Win 7 - gebruikers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136292

Topicstarter
Hallo

Hoe schoon ik de gebruikersaccounts op onder Windows 7 ?

Nl. op een PC met Win 7 heb ik nl. een 'onbekende' gebruiker.

Wanneer ik de gebruikers opvraag met het commando 'net user' dan krijg ik keurig de mij bekende gebruikers te zien. Dit lijstje is compleet in tegenstelling tot het lijstje dat via de GUI wordt opgevraagd (configuratiepaneel, gebruikersaccounts). Als ik via de GUI de gebruikers opvraag krijg ik slechts 1 gebruiker te zien, deze ene komt ook voor in het lijstje dat met 'net user' wordt gegenereerd.

Op mijn NAS heb ik enkele mappen gedeeld. De gebruikersnamen die ik daar heb gebruikt komen overeen met de namen die op de PC staan. Op de PC heb ik een drive-letter aangemaakt die verwijst naar een gedeelde map op de NAS.
Als ik de PC opstart en aanlog en daarna via de bestandsverkenner een drive-letter selecteer om een gedeelde map van de NAS te openen dan komt Windows 7 met een aanlog venster met daarin een voor mij onbekende naam. Die naam komt dus niet voor in het lijstje dat ik met 'net user' genereer. Maw ik zit met een 'onbekende' gebruiker. Vervolgens kan ik de map op de NAS niet openen (het wachtwoord van die 'onbekende' gebruiker is niet bekend).

Helemaal onbekend is die 'onbekende' gebruiker niet. Ooit heeft deze wel bestaan maar ze is destijds verwijderd (via de GUI in Controlpanel en Gebruikers accounts).

Kennelijk zit ergens nog een verwijzing naar de gebruiker die destijds is verwijderd.

Overigens werkt eea probleemloos vanaf een andere Windows 7, een Windows Vista en een Windows XP computer. Al deze computers zitten in dezelfde werkgroep.

Mijn vraag is: Hoe schoon ik de gebruikersaccounts op onder Windows 7 ?

vriendelijke groeten uit Zoetermeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hoe te verwijderen: http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc732162.aspx
en
1.Make sure the permissions are correct (icacls and friends, run as admin)
2.Go to HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList and find the SID of your user (Sysinternals has a tool to find that) and in the subkey with the SID (will usually end in -1000 and higher on non-domain machines) find the value ProfileImagePath and correct it to whatever you want it to point to.
3.Log off and back in ...
This has been the same principle ever since NT4. Possible there is a GUI method to achieve the same these days ...

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat is al gebeurd natuurlijk, maar de folder op die NAS heeft nog steeds een eigenaar & rechtenset van een useraccount (liever gezegd: sID) die dus niet meer op die Win7 bak staat.

Mogelijk nog een Network credential ergens rondslingeren?

[ Voor 14% gewijzigd door alt-92 op 26-10-2012 16:14 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Precies.. De drivemapping is gemaakt met een combo gebruikersnaam/wachtwoord en deze is opgeslagen in het register. Verbreek de verbinding met de drive en koppel deze opnieuw.