en je klanten zich (hoofdzakelijk) offline bevinden? Bij die stelling lijkt mij online dan relatief zinloos. Als ik je goed begrijp, is er meer een angst dat je klanten niets met online hebben en je wilt ze waarschijnlijk wijzen op de toegevoegde waarde van je online website met betrekking tot hun voorkeuren. Dit is dan ook mijn tip voor deze vraag. Zorg dat je middels online iets toevoegd aan het artikel / dienst welke ze offline niet hebben. Bijvoorbeeld een video, statitieken, dynamische informatie enzovoorts. Wees creatief.

En mijn laatste tip. Ik kan snappen dat je niet nodeloos geld wilt verspillen. Argumenten als beperkt budget zijn echter wel dooddoeners. Om iets te bereiken moet je investeren en als het goed is zou je idee zichzelf betalen en extra inkomsten opleveren (dat is het idee). Durf te doen.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 21:35
Bedankt voor de reacties. Misschien voor de verduidelijking, het gaat om een website waar carnavalsartikelen worden aangeboden en/of verhuurd. Van kleding tot complete wagens.
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:37:
Kijken of je producten kan laten reviewen in magazines/tijdschriften? Of als prijs laten weggeven.

Ooit eens (zonder ons medeweten) een artikel uit onze shop in de Telegraaf gehad, ineens bak verkopen en bezoekers, grappige was, alleen dat artikel werd verkocht, verder niks uit de shop. Gewoon op een pagina tussen andere artikelen, spullen voor bij kinderen in de auto ofzo. Plaatje, korte omschrijving, URL en prijs erbij.

Maar hadden we dat ding moeten betalen, hadden we er nooit die kosten uit kunnen halen.

(nog gedoe ook, kleine voorraad, onze leverancier ook en spul ging komende maanden niet meer in productie)

Wat soms nog weleens werkt met startende webshops van huisvrouwtjes is een artikel in het lokale suffertje krijgen, maarja, denk niet dat je startend webshop huisvrouwtje bent :p
Probleem is dat ik niet direct een product verkoop, maar een dienst aanbiedt die via advertentie-inkomsten geld opbrengt. Ik moet dus zorgen dat zoveel mogelijk mensen de website kennen en er gebruik van willen maken. Ook zijn er heel weinig websites van belang die over het onderwerp gaan, dus om via andere websites te adverteren is niet mogelijk (en wordt waar van toepassing wel al gedaan via linkpartners of andere wegen).
Remy schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:49:
Als je weet waar je doelgroep regelmatig 'uithangt', is er wel een offline campagne aan te knopen. Posters met of zonder QR-codes, merchandise... het probleem van adverteren op papier in DM-stijl is dat het weer snel verdwijnt: het gaat al vlot de papierbak in of 'op de stapel'. Een poster blijft hangen, letterlijk (mits toestemming) en figuurlijk :)

Dit is nog altijd wel afhankelijk van je budget natuurlijk, want ook posters kosten geld. Een brochure is misschien weer te kostbaar - een andere optie is om mond-tot-mond reclame onder je klanten aan te sporen. Vertel aan je vrienden hoe geweldig wij / ons product zijn, en je krijgt op je volgende bestelling 10 eur korting oid.
Mijn doelgroep is niet direct op één plaats te vangen, en als ze dat wel zijn is het op een plaats wat direct een 'concurrent' is. Ik ben de online variant van wat er offline gebeurt zeg maar :+ Daar ben ik ook wel al te vinden, maar is het resultaat minimaal.
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 00:28:
[...]

Wedervraag: advertenties online plaatsen vind ik wel makkelijker dan een advertentie plaatsen in een tijdschrift (qua inspanning en werk). Waarom denk jij dat online adverteren makkelijker isdan offline adverteren? Ik zie namelijk niet in waarom een offline en onlnie bezoeker beide wel en niet in hetzelfde gerne zoeken betrekking tot hun product behoefte.

[...]
Ik richt me voornamelijk op Google-zoekresultaten. Wanneer men zoekt naar een bepaald woord, is er direct een relatie te leggen met mijn website. Het geluk is, is dat de zoekopdrachten vrij specifiek zijn en niet op andere doelgroepen kunnen slaan.

Omdat carnaval in veel verschillende plaatsen wordt gevierd, zou je kunnen proberen daar overal te adverteren. Echter wordt dat een kostbare aangelegenheid. Focus je op alleen de grote steden wil dat niet direct zeggen dat je doelgroep daar zit (carnavalswagens worden vaker gebouwd in kleine dorpen dan in steden). Wil je dus genoeg exposure, zal je het direct groot moeten aanpakken. Echter verwacht ik niet dat ik een dergelijke advertentie terug kan verdienen.

Je zou bijvoorbeeld een carnavalsprins kunnen sponsoren, maar om prins in de wat grotere steden te mogen worden moet er in veel gevallen rond de 25.000 euro worden meegebracht. En wat er dan van terug te zien is, is nog minimaal (denk aan dingen die uitgedeeld worden aan publiek, wat juist weer niet de doelgroep is, etc.).
Mijn tip: wees creatief en laat je bij het bedenken van ideen niet beperken door je budget. Gewoon creatief brainstormen, wie weet bedenk je dingen waar je eerder nooit op zou komen. Afhankelijk van je doelgroep en artikelen / diensten kan een review zeker een goede start zijn om je bedrijfsnaam aan je artikelen en diensten te koppelen. Een zeer goed en mogelijk snel in te zetten advies van het Kerstmanneke.

Is er een verhouding tussen offline en online adverteren? Ik denk niet dat er een gouden percentage bestaat. Je doelgroep en artikel / diensten in combinatie met behaalde resultaten zullen de verhouding gaan bepalen. Wat mij wel opvalt is dat bedrijven offline en online advertenties niet of nauwelijks met elkaar lijken te combineren. Als zorgt dat beide gecombineerd worden zal je offline advertentie zich mijn inziens betaalbaarder maken. Een QR-code met een (unieke) URL in een advertentie is een heel simpel voorbeeld. Zolang de URL actief blijft, blijft de QR-code onbeperkt houdbaar. Theoretisch zou iemand die het tijdschrift een jaar later leest alsnog via de QR-code bij jou uitkomen. Het is dan natuurlijk wel wijs om die klant dan door te sturen naar het artikel of dienst van de die tijdsperiode welke bij zijn behoefte aansluit.
De doelgroep is handiger met een lastang, dan met een mobieltje. Dat is kort door de bocht, maar wil er mee zeggen dat té technische acties niet direct hoeven te werken. Als men technisch goed onderlegd is, was de nood voor offline adverteren ook minder.

Kun jij mij uitleggen waarom je, je richt op online als je stelling correct is en je klanten zich (hoofdzakelijk) offline bevinden? Bij die stelling lijkt mij online dan relatief zinloos. Als ik je goed begrijp, is er meer een angst dat je klanten niets met online hebben en je wilt ze waarschijnlijk wijzen op de toegevoegde waarde van je online website met betrekking tot hun voorkeuren. Dit is dan ook mijn tip voor deze vraag. Zorg dat je middels online iets toevoegd aan het artikel / dienst welke ze offline niet hebben. Bijvoorbeeld een video, statitieken, dynamische informatie enzovoorts. Wees creatief.
Het klopt idd dat het wat toevoegd. Het bereik van mensen om hun waren aan te bieden wordt groter, waarbij het makkelijker contact leggen is en bepaalde drempels worden weggenomen. Dat is het voordeel van de online dienst die ik lever.
En mijn laatste tip. Ik kan snappen dat je niet nodeloos geld wilt verspillen. Argumenten als beperkt budget zijn echter wel dooddoeners. Om iets te bereiken moet je investeren en als het goed is zou je idee zichzelf betalen en extra inkomsten opleveren (dat is het idee). Durf te doen.
Op dit moment is het meer hobbymatig dan professioneel, dus ondanks dat ik er zo serieus mogelijk mee wil bezig zijn, verwacht ik geen enorme inkomsten. Dat wilde ik er mee aangeven. :)

Merk dat ik misschien gelijk in de TS had moeten aangeven waar het om ging, dat had het wat duidelijker gemaakt waar mijn dilemma lag.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Carnavalsartikelen zijn een mooie afgebakende productgroep, ik zou toch eens kijken wat er nu zoal wordt gezocht aan gerelateerde termen. Pak de keywords tool van Google er bij en tik gewoon eens wat zoektermen om te zien wat er zoal gezocht wordt. Zorg dat jouw site op de populairdere termen SEO technisch goed in elkaar zit. Dit is allemaal gratis, en als je het goed aanpakt kan het een flinke stijging in de bezoekers betekenen. Ga op zoek naar de zoekers :)

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-11 12:17
En carnavalvierders lijken me ook achter de pc te zitten... qua bevolkingsgroep is dat juist heel breed... van grote directeuren tot putjesscheppers.
Daar zou je je best via adwords op kunnen richten, waarbij je online het voordeel hebt dat je goed kan meten of en wat het doet.

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Met boven :)

Je kan met een heel bescheiden budget beginnen. Kijk naar de resultaten, en pas hierop je site aan. Denk goed na over hoe je site in elkaar steekt, maak het aanlokkelijk om door te klikken. En probeer backlinks op relevante sites te scoren!

Als het goed is levert een kleine investering een klein beetje extra bezoekers op, en daarmee extra advertentie inkomsten. Het zal sowieso moeten groeien. Een flinke investering in print kan absoluut goed werken, maar is eenmalig. Inspanningen online blijven van kracht.
Pagina: 1