Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-10 19:45
Ik heb momenteel een Galaxy S2, werkt prima en is nog z.g.a.n.

Nu is het alweer tijd om mijn abonnement te verlengen en zou dat betekenen dat ik naar €23,- p/maand het eerste jaar en daarna €46,- p/maand ga. (Momenteel €45,-) Voor 1GB internet, onbeperkt smsen en 75 belminuten.

Nu is mijn vraag alleen of het de overstap waard is. Er is namelijk de mogelijkheid een éénjarig SIM-ONLY abonnement te nemen voor de prijs van €12,- voor 4 maanden en de rest van de 8 maanden periode voor €22,-. (Bij SIM-ONLY wil ik waarschijnlijk overstappen naar Vodafone ipv blijven bij Hi)

Wat zijn jullie ervaringen met de S3 in vergelijking met de S2? Is het verstandiger om SIM-only te nemen en af te wachten voor een betere telefoon volgend jaar? Of is de S3 echt een stuk beter dan de S2?

Ik kan dan eventueel de S2 in de verkoop doen.

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Als je bij verlengen bij Hi blijft dan stap je dus over op toestellease. Dan is het toestel dus niet van jou. In dat geval vind ik het behoorlijk prijzig.

De S3 is mijns inziens wel een stuk beter dan de S2. De scherpte van het scherm, smoothness en accuduur zijn een stuk beter.

Als je overstapt op Vodafone altijd voor een jaar dan kost je dat minder dan 650 euro. Je S2 moet je toch wel voor ongeveer 200 euro kunnnen verkopen als hij in goede staat is. Over een jaar kan je dan opnieuw verlengen met een nieuw toestel en deze verkopen, of als je nog tevreden bent de S3 houden.

• Scallius
Als ik het abonnement van 42,50 bij Vodafone kies, met 90 belminuten (Bel echt amper) is de S3 nog €204,- om bij te lappen. De S2 kun je bij vodafone inruilen voor €200,- (Is wel weer zonde, want ding is nog splinternieuw).

Is dit wat je bedoelt?

• Sigis
Als je S2 splinternieuw is en met doos en bon dan kan je er wel meer voor krijgen, ik denk dan eerder 250.
Je kan de S3 met minder bijbetaling krijgen bij dat eenjarige Vodafone abo en met 27,50 Cashback. Dan krijg je ook 10 GB per maand snel internet.

• Scallius
Oké hier moet je mij even helpen. Minder bijbetaling? Met welk abonnement? Voor 1 jaar, is de 42,50 het goedkoopst in totaal. Meer belminuten heb ik niks aan. Maar waar haal je die 27,50 cashback nou vandaan?

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:08

ocn

Beste Tweaker 2025 ⭐⭐⭐⭐⭐

Kzou gewoon SIM only nemen.

Als je blij bent met je S2, gewoon lekker geld besparen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Laatst was er op de FP een artikel, die aantoonde dat een SIM-only abonnement met een eigen gekocht toestel goedkoper is dan die lease abonnementen van tegenwoordig. De S3 is een vooruitgang tov de S2, maar om nou te zeggen om daarvoor speciaal een nieuw abonnement af te sluiten? Nee, dat zou ik niet doen. Ik heb de S2 ook en heb bij collega's de S3 en ook de Note 2 wel eens gezien, mooie toestellen hoor, daar niet van, maar echt grote meerwaarde tov de S2 is er niet. Ik blijf dus bij de S2 tot de S4 er is met een SIM-only abonnementje. :)

EDIT:
Artikel in kwestie gevonden:
nieuws: Veel gebruikers goedkoper uit met sim-only

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 27-10-2012 18:58 ]

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-11 16:22
Als de S2 nog gewoon bevalt zou ik ook voor een sim only gaan. En volgens mij krijgt de S2 ook nog een update naar Android 4.1.
Maar bij Hi heb je onbeperkt internet. Je kan kiezen uit 3 verschillende internetpakketen. 500MB, 1GB en 2GB. Maar als je bijvoorbeeld de 500MB hebt verbruikt wordt je snelheid gewoon verlaagt. Maar je hoeft niet bij te betalen. En je kan ook je belminuten helemaal niet nemen. Dan betaal je dus alleen als je echt belt, is dan wel 25cent/min. Je least wel de te telefoon, dus aan het einde van je abbonement moet je hem terug geven of overkopen voor 10% van de huidige nieuwprijs.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

• Sigis
Scallius schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:35:
Oké hier moet je mij even helpen. Minder bijbetaling? Met welk abonnement? Voor 1 jaar, is de 42,50 het goedkoopst in totaal. Meer belminuten heb ik niks aan. Maar waar haal je die 27,50 cashback nou vandaan?
Dat abo ja, 194 euro bijbetaling bij Belsimpel bijvoorbeeld (iets meer dan vorige week). Cashback kan je bijvoorbeeld krijgen als je besteld via belbios.nl. Dan kom je volgens mij op ongeveer 625 euro voor een jaar met een S3. Niet bepaald de beste aanbieding die ik ooit heb gezien, maar ook niet slecht volgens mij.
In jouw voorbeeld betaal je 818 euro in twee jaar, dus 414 euro per jaar. Volgens mij moet je voor een nagenoeg nieuwe S2 toch minstend 211 euro kunnen krijgen, dan betaal je over een jaar hetzelfde, krijg je (wat) meer belminuten en 10 GB ipv 1 GB internet. Daarnaast heb je dan een S3 in plaats van een S2. Of het zonde is of niet lijkt me niet erg relevant, waar het om gaat is wat je uiteindelijk krijgt lijkt me.
PM_Petrol schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 19:34:
Je least wel de te telefoon, dus aan het einde van je abbonement moet je hem terug geven of overkopen voor 10% van de huidige nieuwprijs.
Die 10% is niet gegarandeerd, maar is afhanke van de tweedehands waarde op dat moment. Dat zou bij de S3 nog wel eens tegen kunnen vallen gezien de relatieve waardevastheid van de S2. Dat lijkt me wel een indicatie.

• Scallius
Hi wil ik sowieso van weg. Die leasecontracten naaien ze je mee waar je bijstaat. Qua prijs concurreren ze maar amper met de concurrentie, behalve op het feit dat je geen bijbetaling voor een telefoon hoeft te doen. (Je betaalt simpelweg gewoon een torenhoog lease-bedrag). Op 2-jaarlijks termijn ben je vrijwel hetzelfde bedrag kwijt, of zels meer bij Hi + het feit dat je de telefoon nog moet inleveren/afkopen.

Nee, dit systeem ben ik het niet mee eens en wil daarom gewoon weg bij Hi. Ook de irritante reclames die ik steeds krijg van Hi over Spotify en weet ik wel niet beginnen me langzamerhand de keel uit te komen.

Ik heb nog 4 maanden tot het eind van mijn contract, maar was voor de grap de Hi winkel ingelopen om es te kijken voor de wat nieuwere telefoons. Verkoper aangesproken waarom ze naar dat lease-contract zijn gegaan. Hij heeft ruim een half uur staan lullen dat het 'de bom is' en heeft mij toen al direct een verlengcontract opgestuurd met een S3 zonder dat ik het wilde. "Je zit nergens aan vast, je kunt het pakketje eventueel weigeren".

Na 3x te weigeren heeft ie het toch gedaan, uiteindelijk gewoon pakketje geweigerd en besloten om over 2 maandjes Vodafone te pakken.
Pagina: 1