Toon posts:

Flac 24 bits 88.2 KHz en nu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik een cd gedownload met de exentie Flac 24 bits 88.2 KHz.
Weet iemand hoe ik dit bestand kan branden op een dvd en zo afspelen op een bluray speler?
n.b. Mijn bluray speler ondersteund SACD.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:56

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je tip Outerspace. Heb DVD Audiofile Solo geinstalleerd en kon daarmee de bestanden branden, zelfs met een mooi menu. Enige waar ik tegenaan loop is dat ik geen 5.1 krijg maar PCM 2.0.
Ken jij misschien nog andere programma's?
Ohja ik kon hem alleen afspelen met een blurayspeler die SACD ondersteund, de andere kende de schijf niet.

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:27

ktf

Ik zou aanraden dit te lezen: http://people.xiph.org/~xiphmont/demo/neil-young.html Dan kun je jezelf overtuigen van de grote onzin van 24-bit bestanden voor thuisgebruik en de onzin van meer dan 48kHz in het algemeen. Converteer je bestanden naar 48 of 44.1kHz op 16-bit en bespaar jezelf een hoop kopzorgen.

Om even technisch inhoudelijk te reageren: 5.1 op 88.2/24 is volgens de specificatie wel mogelijk op DVD, dus ik vraag me af waarom het brandprogramma het naar 2.0 zou converteren. Weet je zeker dat je bronbestand uberhaubt 6-kanaals is?

[ Voor 5% gewijzigd door ktf op 27-10-2012 14:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb het nog even navraagd en het blijkt toch 2.0 te zijn dus het was toch goed. Dank voor je reactie, ik ga dat artikel eens goed doorlezen.
Warming betreft kan het topic geslotennworden.

Verwijderd

waarom branden? gewoon spelen vanaf je pc//htpc/laptop naar een goede dac
Als je het goed doet via een goede installatie dan klinkt het beter dan cd of dvd zonder kans op overslaan
Pagina: 1