Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverAqua
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-10-2022
Hallo ik heb een raar probleem in zowel Photoshop als in Illustrator CS5.5, elke keer als ik een ronding in iets maak ontstaat er een 'blur' achtige verschijning boven/onder de ronding. Weet iemand hoe ik kan zorgen dat het gewoon mooi vloeiend loopt ik heb dit zowel in Illustrator (vectoren) als in Photoshop.

Het gaat om de MAC versie van 5.5, ik heb al eens PS/ILL naar standaard instellingen ge-reset.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2rom14p.jpg
Illustrator
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2rmbo60.jpg
Photoshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-10 17:45
Die blur maakt het juist vloeiender, zonder dat krijg je kartelrandjes. Het heet in ieder geval Anti-Aliasing. Misschien dat je daarover iets kan vinden in je settings, ben zelf helaas niet zo bekend met photoshop en illustrator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverAqua
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-10-2022
Sleepkever schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:55:
Die blur maakt het juist vloeiender, zonder dat krijg je kartelrandjes. Het heet in ieder geval Anti-Aliasing. Misschien dat je daarover iets kan vinden in je settings, ben zelf helaas niet zo bekend met photoshop en illustrator.
Bedankt voor je reactie, het probleem is dat bijvoorbeeld in Illustrator wat met vectoren werkt deze AA niet nodig zou moeten zijn. Maar zal eens kijken of dat AA aanstaat want ik wil die blur niet in een ronding hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-10 17:45
SilverAqua schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:59:
[...]
Bedankt voor je reactie, het probleem is dat bijvoorbeeld in Illustrator wat met vectoren werkt deze AA niet nodig zou moeten zijn.
Correct, de vectoren zelf worden niet met anti-aliasing behandeld. Echter de gerasteriseerde weergave van de vectoren op de "beperkte" resolutie van je scherm wel. Als je inzoomt zouden ze in ieder geval in illustrator niet uit moeten komen te zien als de vergrotingen die je op wikipedia ziet rechts, maar gewoon nette vloeiende lijntjes moeten blijven.