advies over mijn zwaar verouderderde pc

Pagina: 1
Acties:

• IvoF
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-04 16:54
hallo ik zou graag wat advies willen hebben wat ik moet aanschaffen en wat niet !
ik ben al een hele tijd uit de running betreft Pc's upgraden en builden dus weet mijn god niet wat er op de markt is en wat wijsheid is ! ;)

ik heb een zwaar oud game pctje waar ik vroeger blij mee was maar heb er niks meer aan gedaan kwa upgraden omdat ik een console gamer ben geworden. nu is mijn vraag of ik met een paar nieuwe onderdelen weer een wat snelle pc heb met de mogelijkheid om te gamen

( absoluut geen zware games op MAX of HD met minimum ben ik tevreden )

dit zit er in:
Moederbord : Asus M2N-E
Chipset : nVidia nForce 570 SLI
Processor : AMD Athlon 64 X2 3800+ @ 2000 MHz
Videokaart : NVIDIA GeForce 7600 GS
Fysiek Geheugen : 3072 MB DDR2-SDRAM

onzinnige posts zit ik niet op te wachten JA ik weet dat dit oud is haha!! O-)

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
Of je upgrade alleen je gpu naar een AMD HD7750 / nVidia Geforce GT640 en je kunt weer gamen... Veel games leunen toch alleen maar sterk op de gpu,je haalt hier makkelijk ~4-5x de fps als de 7600 GS.

Als je ook de cpu wilt upgraden naar iets nieuws, kan je beter heel je systeem vervangen. Moederbord & geheugen moet dan ook vervangen worden. Om kosten te besparen kan je bijv gaan voor een apu van AMD. De 7600GS kan je dan weglaten want deze apu heeft een veel snellere grafische chip.

Dan wordt het zoiets:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-5800K Boxed€ 113,-€ 113,-
1Asrock FM2A75 PRO4-M€ 63,50€ 63,50
1Kingston HyperX KHX24C11T2K2/8X€ 45,90€ 45,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 222,40

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Beetje rommelig is je start post wel... en dan zeg je ''onzinnige posts zit ik niet op te wachten''

Ryzen 3600 - GTX1060

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Oompa-Loompa 💩

bladerash schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:36:
Of je upgrade alleen je gpu naar een AMD HD7750 / nVidia Geforce GT640 en je kunt weer gamen... Veel games leunen toch alleen maar sterk op de gpu,je haalt hier makkelijk ~4-5x de fps als de 7600 GS.
Dit zou een optie zijn ware het niet dat het gros van de 7600 op AGP zitten, waardoor je er niet zomaar een nieuwe GPU in kunt knallen

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:46
ik ben al een hele tijd uit de running betreft Pc's upgraden en builden dus weet mijn god niet wat er op de markt is en wat wijsheid is !
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze. Niemand is geboren met die kennis; neem andere topics door, kijk naar de BBG en lees reviews. Zo leer je er zelf ook het meeste van.
DAA beleid

[ Voor 95% gewijzigd door Carfanatic op 25-10-2012 22:47 ]

• IvoF
Daanieyel schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:36:
Beetje rommelig is je start post wel... en dan zeg je ''onzinnige posts zit ik niet op te wachten''
als ik om indeling van een tekst ombouw vragen heb zal ik naar een docenten forum gaan ok? :) ;)

[ Voor 5% gewijzigd door IvoF op 25-10-2012 22:49 ]

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
IvoF schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:48:
[...]

als ik om indeling van een tekst ombouw vragen heb zal ik naar een docenten forum gaan ok? :) ;)
Je kunt toch wel een beetje moeite doen om hoofdletters en punten te gebruiken? Wat extra informatie zou trouwens ook niet verkeerd zijn. Zoals je budget en het soort games die jij speelt. MMO's zijn bijvoorbeeld vaak CPU intensief terwijl een spel zoals Battlefield 3 weer erg GPU intensief is.

Edit: Zie ook de reactie van Carfanatic. Doe zelf ook wat moeite om uit te zoeken wat je zou kunnen gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Daanieyel op 25-10-2012 23:03 ]

Ryzen 3600 - GTX1060

• IvoF
Daanieyel schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:02:
[...]

Je kunt toch wel een beetje moeite doen om hoofdletters en punten te gebruiken? Wat extra informatie zou trouwens ook niet verkeerd zijn. Zoals je budget en het soort games die jij speelt. MMO's zijn bijvoorbeeld vaak CPU intensief terwijl een spel zoals Battlefield 3 weer erg GPU intensief is.

Edit: Zie ook de reactie van Carfanatic. Doe zelf ook wat moeite om uit te zoeken wat je zou kunnen gebruiken.
excuses voor mij dyslexie ik ben al lang blij dat er spelling controle is.
dus ik doe er wel degelijk moeite voor.

budget kan ik simpel weg niet vertellen omdat ik mijn god niet weet wat ik überhaupt moet aanschaffen en wat kan en welke grafische/merkbare verschillen er dan zijn.
bf3 zal ik niet spelen ik heb vermeld dat ik absoluut geen zware games wil spelen
en BF3 valt toch wel onder zwaar.

meestal simpele f2p games

• IvoF
bladerash schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:36:

Als je ook de cpu wilt upgraden naar iets nieuws, kan je beter heel je systeem vervangen. Moederbord & geheugen moet dan ook vervangen worden. Om kosten te besparen kan je bijv gaan voor een apu van AMD. De 7600GS kan je dan weglaten want deze apu heeft een veel snellere grafische chip.

Dan wordt het zoiets:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-5800K Boxed€ 113,-€ 113,-
1Asrock FM2A75 PRO4-M€ 63,50€ 63,50
1Kingston HyperX KHX24C11T2K2/8X€ 45,90€ 45,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 222,40
bladerash bedankt voor je informatie en je hulp
220 euro voor een opfrisser klinkt goed in mijn oren ;)

*Edit*
de prijs opsomming is dus bedoeld voor een nieuwe start neem ik aan ?

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
Gropah schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:40:
[...]

Dit zou een optie zijn ware het niet dat het gros van de 7600 op AGP zitten, waardoor je er niet zomaar een nieuwe GPU in kunt knallen
Toen ik een AMD pc op socket 939 bouwde, had ik nog de keuze tussen AGP of pci-e, had toen voor pci-e gekozen. Bij AM2 heb je die luxe niet en is er alleen nog maar pci-e. Een moederbord vanaf DDR2 kan geen AGP meer hebben???
IvoF schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:12:
[...]

bladerash bedankt voor je informatie en je hulp
220 euro voor een opfrisser klinkt goed in mijn oren ;)

*Edit*
de prijs opsomming is dus bedoeld voor een nieuwe start neem ik aan ?
De prijs is voor een volle upgrade, apu=(cpu+gpu) + moederbord + geheugen...
Al zou ik ook kijken naar eventueel een nieuw voeding aangezien je oude al een aantal jaartjes op heb zitten.
Pagina: 1