Twee keer 24" als basis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdrop
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Beste tweakers,

Ik ben al een tijd aan het denken over een bepaalde setup maar kom er maar niet verder mee dus bij deze maar een topic geopend, het gaat om het volgende; Ik wil een (deels) nieuwe setup aanschaffen op basis van twee 24 inch schermen (FULL HD als het kan). Op dit moment heb ik het volgende systeem 'nog' staan;

MoboASUS P5Q Deluxe
GeheugenOCZ Gold DDR2 PC2-8500 Dual Channel (ocz2g10664gk)
ProcessorIntel Core 2 Quad Q9550 @ 2.8Ghz
VideokaartASUS EAH4870 DK/HTDI/1GD5
VoedingNexus NX-8050 (500Watt MODULAR & 80PLUS Power Supply)
BehuizingAntec NewSolution NSK4480B 380W 80+
BeelschermSamsung Syncmaster T220
hardeschijfo.a. Samsung SATA II 640GB 16MB 7200RPM
DVD/CDSamsung SH-S223
MuisLogitech MX518 Gaming-Grade Mouse
ToetsenbordLogitech G15 Gaming Keyboard Refresh

*Dik gedrukte producten gaan sowieso mee.

Heb het idee dat de videokaart langzaam aan wat kuren begint te vertonen en betwijfel ik of hij twee keer 24 inch aan kan, die zal dus sowieso vervangen moeten worden denk ik. Wat is er voor de rest van bovenstaande systeem nog 'bruikbaar'?

Dan komen we natuurlijk bij de nieuwe onderdelen aan, ik heb tot op heden altijd gewerkt met Samsung Syncmaster schermen, de kleuren van deze schermen zijn niet heel echt ('gelig') al heb ik me hier tot op heden nooit extreem aan gestoord, zijn dit voor de prijs goede schermen of zijn er beter alternatieven qua kleur/beeld voor de ongeveer de zelfde prijzen?

Budget is max 1400 euro voor zowel PC als schermen, zou ook graag wanneer het niet te veel werk/moeite is daadwerkelijke typenummers of weblinks zien, geen held in het uitzoeken van producten in bepaalde categorie ;).

Samenvatting:
TS zoekt nieuwe PC die 2 keer 24Inch FULL HD kan draaien en wil graag weten wat hij van het oude bestaande systeem mee kan nemen en wat er nieuw gekocht moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

mdrop schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:03:
Heb het idee dat de videokaart langzaam aan wat kuren begint te vertonen en betwijfel ik of hij twee keer 24 inch aan kan, die zal dus sowieso vervangen moeten worden denk ik. Wat is er voor de rest van bovenstaande systeem nog 'bruikbaar'?
Twee 24" beeldschermen kun je met elke videokaart tegenwoordig wel aansturen zolang het gaat om een beetje internetten en tekstverwerken. Het wordt pas lastig als je speciale eisen hebt. Misschien full HD op beide schermen tegelijk de nieuwste spellen spelen met alle grafische opties aan? Dan heb je wel een nieuwe kaart nodig. Anders zal het met deze kaart, en vrijwel elke andere, prima lukken.

Dus: Waar wil je die PC precies voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdrop
  • Niet online
Gamen is voor mij grotendeels verleden tijd (Hooguit een keer counterstrike), het gaat voornamelijk om internet/office werk waarbij het tweede scherm dus juist van pas komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:23
Behalve de harde schijf, behuizing en misschien de voeding zal verder alles waarschijnlijk vervangen moeten worden denk ik zo...
edit: ging er automatisch eigenlijk vanuit dat je wilde gamen (hd 4870), maar zo niet, dan kunnen jouw 2 beeldschermen ook prima worden aangestuurd door een igp.

[ Voor 38% gewijzigd door michaelscott op 25-10-2012 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 12:03

ThunderNet

Flits!

Dat kan werkelijk elke videokaart met gemak aan..

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het je voornamelijk om officewerk gaat,dan zou ik juist wegblijven bij FullHD, maar kiezen voor 1920x1200. Die extra pixels in de hoogte zijn echt stukken prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdrop
  • Niet online
Ik heb op mijn huidige kaart 2 keer DVI als uitgang, heeft het voordelen om de nieuwe schermen die er dus sowieso moeten komen aan te sturen middels HDMI?
TERW_DAN schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:14:
Als het je voornamelijk om officewerk gaat,dan zou ik juist wegblijven bij FullHD, maar kiezen voor 1920x1200. Die extra pixels in de hoogte zijn echt stukken prettiger.
Oke, hier nog niet eens bij nagedacht inderdaad. Dankje.

[ Voor 18% gewijzigd door mdrop op 25-10-2012 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart
Misschien niet de goedkoopste, maar op een budget van 1400 euro houd je nog 900 over voor enkel je PC. en dat lijkt me meer dan zat voor een leuk office systeem.

Ik zelf bespaar liever niet op monitoren, dat is hetgene waar je toch de hele dag tegenaan kijkt, dus als je dan een fatsoenlijke resolutie en een fatsoenlijk paneel hebt is dat wel prettig.

En DVI en HDMI zijn hetzelfde, het maakt dus niet uit waarmee je je monitor aanstuurt.

[ Voor 8% gewijzigd door TERW_DAN op 25-10-2012 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdrop
  • Niet online
TERW_DAN schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:22:
pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart
Misschien niet de goedkoopste, maar op een budget van 1400 euro houd je nog 900 over voor enkel je PC. en dat lijkt me meer dan zat voor een leuk office systeem.

Ik zelf bespaar liever niet op monitoren, dat is hetgene waar je toch de hele dag tegenaan kijkt, dus als je dan een fatsoenlijke resolutie en een fatsoenlijk paneel hebt is dat wel prettig.

En DVI en HDMI zijn hetzelfde, het maakt dus niet uit waarmee je je monitor aanstuurt.
Dankje, deze had ik zelf ook al op de lijst staan idd al was ik nog niet helemaal overtuigd over het merk, maar zie Dell steeds vaker terug komen dus dat zal een reden hebben ;).

Zou je een combinatie kunnen geven MOBO/Geheugen/Videokaart die fatsoenlijk 2 keer deze schermen aan kunnen, ik ga er dan vanuit dat het in de huidige kast past en de voeding zwaar genoeg is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-07 15:29
Voor wat officewerk kan je huidige PC dat toch ook gewoon aan?
Wil je wat extra snelheid ga dan voor een SSD ofzo. Eventueel wat extra ram. (als ik het juist heb dan heb je nu maar 2gb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 22:09
Ik zie ook niet echt in waarvoor je je pc zou vervangen, je huidige is snel zat voor wat je wilt doen.
Koop dus alleen 2 schermen, eventueel een goedkoop videokaartje als je huidige serieus kuren vertoont. Voor wat meer 'snappiness' inderdaad een SSD, en dan ben je klaar.
(@inrage, het is dual channel 1066MHz 4GB, dat is voldoende)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdrop
  • Niet online
mitsumark schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:51:
Ik zie ook niet echt in waarvoor je je pc zou vervangen, je huidige is snel zat voor wat je wilt doen.
Koop dus alleen 2 schermen, eventueel een goedkoop videokaartje als je huidige serieus kuren vertoont. Voor wat meer 'snappiness' inderdaad een SSD, en dan ben je klaar.
Het is idd 4GB, dankje voor het advies, scheelt me weer een aantal euro's :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-07 22:07
mitsumark schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:51:
Idem.

Niet vervangen als je niet tegen problemen aanloopt. En SSD's zijn altijd fijn :P

while (! ( succeed = try ()));

Pagina: 1