Final check game/programmeer pc

Pagina: 1
Acties:

• The Fox NL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-05 18:17
Ik sta op het punt een nieuwe computer aan te schaffen. Ik wil er mee programmeren en gamen. Op het moment heb ik onderstaande pc samengesteld, deze wordt aangesloten op een Dell U2711 scherm en m-audio AV40 speakers. Muis en toetsenbord heb ik al.

Mijn verantwoording:
  • Processor: De Core i5 processor biedt goede prestaties en kan als er nog meer van gevraagd wordt overgeklokt worden.
  • Videokaart: De hd7950 biedt voldoende power voor mijn beeldscherm (2560*1440 pixels), ik kan zo op native resolutie spelen.
  • Geluidskaart: de Xonar XD krijgt overal goede beoordelingen en laat gelijkgeprijsde Creative producten ver achter zich. De kaart gaat in het PCIe 2.0 x16 slot.
  • Voeding: De Antec HCG-520 biedt voldoende power en volgens reviews is deze voeding heel stabiel, wat een pre is bij overklokken.
  • Harddisk: De 128GB SSD wordt gebruikt als bootdisk. Overige hardeschijven haal ik uit mijn oude pc: 2*500GB, 200GB, Crucial S4 64GB SSD. De Crucial ssd heb ik gewonnen bij Alternate en ga ik gebruiken als cache voor een 500GB harde schijf. Steam en andere grote spellen installeer ik vervolgens op die hardeschijf.
  • Blu-rayspeler: leest zowel blu-ray als dvd/cd en schrijft dvd/cd-rom. Blu-ray is om in de toekomst veilig te zitten en eventueel films op de computer te bekijken.
  • CPU-koeler: De ThermalRight komt er op SPCR erg goed uit, weliswaar met andere ventilators, maar het koelblok is goed, tevens is deze goedkoper dan bijvoorbeeld een Mugen 3.
  • FireWire-card: mijn videocamera heeft een Firewire interface
  • Moederbord: simpel z77 moederbord, nodig om te kunnen overklokken. Verder geen toeters en bellen die ik nodig heb, SLI ga ik nooit draaien, dus die feature mis ik niet.
  • Geheugen: 8GB is genoeg voor iedereen...
  • Behuizing: Fractal Define R4, persoonlijk vind ik dit een geweldig mooie strakke kast, bovendien nog stil ook.
  • Extra ventilator: voor de front intake, deze zet ik onder de al meegeleverde front intake. Deze fan zal de hardeschijven koelen. Bij de Fractal kast kun je de bovenste HDD tray uitnemen zodat de bovenste intake fan vrij de kast in kan blazen. De harddisks kunnen in de onderste tray.
  • OS: Windows 8 Pro, ik wil programmeren en dan lijken me de volgende Pro features mij belangrijk: Hyper-V om virtuele machines te draaien en de mogelijkheid om Metro Apps buiten de store om te draaien.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 199,90€ 199,90
1MSI Z77A-G43€ 85,50€ 85,50
1Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3€ 284,-€ 284,-
1Asus Xonar DX/XD€ 64,10€ 64,10
1Sweex 3 + 1 Poort FireWire Card€ 4,65€ 4,65
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 88,80€ 88,80
1Microsoft Windows 8 Pro€ 127,-€ 127,-
1Thermalright Venomous X Retail Incl. Fan and Fan holder€ 30,90€ 30,90
1Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120mm€ 5,45€ 5,45
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 35,45€ 35,45
1LG CH10LS28 Zwart€ 49,95€ 49,95
1Antec HCG-520€ 56,84€ 56,84
1Samsung 830 series 128GB€ 85,-€ 85,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.117,54

Mijn vragen:
  1. Is de kast geschikt voor dit systeem? De kast is ruim en lekker stil, maar hou er rekening mee dat de processor overgeklokt gaat worden en misschien de videokaart ook. Ik zit dan vooral met de hitte. Ik vraag me ook af of een Antec Three Hundred Two niet voldoende is, maar hoe lawaaiig wordt deze setup in die kast?
  2. Heb ik Windows 8 Pro wel nodig? Als ik een Metro app heb gemaakt, heb ik Pro dan wel nodig om die app buiten de store om te draaien? Dat is me nu niet helemaal duidelijk. Ook zit ik met Hyper-V, is dit echt nodig of kan je net zo makkelijk Virtual Box gebruiken?
  3. Heb ik iets vergeten? Producten die niet compatible met elkaar zijn? Of zijn er betere componenten voor deze prijs?
  4. Kan ik ergens nog geld op besparen?

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-05 08:35
Zo een geluidskaart is heel leuk bij een mooi 7.1 setje of mooier maar voor normaal gebruik is de geintrigeerde in je moederbord meer dan genoeg

• The Fox NL
marineII7 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:30:
Zo een geluidskaart is heel leuk bij een mooi 7.1 setje of mooier maar voor normaal gebruik is de geintrigeerde in je moederbord meer dan genoeg
Ik heb mijn 7.1 set de deur uit gedaan, ze stonden toch maar in stereo-opstelling. Ik heb ze vervangen door m-audio AV40's die van veel betere kwaliteit zijn, dus ik ben bang dat onboard audio de speakers geen recht doet. Ik speel nu geen muziek en ik hoor al ruis door de speakers met een Audigy 2 ZS. Ik ben bang dat onboard het nog slechter doet dan mijn Audigy 2 ZS. Heb jij het verschil tussen onboard en deze geluidskaart gehoord, of zijn er misschien anderen die er wat over kunnen zeggen?

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-04 11:27

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Ja, ik heb de Xonar Dx (i.p.v. de idd vrij slechte creativekaarten) in de BBG laten zetten, toen kwamen er ook al reacties of het eigenlijk nog allemaal wel nodig was. Ik had al laten vermelden dat je een beetje degelijke geluidset nodig had :P
Nou was het bij de goedkope geluidssetjes van de bbg absoluut niet nodig om een aparte geluidskaart te kopen. Echter leveren de M-audio's idd een zeer redelijk (2.1) geluid. De Xonar dx heeft een aparte (betere) chip voor de front output (wat in jou geval dus de enige output zal zijn). Wat dat betreft is de Xonar een prima keuze.

Je kunt je echter wel afvragen in hoeverre je het gaat horen en of dat verschil de €60 waard is. Persoonlijk denk ik dat je daar betere boxen voor nodig hebt, maar ik kan me best vergissen in de M-audio's. Een goedkopere geluidskaart zal in ieder geval niet significant betere presteren dan de onboard audio.
The Fox NL schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:18: Blu-ray is om in de toekomst veilig te zitten en eventueel films op de computer te bekijken.
Blu-ray heeft geen toekomst :+ Ik denk dat je met een dvd-brander beter uit bent. (ev. in combinatie met een grotere HD)
• CPU-koeler: De ThermalRight komt er op SPCR erg goed uit, weliswaar met andere ventilators, maar het koelblok is goed, tevens is deze goedkoper dan bijvoorbeeld een Mugen 3.
Ev. alternatief zo kunnen zijn: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2.
• FireWire-card: mijn videocamera heeft een Firewire interface
Als je camera nog firewire heeft heb je al helemaal geen blu-ray nodig })
• OS: Windows 8 Pro, ik wil programmeren en dan lijken me de volgende Pro features mij belangrijk: Hyper-V om virtuele machines te draaien en de mogelijkheid om Metro Apps buiten de store om te draaien.
[/list]
Weet je zeker dat je Windows 8 wil?
Mijn vragen:
  1. Is de kast geschikt voor dit systeem? De kast is ruim en lekker stil, maar hou er rekening mee dat de processor overgeklokt gaat worden en misschien de videokaart ook. Ik zit dan vooral met de hitte. Ik vraag me ook af of een Antec Three Hundred Two niet voldoende is, maar hoe lawaaiig wordt deze setup in die kast? De Antec Three Hundred Two produceert niet veel meer lawaai
  2. Heb ik Windows 8 Pro wel nodig? Als ik een Metro app heb gemaakt, heb ik Pro dan wel nodig om die app buiten de store om te draaien? Dat is me nu niet helemaal duidelijk. Ook zit ik met Hyper-V, is dit echt nodig of kan je net zo makkelijk Virtual Box gebruiken?Ik denk van niet ;)
  3. Heb ik iets vergeten? Producten die niet compatible met elkaar zijn? Of zijn er betere componenten voor deze prijs?De case-fan is relatief duur maar natuurlijk wel stiller, je kunt je afvragen of je hem wel nodig hebt. Verder schreeuwt elk bot in mijn lijf dat je geen sweex kaart moet nemen, maar in de praktijk is €5-firewire prima d:)b
  4. Kan ik ergens nog geld op besparen? zie hierboven :)
marineII7 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:30:
Daar wil ik wel ff een streep doorhalen >:), 7.1 maakt een geluidskaart niet méér noodzakkelijk, je kunt hooguit zeggen dat je bij stereo geluid extra alternatieven hebt. Immers heb je dan ook beschikking over de DAC's in het DJ/Stage sigment, weliswaar de budgetmodellen, deze zullen echter een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding hebben. De boodschap: 7.1 is écht niet nodig om een geluidskaart te willen. Dacht je dat ze bij het Amsterdam Dance Event (ja bij pinkpop wordt er sowiezo vrij weinig met de pc gedaan dus dat is een slecht voorbeeld :P ) ook onboard geluid gebruikte? _O-
mitsumark schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:56:
Ik denk dat het niet echt om het aantal kanalen gaat, meer om het feit dat je met een set boxjes van 100 euro geen verschil gaat horen tussen onboard geluid en een dure geluidskaart.
:Y Kgeloof dat ik gister een onduidelijke bui had mr dat bedoel ik ook :P

[ Voor 15% gewijzigd door Achilles op 27-10-2012 00:18 ]

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik denk dat het niet echt om het aantal kanalen gaat, meer om het feit dat je met een set boxjes van 100 euro geen verschil gaat horen tussen onboard geluid en een dure geluidskaart.

• The Fox NL
Bedankt voor de feedback, ik heb nog een XP licentie, dus ik ga de Win8 Pro upgrade versie proberen, dat scheelt 70 euro. Ook neem ik de Antec Three Hundred ipv de Fractal Define R4. Wat geluidskaart betreft blijf ik denk ik bij de Xonar.
Pagina: 1