• Gps4l
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-05-2025
Mijn windows 7zegt:
4 gig geinstalleerd.
3.25 beschikbaar.

Ik zou verwachten ( mijn vid kaart heetf 1 gig ram) dat er 3 gig zou staan.

Ben ik nou gek ?

32 bit os max 4 gig.

• Kayakyak
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Is het maximum geheugen dat een 32bit versie van windows kan gebruiken. Wil je >4gb gebruiken, zul je 64bit moeten installeren.

• Gps4l
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-05-2025
Daar gaat het me niet om.

4 gig - 1 gig = 3 gig
W7 zegt 3.25 availeble.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Je videokaart heeft zélf 1GB ram, dus dan hoor je 4GB over te houden, hij haalt het niet van je normale geheugen af. Dus het ligt gewoon aan de 32bit-limiet.

The devil is in the details.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:49

Eagle Creek

Breathing security

32-bits systemen raken ongeveer 1 GB kwijt. Soms is het meer, soms is het minder, afhankelijk van de systeemconfiguratie.

[ Voor 41% gewijzigd door Eagle Creek op 25-10-2012 22:51 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• X-Fire-X
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03-2025
erhm....windows geeft het werkgeheugen aan en dit staat los van het geheugen van de videokaart. Windows mag deze nooit bij het beschikbare geheugen optellen zoals TS aangeeft. Als er bv 2 reepjes zijn geïnstalleerd van 1 en 2Gb dan hoort windows 3GB aan te geven en niet die 1gb van de videokaart erbij op tellen en er zo 4 van maken. Als dat wel gebeurt zoals ts aangeeft, dan klopt er iets niet.

Als ik het nu verkeerd begrijp en er is daadwerkelijk 4GB geïnstalleerd (bv 2x2) dan klopt het gewoon, w7 ziet het ook als je 16gb installeert alleen kan die met max die 3,25 maar overweg binnen het 32 bits besturingssysteem en zodoende is dat aantal dan bschikbaar.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
X-Fire-X schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:08:
erhm....windows geeft het werkgeheugen aan en dit staat los van het geheugen van de videokaart. Windows mag deze nooit bij het beschikbare geheugen optellen zoals TS aangeeft. Als er bv 2 reepjes zijn geïnstalleerd van 1 en 2Gb dan hoort windows 3GB aan te geven en niet die 1gb van de videokaart erbij op tellen en er zo 4 van maken. Als dat wel gebeurt zoals ts aangeeft, dan klopt er iets niet.
Jij draait het nu nog meer om dan de TS ;)

De TS heeft 4GB werkgeheugen en heeft 1GB videogeheugen, maar blijkbaar denkt 'ie dat de 1GB videogeheugen van z'n werkgeheugen af hoort te gaan. Maar dat is niet zo, als het echt een losse videokaart is (wat meestal wel zo is, als 'ie 1GB videogeheugen heeft).

The devil is in the details.

• X-Fire-X
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03-2025
mjah, t geheugen van de videokaart mag je niet meetellen bij het werkgeheugen nee. Zal de stelling waarschijnlijk wel verkeerd begrijpen ja.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lees eens hier:
Abbadon in "RAM FAQ"

Dit onderwerp wordt letterlijk behandeld in de FAQ. Als je zelf op zoek gegaan bent en je er nog niet uitkomt mag je altijd een vraag stellen hier, maar neem dan de moeite om duidelijk aan te geven waar je gezocht hebt, wat je vond (links!) en wat dan onduidelijk is. Anders lijkt het alsof je helemaal geen eigen inzet getoond hebt, en dan gaat je topic dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.