Download PC

Pagina: 1
Acties:

• Tdewagt
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-10-2024
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een PC om mee te downloaden, uitpakken, repareren en bestandsoverdracht.

Waar moet ik dan bij denken bij de aankoop? Ik heb zelf niet veel verstand van hardware.

Hoop op wat adviezen!

Alvast bedankt.

Groeten,

Thomas

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Lees eerst even heel aandachtig dit topic: DAA beleid

• Tdewagt
Ah dit had ik nog niet gelezen.. Exuses!

Ik wil ongeveer 500 euro aan mij pc uitgeven. Momenteel heb ik een Dell optiplex 780.

Ik wil deze eigenlijk verkopen en met dat geld weer wat nieuws kopen. Ik denk zelf aan een computer met een snelle processor (minimaal 3,6 ghz?) en genoeg ram geheugen, dit is denk ik het meest vereist voor het snelle uitpakken en repareren van bestanden.

Qua merk kan het me niet heel veel schelen.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Je hebt het nog steeds niet gelezen blijkbaar, sigh.

Downloaden kan je met iedere PC imo... het uitpakken zal wat sneller gaan als je een snellere CPU neemt, zo moeilijk kan het toch niet zijn om dan iets samen te stellen. (zie puntje 3 van het DAA beleid)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
- Downloaden kan met elke computer, ook een low-budget pc van 5 jaar oud.
- Uitpakken kan ook met elke computer, voornamelijk de processor bepaalt hoe snel dit gaat (afhankelijk van wat voor soort bestanden kun je hierop je processor keuze baseren, doorgaans geld hoe meer cores hoe beter aangezien de meeste inpak/uitpak software multithreaded is)
- Repareren: zie uitpakken.
- Bestandsoverdracht, van waar naar waar (van 1 locatie naar een andere op dezelfde interne harde schijf, van 1 interne harde schijf naar een andere, via usb2/3, via een netwerk?)

reviews: Desktop Best Buy Guide: editie september 2012
Denk aan het basis systeem (onderaan), eventueel met een extra/grote harde schijf.
Eventueel nog heel even afwachten wat de prijzen gaan doen van de opvolger (FM2 socket moederbord met FM2 processor, bv de amd A8-5500 of A10-5800k)

• Tdewagt
Bedankt voor je reactie!

Ik zal daar eens kijken
Pagina: 1