Vanwege een beperking van het spamfilter om een fatsoenlijk report uit te draaien, ben ik op zoek naar een manier om de data fatsoenlijk in Excel te zetten. Wanneer ik de data in Excel plak als tekst, komt deze in 1 kolom te staan. De data moet uiteindelijk in rijen komen te staan. Voorbeeld:
Van:
Naar:
Nu ben ik al bezig geweest met een macro handmatig op te nemen. Hierbij knip ik de data uit cel a2, plak deze in B1, knip de data uit A3, plak in C3 etc etc. Dit werkt wel, maar Excel voert dit hierna maar 1 maal uit. Ook wel logisch, meer staat er dan ook niet uit de macro. De code die dit oplevert:
Nu ben ik op internet gaan zoeken voor een oplossing, en kwam hierbij op de volgende code:
Deze code doet zijn werk, maar laat de data in de eerste kolom staan, en zet maar 6 blokken om:

Dit zou op zich geen probleem zijn, immers die eerste kolom kan ik wel wissen. Probleem is: als hij maar verder gaat zolang er nog data staat (of desnoods de hele werkmap). Ik weet niet welke van de opties ik hiervoor aan moet passen zodat hij de rest van de data omzet. Overal waar 5 staat, heb ik deze als test al vervangen door 10
, maar dit levert geen macro op die verder gaat.
Zoals jullie misschien merken, heb ik weinig VBA kennis. Ik ben meer van de uitvoerende kant, lekker met de handen bezig
Van:
datum & tijd |
emailadres afzender |
onderwerp e-mail |
ontvanger |
grootte bericht |
datum & tijd |
emailadres afzender |
onderwerp e-mail |
ontvanger |
grootte bericht |
Naar:
datum & tijd | emailadres afzender | onderwerp e-mail | ontvanger | grootte bericht |
datum & tijd | emailadres afzender | onderwerp e-mail | ontvanger | grootte bericht |
Nu ben ik al bezig geweest met een macro handmatig op te nemen. Hierbij knip ik de data uit cel a2, plak deze in B1, knip de data uit A3, plak in C3 etc etc. Dit werkt wel, maar Excel voert dit hierna maar 1 maal uit. Ook wel logisch, meer staat er dan ook niet uit de macro. De code die dit oplevert:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| Sub Macro2() ' ' Macro2 Macro ' ' Sneltoets: CTRL+l ' Range("A2").Select Selection.Cut Range("B1").Select ActiveSheet.Paste Range("A3").Select Selection.Cut Range("C1").Select ActiveSheet.Paste Range("A4").Select Selection.Cut Range("D1").Select ActiveSheet.Paste Range("A5").Select Selection.Cut Range("E1").Select ActiveSheet.Paste Rows("2:5").Select Selection.Delete Shift:=xlUp End Sub |
Nu ben ik op internet gaan zoeken voor een oplossing, en kwam hierbij op de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
| Sub test() x = WorksheetFunction.CountA(Range("A:A")) / 5 For i = 1 To x Cells(i, 2).Resize(, 5) = Application.Transpose(Cells((i - 1) * 5 + 1, 1).Resize(5)) Next i End Sub |
Deze code doet zijn werk, maar laat de data in de eerste kolom staan, en zet maar 6 blokken om:

Dit zou op zich geen probleem zijn, immers die eerste kolom kan ik wel wissen. Probleem is: als hij maar verder gaat zolang er nog data staat (of desnoods de hele werkmap). Ik weet niet welke van de opties ik hiervoor aan moet passen zodat hij de rest van de data omzet. Overal waar 5 staat, heb ik deze als test al vervangen door 10

Zoals jullie misschien merken, heb ik weinig VBA kennis. Ik ben meer van de uitvoerende kant, lekker met de handen bezig
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross