Toon posts:

WaterBlok, Na de verandering

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb al een keer eerder een topic gepost met daarin het bericht dat ik ook een waterblok had gemaakt. Wat bleek nou ik had het niet goed gedaan (ik weet het: meten is weten :) ) en dat heb ik dus verandert en daar wou ik jullie ff de pics van laten zien.
Check welcome.to/H2OCooling(en dan testblok)

P.S. Het blok zit nu dus op mijn proc en hij werkt want mijn comd doet het nog!! :)

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:57

RvV

Ik vind hem er wel mooi uit zien. :)

Y'24

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hij's gaaf! Kun je meteen zien of er geen kalk ophoopt of dat er andere prut in blijft steken die de waterstroom tegenhoudt... Errug mooi gedaan i.e.g.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Temps?

Verwijderd

Ik wil ook zo'n reservoir... :)

Greetz

• MaxDamage
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 23:00
Op vrijdag 01 juni 2001 00:11 schreef Xtreem_Machine het volgende:
Hoi,

Ik heb al een keer eerder een topic gepost met daarin het bericht dat ik ook een waterblok had gemaakt. Wat bleek nou ik had het niet goed gedaan (ik weet het: meten is weten :) ) en dat heb ik dus verandert en daar wou ik jullie ff de pics van laten zien.
Check welcome.to/H2OCooling(en dan testblok)

P.S. Het blok zit nu dus op mijn proc en hij werkt want mijn comd doet het nog!! :)
[behulpzaam mode]

Bij de pomp specificaties staat: merk:micra
Dit moet zijn: merk pomp:Sicce type:micra :)

[/behulpzaam mode]

Verwijderd

Ik zat ook met het radiator-probleem: hoe krijg ik een verloopstuk voor de buizen. Bleek dat ik er zo een tuinslang in kon stoppen die waterdicht afgekneld bleef zitten. :)
Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/130.jpgAfbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/131.jpg

Hoe heb je dat waterblokje nou waterdicht gekregen? De verbinding tussen het alublok en de plexiglas: siliconenkit?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Leuk :) Zo doorzichtig heeft wel iets

Verwijderd

Topicstarter
[b]Op vrijdag 01 juni 2001 20:05
Hoe heb je dat waterblokje nou waterdicht gekregen? De verbinding tussen het alublok en de plexiglas: siliconenkit?
Yeps.. Het hele blok zit in elkaar met silicone kit. (kijk bijn nieuws)
Je verbaast je er over hoe sterk dat spul is. Dat deed ik ook. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 juni 2001 19:00 schreef MaxDamage het volgende:

[behulpzaam mode]
Bij de pomp specificaties staat: merk:micra
Dit moet zijn: merk pomp:Sicce type:micra :)
[/behulpzaam mode]
Is dat zo???? Dan zal ik dat ff veranderen (Ik zal mijn pomp nog een keer bekijken :) )

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 juni 2001 09:37 schreef Rocket het volgende:
Temps?
Eh de temps die ik nu meet zijn 53 graden stressed. Ik weet het dat is niet echt laag. Maar het is wel heeeeeeeeel still!! :)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:59

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Hee, dit was ik ook van plan te doen.

Ik ga met plexiglas ook mijn standaard intel-retail sinkjes ombouwen tot waterblokken voor mijn BP6 :Y)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Ik herinner mij opeens:
Ik heb wel eens een etsbak van glasplaten gemaakt, met siliconenkit als 'lijm'. En ja: ik kreeg dat niet meer uitelkaar, behalve na heel veel moeite met een stanleymes.
Toch vind ik het 'eng' om op de siliconenkit te moeten vertrouwen.

BTW: wat zijn dat voor buisjes, die je gebruikt. Waar haal je die?

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Op vrijdag 01 juni 2001 20:05 schreef augustus het volgende:
Ik zat ook met het radiator-probleem: hoe krijg ik een verloopstuk voor de buizen. Bleek dat ik er zo een tuinslang in kon stoppen die waterdicht afgekneld bleef zitten. :)
[afbeelding][afbeelding]

offtopic:
Augustus: uit welke auto is die radiator ? Ik heb namelijk dezelfde (alleen onderkant is anders). Mijne is van "Faessa"

Concrete Loop Watercooling

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29
Hmmm mooi blokje :)
Wat zijn de prestaties?

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op vrijdag 01 juni 2001 23:31 schreef Phreak het volgende:
Hmmm mooi blokje :)
Wat zijn de prestaties?
Stond al een paar posts hierboven.
53 graden stressed was het :)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Vertrouw *nooit* op siliconenkit waar kracht op komt te staan. Ik heb het een paar keer gedaan in m'n leven, en het gaat een paar maanden goed, maar vroeg of laat gaat het fout. En ik heb alle siliconenkitten die ik kan vinden hier in de buurt al wel geprobeerd. Die Bison aquariumkit bevalt nog het beste tot nu toe.

Plexiglas lijm je gewoon met plexiglaslijm, of, als dat te duur is, wat aceton met plexiglas erin opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 juni 2001 22:16 schreef augustus het volgende:
BTW: wat zijn dat voor buisjes, die je gebruikt. Waar haal je die?
eh...ik vond een stuk van die buis bij ons in de schuur. Het is geloof ik plexieglas of acrylaat buis. De diameter is 12mm. Misschien heeft de lokale doe-het-zelf-boer die buis liggen.. :?
Pagina: 1