Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste ICT collega's,

Ik bezoek vrijwel dagelijks ICT websites waaronder Automatiserings Gids, Computable en natuurlijk Tweakers om mij op 'hoog niveau' up-2-date te houden op het gebied van ontwikkelingen in de ICT sector.

Ik ben benieuwd welke websites jullie bezoeken om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen. Ontwikkelingen hebben natuurlijk direct of indirect invloed op je werk en persoonlijke ontwikkeling. Ik ben op zoek naar (voor mij) 'nieuwe' websites welke toonaangevend zijn op gebied van:

* Actuele onderwerpen en marktveranderingen zoals het nieuwe werken, cloud computing, outsourcing, omgang met persoonsgegevens en privacy, ontslagrondes bij dienstverleners, etc
* ICT onderzoek en ICT investeringen zoals Gartner, artikelen vind ik lastig op te sporen op het internet
* Technologische ontwikkelingen in de breedste zin maar wel 'high level'. The next-gen datacenter, infrastructuur, business intelligence, mobile, etc

De site's mogen internationaal van karakter zijn (Engels). Artikelen welke gericht zijn op business, technologie en wetenschap vind ik interessant. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

PS wellicht moet dit in Actualiteit, Sport & Politiek geplaatst worden?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2012 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oberon
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 02:38

Oberon

Maan, koning, taal & ik!

Ars Technica is een site dat zowat voldoet aan al jouw verwachtingen :-)

TechCrunch is ook nog een leuke - vooral nieuws rond IT startups.

TOGAF, ArchiMate, DEMO, ITILF, VCE, MCSE, CCA, CCAA, CCEE, CCIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 13:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

The Register is ook een aanrader. UK technieuws met een hoog "tongue in cheek" gehalte.

SlashDot was in de jaren '90 een leading tech forum en is sindsdien sterk verpauperd (stilstand is achteruitgang) maar ik volg nog steeds de RSS feed want met enige regelmaat komen er interessante dingetjes langs.

Meer de wetenschappelijke kant op:

Scientias, een Nederlandstalige populairwetenschappelijke nieuwssite, niveau "Kijk" maar wel leuk want er komen veel interessante nieuwtjes langs.

Futuras, een zustersite van Scientias met populairwetenschappelijke nieuwtjes uit de innovatieve hoek.

[ Voor 79% gewijzigd door Mx. Alba op 26-10-2012 16:36 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

ik volg http://datanews.knack.be/ict/ niet de meest technische maar ik weet daardoor wel wat er leeft bij IT mngrs, mijn voornaamste gesprekspartners..

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:29
TechCrunch, Engadget, Venturebeat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-09 16:38

_Erikje_

Tweaker in Spanje

gigaom voor cloud gerelateerd nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:53
Via 'internet':
Tweakers.net
AppleInsider.com
DaringFireball.com
Onemorething.nl

Via Twitter (Flipboard):
TechCrunch
Engdaget.com
AppleInsider.com
TheVerge
9To5Mac.com
ArsTechnica.com
AllThingsD
Macrumors.com

(niet echt altijd IT, maar toch interessant, ook via Flipboard):
Ted.com
New-Startups.com
Bullishcross.com (AAPL / GOOG news)
SmashingMagazine.com

Overig (Flipboard, again):
Nu.nl
Telegraaf.nl

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:28

SmartDoDo

Woeptiedoe

Dit topic heeft een nogal hoog u-vraagt-en-wij-draaien gehalte. Laat Werk en Inkomen daar nou niet voor zijn bedoeld. Ik mis hier dan ook echt discussiewaarde en dat is wel een vereiste voor de levensvatbaarheid van een topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.