[Windows 7] Lang durend Welcome scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1dnigh7
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-05 15:38
Hallo,

Ik heb al even gezocht naar threads op dit forum en google en heb er dus al heel wat gevonden! Maar niets helpt echt.

Ik heb dus een verse installatie van Windows 7, na een dual boot met Ubuntu gehad te hebben. Nu duurt het laden van mijn Welcome screen rond de 40 seconden.

Dit is op een laptop met een I7 3610QM, 8 gb DDR3 en een 750 Gb SATA schijf.
Het gaat specifiek om een Asus n56vz laptop die ik 2 maand geleden aangekocht heb.

Ik heb al vaak gezien dat het zou kunnen liggen aan een achtergrondkleur dus heb ik gauw even een kleine wallpaper genomen maar dit hielp niet.

Dan had ik nog gevonden dat het aan de Intel Rapid Storage Driver zou kunnen liggen, dus daar had ik even de nieuwste van geinstalleerd en dit hielp ook niet.

Netwerkschijven heb ik ook niet aangekoppeld dus daar ligt het dus ook niet aan.

Verde rheb ik al uitgeschakeld dat hij met WiFi verbindt, dus dat ik dat manueel doe, maar dit was het blijkbaar ook niet.

Verder heb ik
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\PrefetchParameters

Daar heb ik EnablePrefetcher op 1 gezet (enkel na het booten). Dit hielp dus ook ech niet veel.

Het enige wat ik nog had als aanknooppunt was dat m'n beeld even flikkert tijdens het Welcome scherm. Dus heb ik een nieuwe clean install van m'n nvidia driver gedaan (GT 650M), en een nieuwe driver voor intel HD Graphics 4000. Maar dit hielp ook niet echt.

Verder heb ik ook nog "sfc /scannow" gedaan, maar dit leverde geen resultaten op.

Ik heb niet echt nog een idee waar ik moet gaan zoeken nu?

Ik kan misschien ergens in de richting van "vuile" partities gaan denken sinds die dual boot? Maar ik weet niet metteen hoe ik ze moet gaan diagnosticeren?

Zou er iemand kunnen helpen met het zoeken van de oorzaak van dit probleem? Alvast bedankt! _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door m1dnigh7 op 25-10-2012 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaygoffin
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-07 12:24
Is je hdd een 7200 of 5400 rpm schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1dnigh7
Het gaat om deze schijf, een 7200rpm schijf.

[ Voor 48% gewijzigd door m1dnigh7 op 25-10-2012 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-07 10:17
Ik heb hier op tweakers ooit eens een post gezien over een programma dat exact weergeeft hoelang ieder onderdeel er over doet om op te starten.

https://www.soluto.com/

installeer dit, herstart je laptop en kijk of het een programma is die abnormaal lang bijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1dnigh7
Hartelijk dank misterdoom! Dat ga ik dadelijk eens proberen!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1dnigh7
Zo, dat kende ik nog niet! Wat een prachtige tool! Alvast bedankt daarvoor!

Nu de resultaten. Ik heb in totaal 52 seconden voor "Required Apps", 0:00 voor Removable Apps en 0:02 voor Potentially Removable apps. Hiermee is het probleem natuurlijk niet echt duidelijker geworden.

Dus ik kan de boottijd niet verkoten moet ik daar uit afleiden? Ik denk dat de processen die het meeste tijd in beslag nemen, namelijk "System", "WMI Provider Host" en "Windows Services Group (svchost)" wel moeten versneld kunnen worden, maar dan zijn we terug bij af neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-07 10:17
Post hier eens al de opstarttijden van de apps, ofwel een printscreen ofwel is er een optie om daar een beeldje van te maken in het programma zelf (weet het zelf niet meer zo goed).
Pagina: 1