Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master.fean
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-05 00:13
Ik heb 2x een 6870 in CF hangen als ik dan CF uitschakel in Catalyst Controlpanel dan draait de game net iets beter. Ik heb ook al getest of een van de twee kaarten stuk is maar beide kaarten doen het perfect! Ik heb dit getest op Battlefield 3 en Crysis 2.

Dit is de rest van mn hardewaar:

- Intel Xeon E3 1230
- ASRock Z68 Extreme4
- Coolermaster Silent Pro 600 watt

Heeft iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-07 19:52

yzx

Drivers?

Zitten de CAPS erbij?

Tijdens het gamen draaien beide kaarten of draait ene op 40% en de andere 20% ofzo?

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Vsynch uitzetten?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Cooler master 600w zegt nog niets, gaat nog een hoop af. Coolermaster is ook een zeer slecht merk (voor mij), had er 3 die kapot gingen (1 met gesmolten plastic lucht) of compleet van de specs afweken met 200w er onder ofso. hoogwaardige componenten daar doen ze bij Cooler Master dus niet aan. Limieten moet je ook echt 100w van afwijken bij cooler master anders kakt de voeding gewoon keihard in.

Dat ze het 'pro' durven te noemen snap ik echt niet.
En voor 1 6870 heb je al 40A nodig over de 12V voor alles bij elkaar met de videokaart.

kans dat het de voeding is. Aangezien proc meer dan snel zat is, Verder kunnen het nog tig dingen zijn zoals drivers maarja, its a start

[ Voor 137% gewijzigd door A87 op 26-10-2012 10:42 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07 23:23

Fordox

00101010

Ik draai zelf ook op een coolermaster voeding en ik heb ervaring met meerdere, en bij mij zijn ze nog nooit overleden. Dit ging om de eerste m serie.
Misschien had je er net een slechte te pakken, maar coolermaster is geen slecht merk qua voedingen.

Maargoed. Heb je bij beide spellen dezelfde settings gebruikt? Als je auto detect doet voor de graphics instellingen, willen ze nog wel eens hoger staan bij nieuwe hardware.
En heb je misschien last van micro stuttering?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Lees er wel vaker slechte verhalen over,

Ik zie het probleem al
http://www.coolermaster.c...ature/SilentProM600-6.jpg.

Het is dus eigenlijk een voeding die max 450w over de 12lijn kan aansturen, ze zeggen 480W... maak daar maar 450 van. Dat is voor je moederbord + CPU + 2 videokaarten, dat gaat natuurlijk helemaal fout :). Sterker nog! Het is krap aan genoeg voor 1 videokaart.

Eigenlijk is het dus een ''480'' W voeding en geen 600w, waar ik me bij dat soort voedingen altijd meteen al aan irriteer, is het valse specs opgeven.

Gewoon een zwakke voeding die 200w te weinig levert om zo'n setup aan te kunnen sturen met ups en downs. Een voeding op 100% belasten moet je trouwens ook niet willen omdat je ook dan je hardware kan slopen, zo sneuvelt er dag in dag uit genoeg hardware doordat zo'n stomme voeding niet goed werkt met veel ripple/ overbelasting etc...

maar gooi die voeding weg in de prullenbak waar het hoort, en koop een Gold/ Be quiet, Antec, Silverstone Strider, XFX Pro, Corsair HX, oid.
Keuze zat gelukkig... maar snap je meteen waarom die voedingen 2x zo duur zijn... het materiaal wat er in zit is dan ook 100x beter. En besparen op een voeding is zoiets als besparen op de banden van je Ferrari... hopelijk begrijpen nu meer mensen dat een voeding het belangrijkste is waar je niet op moet gaan besparen.

Want alles duur en de voeding goedkoop?

[ Voor 147% gewijzigd door A87 op 26-10-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07 13:16
Het gebeurt heel veel dat voedingen niet het vermogen kunnen leveren dat op de sticker staat. Dit is vrijwel altijd het geval van no-brand voedingen vaar vaak het piek vermogen op staat aangegeven, maar komt toch ook voor bij de 'grote' merken zoals Cooler Master, OCZ en Thermaltake om er een paar te noemen.

Daar moet wel een kanttekening bij gemaakt worden: er zijn goede PSU lijnen en slechte binnen een merk. Om dus gelijk alle voedingen van een merk over één kam te scheren is dus niet eerlijk. Maar ik hoor/zie te vaak "Oh Cooler Master is een groot/goed/bekend merk, dan zal de voeding ook wel goed zijn!". Compleet verkeerde redenatie als je het mij vraagt, maar dat is wat merknamen met zich meebrengen en waar bedrijven het van moeten hebben. Mijn lijstje van voedingen die ik wel zou aanschaffen bevat in ieder geval geen Cooler Master ;)

Dat gezegd, het TDP van een 6870 is 150W (x2), en die van je processor 80W. Zelfs als deze waarden überhaupt gehaald worden zit je (inclusief mobo) nog onder de 480W op je 12v lijn.

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
Het is niet de voeding die is sterk zat.
je kaarten trekken samen 250W onder full load dus kan makelijk.
Voor de rest ben je nog 100W uit de 12v lijn kwijt voor je processor en hdd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-07 12:10
Ook ik denk niet dat de voeding hier het probleem hoeft te zijn.
Wellicht kan je eerst even proberen te meten wat het verschil is tussen een enkele kaart en de crossfire setup door een paar benchmarks te draaien?
Het zou ook kunnen dat je minimum framerates lager liggen in de crossfire opstelling, maar je gemiddelde beter is. Dat zou dan weer kunnen duiden op een driver / cpu probleem.
Heb je jouw CPU overgeclocked?

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

maarten12100 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:31:
Het is niet de voeding die is sterk zat.
je kaarten trekken samen 250W onder full load dus kan makelijk.
Voor de rest ben je nog 100W uit de 12v lijn kwijt voor je processor en hdd's.
wrong, en zonder argumenten.
Mischien ook handig om de post boven je eens door te nemen waar het antwoord al instaat.

[ Voor 40% gewijzigd door A87 op 26-10-2012 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Nixy schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:30:

Dat gezegd, het TDP van een 6870 is 150W (x2), en die van je processor 80W. Zelfs als deze waarden überhaupt gehaald worden zit je (inclusief mobo) nog onder de 480W op je 12v lijn.
idd, maar 480w trekt die voeding sowieso al niet, als je het gaat doormeten snap je al meteen dat de voeding in werkelijkheid nog geen 430w kan leveren.

Als andere mensen nu nog beweren dat het de voeding per uitstek niet is... 8)7 Wil ik eens graag weten hoe ze aan die wijsheid komen.
Hoe kan je in godesnaam een apparaat uitsluiten door ff te roeptoeteren

''het is niet de voeding, ik heb gelijk, want ik ben de oppermastermeester''

Komt ook echt kinderachtig over.

[ Voor 86% gewijzigd door A87 op 26-10-2012 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07 13:16
Laten we je vorige post dan nog even onder de loep nemen.
A87 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:05:
Lees er wel vaker slechte verhalen over,

Ik zie het probleem al
http://www.coolermaster.c...ature/SilentProM600-6.jpg.

Het is dus eigenlijk een voeding die max 450w over de 12lijn kan aansturen, ze zeggen 480W... maak daar maar 450 van. Dat is voor je moederbord + CPU + 2 videokaarten, dat gaat natuurlijk helemaal fout :). Sterker nog! Het is krap aan genoeg voor 1 videokaart.
En dit is niet roeptoeteren? Ik vind het persoonlijk nogal kort door de bocht om te zeggen dat 450W al krap is voor 1 videokaart. Dat een fabrikant aangeeft op de doos dat je minimaal een 500/600W voeding moet hebben is juist om te voorkomen dat te veel kaarten worden teruggestuurd die kapot gemaakt zijn door goedkope voedingen.. het is bij lange na niet wat de videokaart zelf verbruikt (~120-140 watt) bij het spelen van een spel.
A87 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:05:
Gewoon een zwakke voeding die 200w te weinig levert om zo'n setup aan te kunnen sturen met ups en downs.
Het klopt dat het geen beste voeding is, maar 200W te weinig voor die setup? We praten hier over een 80W TDP processor en twee 150W TDP mid-range videokaarten. Zelfs als je die TDP al haalt, en dit is iets wat je niet doet tenzij je de CPU en GPU's beide 100% belast, kom je nog onder het opgegeven wattage uit van de voeding. Dat is wat ik zei. Ik zei niet dat de voeding gelijk uitgesloten kan worden. De voeding zal namelijk zoals je zelf al aangaf moeite hebben om die 480W te leveren. Ik zal geen speculaties doen over wat deze dan wel kan leveren want dit is ongetwijfeld verschillend per exemplaar.

Ik denk dat er gewoon hardware moet worden uitgesloten.
Als beide kaarten individueel wel goed draaien is hier waarschijnlijk niets mis mee. De crossfire connector op de kaart of de brug zelf zou misschien wel voor problemen kunnen zorgen?

Misschien dat je de kaarten in een andere computer in crossfire kan testen bij familie/vrienden, of dat je een goede voeding kan lenen van iemand om te testen of deze je systeem wel beter laat draaien.

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

We zullen het zien.

[ Voor 69% gewijzigd door A87 op 26-10-2012 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
Hoezo wrong de voeding is sterk zat jou beredenatie is idioot je zegt wat de fabrikanten aanraden ja voor een systeem met deze kaart heb je een 550W voeding nodig.
Enige reden dat ze dit zeggen omdat er slechte voedingen in omloop zijn.
Ik heb een systeem met HD7850 en i7 3610qm op een 192W voeding lopen trekt maximaal 160W inclusief pomp ssd fan.
Het is gewoon een hele goede voeding stabiele lijnen zakt nooit onder de 11.8.
(Stroom beveiliging is 121% dus bij 232W gaat hij uit)

Terwijl volgens de fabrikanten je voor een hd7850 minimaal een 500W voeding nodig hebt (dan heb je natuurlijk wel een proc die 30W meer verbruikt maar dat maakt voor het beeld niet echt uit.

En natuurlijk als de voeding brak is dan kan het de voeding zijn
Coolermaster is trouwens een A merk ze geven 5 jaar garantie op sommige zelfs nog meer en levern goede service.
Ik heb er zelf twee 600w sillent pro's ook eentje draait mijn werkstation op en op de andere mijn media pc.
A87 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:26:
[...]

idd, maar 480w trekt die voeding sowieso al niet, als je het gaat doormeten snap je al meteen dat de voeding in werkelijkheid nog geen 430w kan leveren.

Als andere mensen nu nog beweren dat het de voeding per uitstek niet is... 8)7 Wil ik eens graag weten hoe ze aan die wijsheid komen.
De kans dat het de voeding wel is is relatief klein maar totaal uitsluiten kunnen we inderdaad niet zonder te testen.
We hebben geen glazen bol we geven gewoon hulp naar wat wij denken dat het is.
Zoals hierboven kaarten in ander systeem of andere voeding proberen.

[ Voor 25% gewijzigd door maarten12100 op 26-10-2012 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
BF3 draait al tijden crap hier met 2x6870. Spel crasht de drivers als ik hem opstart met crossfire , dit is gekomen door de laatste DLC bij mij.

En om heel simpel te kijken of het aan de voeding ligt moet je gewoon effe Prime95 en furmark tegelijk draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-07 17:48

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik heb zelf De M2 620w maar nooit problemen mee,
het gehele systeem trekt met 1 HD7850 die stevig is ge OC'd nog geen 280w uit het stopcontact en dan heb ik ook nog zo een verschrkkelijk onzuinige Amd phenom ii 965 die ook nog eens ge-oc'd loopt, verder lopen er nog 5fans en een hdd.

Het lijkt me heel erg sterkt dat die 600w niet voldoende is, als hij ''out of power'' runt dan zet hij zichzelf af en dan weet je idd dat waarschijnlijk de voeding faalt...

Je Moederbord kan het ook wel aan, misschien toch de drivers of de game....
Probeer de nieuwe Beta drivers eens: 12.11
Die geven 20% meer performance bij de 7xxx serie maar er zullen gegarandeert ook verbeteringen zijn voor de 6xxx serie.

Het is in het algemeen bekent dat BF3 bij elke ''patch'' (ahum..) de game slechter loopt en veel mensen zijn van
70fps naar 15 getankt...
Maar wat voor een fps heb je dan bij BF3 of Crysis 2? Heb je niet ook van die ''crossfire profiles''?
Kijk daar eens na! ;)

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-07 13:35
Gaat er nog iemand naar de videokaarten vragen? Zover ik weet bestaan er 1GB en 2GB versies van de HD6870... als de TS een 1GB versie en een 2GB versie in crossfire heeft staan en het op het moment van uitschakelen alleen op de 2GB draait, dan kan dat de performance winst verklaren. In CF zou de setup dan maximaal 1GB gebruiken en dat kan op 1920x1080 tijdens gamen met de instellingen een beetje hoog ingesteld als snel geheugen tekort zijn. Tis maar even raden, maar een heel plausibele verklaring... er werd zo hard op de voeding gedoken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-07 23:36

M2M

medicijnman

A87 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:26:
[...]

''het is niet de voeding, ik heb gelijk, want ik ben de oppermastermeester''

Komt ook echt kinderachtig over.
Met dit soort posts vraag je er om om doorgezaagd te worden... Maar ik zal je het besparen.

Wat de TS als eerste moet doen is benchmarks draaien. Vervolgens de juiste drivers downloaden (met catalyst profiles) en dan nogmaals benchmarks draaien. Het enige wat ik zie is dat de game "beter" draait. Wat is beter? Minder microstutter? Of is 1 kaart 59 FPS en 2 58 FPS?

En vervolgens gaan googlen. De kans dat je als enige op deze planeet rondloopt met dit probleem is ongeveer 0. De kans dat iemand anders al forumposts gedaan heeft en een oplossing gevonden heeft is ongeveer 100%.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

De voeding is het ook niet. dan zou het hele systeem instorten een zwart beeld geven en opnieuw opstarten, prestatie verlies kan gewoon niet, maar dan ook echt nooit, komen door een voeding.

als een voeding niet genoeg leverd, valt ie simpelweg uit en restart je systeem. daarom is het makkelijk te roepen dat de voeding het niet is.

kijk eens met GPU-Z hoe je kaarten erbij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Fordox schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 14:20:
De voeding is het ook niet. dan zou het hele systeem instorten een zwart beeld geven en opnieuw opstarten, prestatie verlies kan gewoon niet, maar dan ook echt nooit, komen door een voeding.

als een voeding niet genoeg leverd, valt ie simpelweg uit en restart je systeem. daarom is het makkelijk te roepen dat de voeding het niet is.

kijk eens met GPU-Z hoe je kaarten erbij zitten.
Precies, dat is ook het eerste wat bij mij op kwam bij het lezen van de zinloze reacties van A87. Ik gok zelf op een software probleem; van BF3 heb ik geen verstand. Zelf zou ik beginnen met het testen van games/programma's die wel goede ondersteuning bieden voor crossfire. Bijvoorbeeld 3DMark. Dan kun je zien of crossfire überhaupt naar behoren werkt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Hoe zijn de temps en de sxaling van je kaarten? Dit kun je makkelijk natrekken met msi afterburner.

Pagina: 1