Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchimp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 09:34

innerchimp

The Finer Things in Life

Topicstarter
Ik was heel benieuwd naar de Android 4.0.4 update toen ik deze eindelijk kon binnenhalen voor mijn Xperia Go. Ik heb hem nu 2 dagen in gebruik na de update, maar het loopt echt voor geen meter.
Vrijwel alle animaties lopen net niet soepel, dus met lag en/of wat schokkerig.
Je ziet het eigenlijk al bij het opkomen van het lock-screen, zodra je de power-button indrukt. Dit gaat ook al niet soepel.
Daarnaast lopen applicaties en games ook niet soepel, die voorheen geen problemen hadden.

Het lijkt haast wel alsof er constant processen op de achtergrond bezig zijn.

Iemand anders die ook deze ervaring heeft na de update?

p.s. Het hoesje/achterkantje van mijn toestel sluit overigens ook niet netjes aan. Rondom zitten overal kleine kieren en om de zoveel tijd moet ik het hoesje op bepaalde plekken weer aandrukken.
Ik weet dat het uiteindelijk een budget telefoon is, maar het stoort gewoon voor een (vrijwel) nieuw toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook al gepost in het SXS en SXP topic maar speciaal voor jou nog een keer:

Nog een kleine tip om je telefoon wat sneller te maken!

Ga naar Instellingen > Opties voor ontwikkelaars
Scroll naar beneden en daar zie je vensteranimatieschaal en overgangsanimatieschaal staan.
Standaard staan deze op 1.0x, je moet beiden op 0x zetten.

Hierdoor openen de pop-up schermen sneller en reageert het toestel sneller.
Als je niet snapt wat hiermee bedoeld wordt, zet hem dan op 10x, druk op OK en je ziet direct wat je veranderd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchimp

innerchimp

The Finer Things in Life

Topicstarter
Hi Kris,
Bedankt voor je snelle reactie en ik zie duidelijk wat deze setting doet, maar dat heeft (helaas) niets te maken met de performanceproblemen die ik beschrijf.
Ik merk gewoon duidelijk dat de telefoon na de update van 2.3 naar 4.0 trager en minder smooth functioneert (zoals aangegeven ook binnen applicaties).
Zodra de venster-animaties sneller gaan valt het misschien op bepaalde punten minder op, maar daarmee is het niet verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je al een full wipe geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchimp

innerchimp

The Finer Things in Life

Topicstarter
Nee..en ik moet ook nog eens een repair proberen via Sony PC Companion.
Er zijn in ieder geval genoeg fora te vinden waarop anderen dezelfde problemen hebben (bv http://talk.sonymobile.com/thread/53461)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Ook ik heb een Xperia Go met Androïd 4.0 en die is ook niet bijster snel. Moet zeggen dat hij nu wel iets sneller lijkt dan eerder. Wellicht omdat meer apps geoptialiseerd zijn voor Androïd 4.0? Androïd 4.1 komt ook voor de Go uit wellicht dat ie dan beter geoptimaliseerd is?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Eureka! Heb waarschijnlijk een oplossing gevonden voor het traagheidsprobleem. Ben benieuwd. Nog even wat langer aanzien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:46
Henkie-Jan schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 12:04:
Eureka! Heb waarschijnlijk een oplossing gevonden voor het traagheidsprobleem. Ben benieuwd. Nog even wat langer aanzien. :)
ja joh, leuk dat je ook meldt wat voor oplossing het is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Nou, wou het even aanzien. Daarom had ik het er niet bijgezet omdat ik niet zeker wist of dat het was. Maar merk bij mij wel zo'n groot verschil dat het wel moet helpen. Dus hier komt ie:

Instellingen->Opties voor ontwikkelaars->Achtergrondproceslimiet->Maximaal 4 processen. Bij mij is ie in ieder geval een stuk sneller. :) Het zou je accuduur ook nog kunnen verlengen.

Laat maar horen of het werkt bij jullie.

[ Voor 5% gewijzigd door Henkie-Jan op 27-11-2012 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seren101
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-01-2024
Is de nieuwe ICS update 6.1.1.B.1.54 al uitgerold in NL?

M'n vriendin heeft net een Go besteld en zoals ik op veel plekken lees is de eerste ICS release idd een drama, maar zou deze nieuwe update een boel (performance) problemen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piedojng
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-12-2024
seren101 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 15:17:
Is de nieuwe ICS update 6.1.1.B.1.54 al uitgerold in NL?

M'n vriendin heeft net een Go besteld en zoals ik op veel plekken lees is de eerste ICS release idd een drama, maar zou deze nieuwe update een boel (performance) problemen oplossen.
zou wel interessant zijn mocht dit het geval zou zijn. Is het eigenlijk echt zo dat de update naar ics meer kwaad dan goed doet? want op zich moet die toch wel wat kunnen doen met de dual core die aanwezig is. Of ben ik daar verkeerd in?

Feel the fear and do it anyway...

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:41
De ICS update die op dit moment door Sony uitgeleverd wordt, is versie 6.1.1.B.1.10. Bij mij werkt die prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piedojng
voorstad schreef op donderdag 20 december 2012 @ 09:44:
De ICS update die op dit moment door Sony uitgeleverd wordt, is versie 6.1.1.B.1.10. Bij mij werkt die prima.
is dan 4.0.4. Geen last van lag of traag reageren? Is het een nuttige upgrade tov out-of-the-box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKNDY
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-09 12:18
Spit het xperia forum eens door, daar komen redelijk veel tips en oplossingen langs.
O.a. rooten en cpu snelheid vastzetten.(al stond de snelheid bij mijn GO wel al standaard op max 1000)

http://talk.sonymobile.com/community/support/xperia_go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piedojng
BKNDY schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 01:40:
Spit het xperia forum eens door, daar komen redelijk veel tips en oplossingen langs.
O.a. rooten en cpu snelheid vastzetten.(al stond de snelheid bij mijn GO wel al standaard op max 1000)

http://talk.sonymobile.com/community/support/xperia_go
zal het eens doornemen :) maar het probleem blijft eigenlijk wel hetzelfde zo op het eerste zicht; dat na een update naar ics alles minder vlot gaat. Lijkt me wel jammer dat de gebruiker zelf moet beginnen zoeken om alles soepel te laten gaan en dat dit niet standaard zo is, zeker na een update via het officiele kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKNDY
Ja, in het algemeen gaat alles een stuk trager. Al helemaal met een redelijk aantal apps. (20-25apps)
Sinds vorige week heb ik er opeens flink meer last van.
Ik heb 4.0 des tijds clean geinstalleerd, een paar van de trucjes van het xperia support forum geprobeerd en ik stoor me er nu eigenlijk wel echt aan.

Vooral de camera snelheid is absurd. Het starten en vooral het scherpstellen. Dat terwijl Sony hiermee zelfs adverteerd en daarmee ook een reden waarom ik de GO heb gekocht.
*Ik heb dan nu wel de scherpstelling op oneindig gezet, scheelt iets in snelheid, maar dan gaat je kwaliteit weer naar beneden...*

Vorige week heeft een vriend van me ook een GO gekocht, deze draait dus nog op 2.3 en dat gaat allemaal heerlijk soepel. Maar om nu te downgraden is ook zo iets... Android 4 zou toch prima moeten kunnen op een dual core?!

Ik hoop dat het met de upgrade naar 4.1 in maart ergens allemaal wat beter wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door BKNDY op 01-01-2013 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piedojng
BKNDY schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 18:32:
Ja, in het algemeen gaat alles een stuk trager. Al helemaal met een redelijk aantal apps. (20-25apps)
Sinds vorige week heb ik er opeens flink meer last van.
Ik heb 4.0 des tijds clean geinstalleerd, een paar van de trucjes van het xperia support forum geprobeerd en ik stoor me er nu eigenlijk wel echt aan.

Vooral de camera snelheid is absurd. Het starten en vooral het scherpstellen. Dat terwijl Sony hiermee zelfs adverteerd en daarmee ook een reden waarom ik de GO heb gekocht.
*Ik heb dan nu wel de scherpstelling op oneindig gezet, scheelt iets in snelheid, maar dan gaat je kwaliteit weer naar beneden...*

Vorige week heeft een vriend van me ook een GO gekocht, deze draait dus nog op 2.3 en dat gaat allemaal heerlijk soepel. Maar om nu te downgraden is ook zo iets... Android 4 zou toch prima moeten kunnen op een dual core?!

Ik hoop dat het met de upgrade naar 4.1 in maart ergens allemaal wat beter wordt.
dit is wat ik eigenlijk ook dacht :) maar goed, hopelijk raakt het wat opgelost met een volgende update naar 4.1 (hopelijk komt hij er voor de GO). En tot dan blijf ik wel gewoon bij 2.3 want daar is inderdaad niets op aan te merken qua snelheid. Maar het blijft jammer dat een update eigenlijk niet echt een update genoemd kan worden op alle gebied...

Zit er eigenlijk een verschil (verbetering) op qua accuduur tussen de twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
4.1 komt uit voor de Go hoor! :) http://www.sonyxperiago.com/ Lees daar dat het in Maart beschikbaar komt. Eigenlijk wel laat!

[ Voor 38% gewijzigd door Henkie-Jan op 07-01-2013 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKNDY
Volgens mij zit je op alle fronten beter bij 2.3, ook accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
En heb je de achtergrondproceslimiet ook ingesteld? Bij mij scheelde dat nog al. Al moet je wel na elke herstart opnieuw instellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piedojng
BKNDY schreef op maandag 07 januari 2013 @ 23:48:
Volgens mij zit je op alle fronten beter bij 2.3, ook accuduur.
ik bekijk het dan nog even hoe het allemaal gaat uitdraaien met 4.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:52
Heb je nu al een full-wipe geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKNDY
Ik zat te twijfelen over die achtergrondprocessen limiet. Zal wel schelen ja inderdaad, maar is het niet zo dat dan bv whatsapp/email/facebook/etc. apps niet meer automatisch updaten, dus niets meer binnenhalen totdat je ze weer handmatig start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Ik krijg mijn whatsappberichten gewoon binnen voor zover ik weet. Gewoon even proberen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Iemand firmware 6.1.1.B.1.75 al getest ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piedojng
MVC schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:00:
Iemand firmware 6.1.1.B.1.75 al getest ?
Vraag mij af als de problemen wat opgelost geraakt zouden zijn met deze update }:O
Ondertussen ergens een (korte) review tegengekomen waarin stond dat ics out-of-the-box er al opstond, stond wel niet bij als de hier vermelde problemen zich ook voordeden. Iemand ervaring mee?
06 januari 2013
Sinds ongeveer 4 weken in het bezit van de Sony Xperia Go en super tevreden. Dit is mijn eerste smartphone en ik kon er heel snel mee overweg. Heel makkelijk in gebruik en handig formaat. Toestel had de update van android 4.0 er al op staan.

[ Voor 51% gewijzigd door Piedojng op 27-01-2013 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piedojng
A 6.1.1.B.1.89 ECO Jan 25, 2013

Blijkbaar is recent deze nieuwe firmware uitgekomen, zou de laatste zijn voor de update komt naar Jelly Bean. Maar via de normale update zitten ze nog altijd bij .10 vast. Heeft toevallig al iemand ervaring met deze nieuwe, of de .75? Ga nog wat rondneuzen op de fora en laat het weten als ik iets vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKNDY
al iets wijzer over de.75?
Op welke fora zoek je dan, het support forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piedojng
BKNDY schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 23:46:
al iets wijzer over de.75?
Op welke fora zoek je dan, het support forum?
Ja, gewoon nu en dan eens kijken als er iets nieuws over te vinden is. Maar voorlopig is er nog geen verandering in de gekende problemen, op een uitzondering na die geen problemen ondervind met performance of lag. Maar over het algemeen beklagen de meesten er zich over dat ze een update gedaan hebben. Ik heb hem ook nog altijd niet doorgevoerd, omdat de voordelen nog altijd niet opwegen tegen de nadelen vind ik.
Nog wat afwachten, het komt misschien wel nog allemaal goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKNDY
Ik kan jullie vertellen dat 4.1 Jelly Bean een opluchting is!
Zeker in vergelijking met ICS. Het voelt lekker nieuw aan en werkt gewoon soepel.

Het wachten kon ik uiteindelijk niet meer aan en heb de stock JB firmware er zelf op geflashed, volgens mij is de versie voor nederland nu echter wel officieel te updaten via PCcompanion.

Deze beviel in het begin prima, maar omdat ik toch bezig was heb ik er gelijk een custom rom op geflashed, eens kijken hoe dat bevalt. (de verhalen zijn lovend)

In ieder geval MOET je updaten naar JB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Ik probeer te updaten naar JB maar de zowel Sony Update Service als PC companion geven aan dat de telefoon al de nieuwste software heeft.. De update zou eind april al uitgerold moeten zijn, is het jullie al wel gelukt te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelstra
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-04-2021
Hmmm ik kan hem ook nog niet updaten.... iemand dit al gelukt via pc companion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piedojng
Koelstra schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 15:13:
Hmmm ik kan hem ook nog niet updaten.... iemand dit al gelukt via pc companion?
Jup, ik heb update kunnen doen via de pc zonder problemen.

Eerste ervaring met JB op de Go is wel goed overall is alles beter tov Gingerbread. Enkel heb ik de nieuwe 'stamina modus' niet als helemaal toereikend ervaren. Die zou zogezegd alle achtergrondmeuk moeten afzetten als je je scherm uitschakelt. Maar er is wel nog altijd redelijk wat trafiek op de achtergrond heb ik gemerkt, dus volledig weg is het niet. Dus batterijduur was eerst minder dan op Gingerbread.

Maar met de stamina modus aan en de optie om standaard naar wifi te gaan als een opgeslagen verbinding gevonden is was er al verbetering zichtbaar.
Bij het onderdeel datagebruik kan je ook opties openen en daar heb ik 'achtergrond data beperken' aangevinkt. En zo is alle data uitgeschakeld :)
Voor mij is batterijduur belangrijker dan autosync en pushmessages. Ik doe dat allemaal wel als ik dat zelf wil, anders loopt de batterij leeg in een knip.
Onder normaal gebruik kom ik nu aan drie volle dagen, grootste verbruiker is het scherm.

edit
Misschien ook het vermelden waard. Ik heb alle andere updates overgeslaan door de slechte reacties qua snelheid (veel lag) en ook sterk verminderde batterijduur. Maar het er nu dus toch op gewaagd en het loopt goed. Batterij is dus wat beter dan bij GB en ook al is er meer ram in gebruik bij JB, ik ondervind geen hinder. Alles loopt soepel en vlot en voelt even 'crispy' aan als Gingerbread.

[ Voor 14% gewijzigd door Piedojng op 26-06-2013 21:17 ]

Pagina: 1