Toon posts:

Hulp nodig voor nieuwe PC (€1500)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn vorige pc was samengesteld door veel van jullie suggesties, nou zeg maar alle suggesties.
Hij werkte perfect, maar krijg er enorme mankementen mee en met mijn werk is dat gewoon prut. Hij blijft elke keer op een random moment het blauwe scherm geven en dat is iets wat ik niet kan hebben. Ikzelf heb totaal geen verstand van computers en aangezien ik dit niet gefixt krijg is het voor mij tijd voor een nieuwe, helaas, heb hem pas 1,5 jaar.

Helaas kan ik het lijstje niet meer vinden van wat er in zat,

De pc word gebruikt voor poker, en hij moet een een zooi pokersites tegelijk kunnen draaien ( stuk of 20 ) en moet daarnaast ook nog andere wat zwaardere software kunnen draaien. Hij moet ook 2x 30" monitor kunnen supporten en een TV. De PC die ik nu heb, had van wat ik nog weet een i7, 16 GB ram, een SSD en dan een videokaart die de monitoren en tv aankonden. Veel mensen vertelde mij dat dit allemaal niet nodig was, maar heb zo'n 100 vensters tegelijkertijd open en de computer had toch heel soms enige moeite. Ik wil graag weer zo'n pc.

Ik zag bij Dell een Alienware en zag bij alternate een aantal computers die aan enige eisen voldeden maar met de videokaart wis ik niet precies hoe of wat. De computer die ik nu heb was samengesteld en eigenlijk heb ik daar alleen nog maar problemen mee gehad, dan weer een fan stuk blabla. Nu dit blauwe scherm erbij en ik ben het zat :)

Mijn vraag is of iemand mij kan helpen met de keuze, of een compleet systeem aanschaffen of toch weer een samenstellen en zou iemand mij ook kunnen helpen met welke computer nu voor mij goed is? Het klinkt allemaal wat dom en eigenlijk ben ik ook gewoon dom als het hier op aan komt.

Prijs van de pc die ik nu heb was om en nabij €1500 en zou het graag weer rond die prijs willen hebben :)

Alvast bedankt !!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:01

Quad

Doof

Probeer eens achter je specs te komen.

Je hebt toen een kapitaal (mag ik het zeggen?) uitgegeven, en als hij nu problemen geeft zou ik dat toch eerst oplossen en eventueel upgraden zodat je er nu niet wéér zo veel aan uit moet geven. (zeg nou zelf, 3k in 1.5 jaar is veel!).

Wil je dit niet, lees het DAA beleid eens door en pas je OP erop aan ;).

compleet systeem is duurder als samenstellen, dat je dat even weet!

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:06
Met quad eens, een blauw scherm wordt doorgaans veroorzaakt door corrupte software of 1 kapot onderdeel, de hele pc vervangen is dan zonde van het geld.
Mits je hiervoor goed geinformeerd bent had je kwalitatief betere onderdelen dan een kant-en-klaar (Dell) systeem, de kans dat een Dell het met minder problemen doet lijkt me dan ook klein.

Aangezien de videokaart alleen maar schermen hoeft aan te sturen zonder echt veel berekeningen te doen hoef je daar in ieder geval geen vermogen in te investeren.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie.

Ik heb dat DAA beleid netjes doorgelezen, alleen kan niet zelf met een voorstel komen aangezien ik geen verstand van de producten heb. Mijn vorige pc is ook dankzij dit forum tot stand gekomen :)

Reden waarom ik niks laat vervangen of nakijken is dat ik hiervoor moet uitkijken wegens beveiliging, het risico dat er mee geknoeid word is klein maar de investering van €1,5k is vergelijking in daarmee heel erg klein. Ik zal deze computer na laten kijken maar daarna mag hij met pensioen, spelletjes spelen en filmpjes kijken. Er zal dan niet meer op gewerkt worden.

Dus alsnog moet ik een nieuwe computer. En misschien was 1,5k een hoop geld, maar wilde gewoon niet een computer laten maken en daarna zien dat het toch niet allemaal zo soepel verloopt. Goedkoop is duurkoop naar mijn mening.

Mijn specs kan ik helaas niet achter komen, tenzij dat ook ergens in de software op me computer vermeld staat? Kon nog inloggen bij alternate, zag mijn bestelling maar stond enkel ' complete pc '

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:06
Hier staat je 'oude' pc ergens: Verwijderd in "[BBG aanschaf] Workstation"
Ik zal later eens kijken voor een nieuwe setup (of iemand anders moet me voor zijn).

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Totaal onbegrijpelijk dat je niet gewoon met je PC naar je locale PC shop gaat. Haal desnoods de HDD's er uit en laat er enkel je SSD in waarop je OS staat. Dan is je data toch safe?

Die PC is krachtig genoeg om nu en binnen 5 jaar nog altijd poker te spelen, films te kijken en 100 tabs open te hebben (waarom wil je eigenlijk 100 tabs open hebben? Lijkt me heel onoverzichtelijk...)

En anders hoeft een pc voor die doeleinden ook geen 1500€ meer te kosten denk ik:
(je hebt wel geen omschrijving gegeven van 'zwaardere software', wat bedoel je daarmee?)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 294,90€ 294,90
1MSI Z77A-G43€ 85,50€ 85,50
1Sapphire HD 7770 GHz Edition 1GB GDDR5€ 116,-€ 116,-
1Seagate Barracuda ST1000DM003, 1TB€ 64,95€ 64,95
1Corsair Carbide 300R€ 66,90€ 66,90
2Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 35,45€ 70,90
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 17,53€ 17,53
1be quiet! Pure Power L7 430W€ 43,90€ 43,90
1Samsung 830 series 128GB€ 85,-€ 85,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 845,58

Videokaart heeft genoeg aansluitingen. Eventueel CPU vervangen door een intel xeon E3 series. Grotere SSD, aparte CPU koeler toevoegen mocht je dat willen of als je wil overclocken.

Maar eerst en vooral ik ben vrij zeker dat je huidige PC nog te redden valt.

[ Voor 84% gewijzigd door Inrage op 26-10-2012 09:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inrage schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:42:
Totaal onbegrijpelijk dat je niet gewoon met je PC naar je locale PC shop gaat. Haal desnoods de HDD's er uit en laat er enkel je SSD in waarop je OS staat. Dan is je data toch safe?
Alles staat op de SSD, dus die kan ik er niet uithalen en dan wegbrengen.

Over de zwaardere programma's. Dat zijn programma's die gebruik maken van postgresQSL, databases. Vraagt een hoop van mijn CPU in vergelijking met de andere programma's die ik run.
Inrage schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:42:

Die PC is krachtig genoeg om nu en binnen 5 jaar nog altijd poker te spelen, films te kijken en 100 tabs open te hebben (waarom wil je eigenlijk 100 tabs open hebben? Lijkt me heel onoverzichtelijk...)
Ik weet niet of tabs hetzelfde is als vensters, maar ik heb zeg maar 25 programma's open staan met daarin nog eens een totaal van 100 extra vensters. Onoverzichtelijk, inderdaad. Noodzakelijk? Zeker weten!

Uiteraard vind ik het zonde om de pc al niet meer te gebruiken en ik zal hem ook laten repareren alleen zal ik er dan niet meer mijn werk op doen. Dus wil graag een nieuwe met hulp van jullie :)

Ohja en ik zou graag een grotere SSD willen, min 256GB. Overclocken zal ik nooit doen :) Ik wil ook graag dat de computer stil is.

@ mitsumark,
Ja, volgens mij is dat een gedeelte van het lijstje.

i7 2600(k)
Seasonic M12II-620Bronze (SS-620GM)
Sapphire HD6770 VAPOR-X 1GB
Intel 320 120 GB
GIGABYTE GA-Z68X-UD5-B3
G.Skill 16 GB DDR3-1333 Quad-Kit
Pagina: 1