Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341055

Topicstarter
Beste tweakers, die vervelende jongen hier weer ^^.

Ik had weer een vraag,

Ik ben van plan mijn computer nog een beetje te upgraden, maar weet nou niet wat het meest verstandige is.
Ik wil toch hogere fps in games en denk af en toe dat mijn CPU het verziekt voor de rest.

Ik zit te denken aan, of een nieuwe cooler zodat ik mijn huidige CPU eens goed kan OC'en
met daarbij een nieuwe voeding zodat ik ook mijn videokaart kan overclocken zonder enkele energie problemen tegen te hoeven komen.

OF toch een nieuwe processor (Denk i5), met gelijk een nieuw z68 moederbord en ook voeding.

Jullie snappen wel dat het eerste een stuk goedkoper is maar heb toch een budget van 500 euro, maar wil het natuurlijk alleen spenderen aan het gene dat echt zal helpen.

Huidge specs:

p7p55d asus moederbord
8gb Ripjaw 1600mhz
gigabyte 3GB HD 7950
i5 750 2.8ghz per core
620 watt, real power (Cooler master)
500gb HDD

alvast bedankt voor het advies! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidra000
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-04 16:45
Als ik zo naar je specs kijk zou je redelijk goede fps moeten hebben.
Als dat niet het geval is verwacht ik dat je aan optie 2 het meeste voordeel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja maar had het hier al een keer over gehad op een ander topic maar met bijvoorbeeld zwaar grafische games (soms met HD mods) komt mn FPS toch erg laag wanneer mn PC veel physics en graphics moet verwerken en wil weten hoe ik dat nou het best kan verbeteren ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekBenaan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-07 10:41
De i5 750 een sneller CPU is die in geen enkel spel een probleem moet zijn.
Dus waarom denk je dat de CPU het verziekt? Kijk eens naar de belasting wanneer je een spel aan het spelen bent.

Gebruik je momenteel de stock cooler van de CPU? Als dat zo is dan is het inderdaad verstandig om er een andere cooler op te zetten, zeker met het oc in het achterhoofd.

Een upgrade van je voeding is onzin aangezien de huidige MÉÉR dan sterk genoeg is, ook als je gaat oc. Denk dat je systeem ongeveer 400 watt MAX trekt, met de toekomstige oc erbij.

Oftewel, doe eerst beter onderzoek voordat je nieuwe onderdelen gaat aanschaffen. Zo voorkom je dat je veel geld gaat uitgeven aan iets wat maar weinig verschil gaat uitmaken.

[ Voor 4% gewijzigd door KoekBenaan op 25-10-2012 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:07
Physx moet je niet gebruiken (uit zetten), daar is je pc 'niet' geschikt voor.

Kijk inderdaad eens naar de load cijfers tijdens games (voornamelijk wanneer de fps naar jouw idee te laag zijn), dan weet je waar de bottleneck zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
en hoe check ik die load cijfers, want om tijdens een game CTRL alt DELETE te doen is ook beetje vervelend ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse1990
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-07 21:13
Scherm ernaast zetten voor tijdelijk gebruik? let wel op dat dan je load zo ie zo wat hoger gaat zijn. Er zijn anders ook wel applicaties te vinden om deze load over een langere tijd te detecteren en vervolgens weer te geven. Dat zou ik doen als er geen tweede scherm aanwezig zou zijn.

PhysX moet je inderdaad een nVidia kaart voor hebben, wil je dit toch gaan gebruiken kun je kijken voor een tweede kaart in je computer te stoppen. Je zult dan wel andere drivers voor je nVidia kaart moeten zoeken aangezien dit bedrijf niet wilt hebben dat je met een andere videokaart werkt. AMD doet er dacht ik niet moeilijk over. Zelf heb ik dan ook twee keer een HD4870 en een GT440 die alle drie eigenlijk weer aan vervanging toe zijn of i.i.g. de ATI kaarten.

Ik denk niet dat het probleem bij de CPU ligt, maar je zou even moeten kijken. Overclocken kan altijd als je toch van plan bent te gaan upgraden en met je voeding is niets mis. Een betere koeling is nooit verkeerd. Als je CPU te warm wordt gaat hij zo ie zo minder snel werken indien je moederbord dit regelt. Doet hij i.i.g. wel bij de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-07 16:44

djunicron

*click-swoosh-thud*

In games komt de i5 750 prima mee met de oudere / duurdere bloomsdale en met een aardige OC hoeft deze absoluut geen bottleneck te zijn.

PhysX is de heft van de tijd veelste zwaar, het kan games bijzonder veel vertragen helaas. Zelfs in SLI opstellingen waar je van zou verwachten dat het geen issue zou moeten zijn.

De voeding is al wat overkill, maar dat is mooi, want je kunt naar hartelust je 750 wat harder laten draaien. Hoewel ik persoonlijk bij 3.2~3.4Ghz zou stoppen, meer is toch niet nodig voor games... En je zit dan een fractie lager dan een nieuwe CPU a 200eu zou lopen (met de 3570K in het achterhoofd). Natuurlijk kan die weer verder overclocked worden, maar dat is dan eigenlijk meteen weer overkill.

Je zou natuurlijk naast een CPU koeler een kaartje erbij kunnen zetten zoals Sietse hierboven beschrijft. Ook dat zou je voeding nog moeten trekken.
Pagina: 1