Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-06 11:13
Beste medetweakers,

Ik heb zojuist een Icidu 150N Wireless adapter op mijn desktop (Windows 7 64-bit) aangesloten en tot mijn verbazing haal ik in dezelfde kamer als waar ik mijn laptop (Windows 7 64-bit) gebruik niet eens 1/10e van de internetsnelheid. Nu heb ik mijn wifi kanaal sowieso al apart van alle andere in de buurt (zelf op 5 rest van de omgeving op 1 en 11 meestal) en gezorgd dat er niets in de weg zit.

Ligt dit nu aan mijn adapter of zijn er instellingen verkeerd? Ik heb ook Windows XP eerst gebruikt i.c.m. deze adapter en dit werkte nog slechter door telkens uitvallen van de verbinding.

Ook is het zo dat wij hier sinds kort internet van Ziggo hebben en een modem/router daarvan hebben deze viel opzich niet tegen toen ik hem voor mijn laptop gebruikte haalde gewoon 10Mbit download en heb ook maar 10Mbit abbonement dus.

Als iemand iets meer weet te vertellen dan hoor ik het graag.

Mvg,
Jeroen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:05
Gezien de specificaties, is het een beetje een nep wifi-n dongle. Hij is gelimiteerd op 150Mbps. De TL-WN822N (willekeurige pick uit de pricewatch) haalt bijvoorbeeld 300 Mbps.

Je netwerksnelheid is dus sowieso gelimiteerd. In theorie zou dit natuurlijk voldoende moeten zijn om 10Mbps (van je internetverbinding) door te laten, echter zijn de antennes ook vrij klein en niet te richten. Ik vraag me af hoe goed het signaal is dat de dongle oppikt. Wat dat betreft is "in dezelfde kamer" als je laptop ook geen goede meting. Je kunt je dongle verlengen met een usb kabel en zo eens experimenteren met verschillende posities.

En last but not least: Hoe meet je je snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Miyamoto schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 20:32:
Gezien de specificaties, is het een beetje een nep wifi-n dongle. Hij is gelimiteerd op 150Mbps. De TL-WN822N (willekeurige pick uit de pricewatch) haalt bijvoorbeeld 300 Mbps.
No way.

Marketeers roepen van alles en nogwat op basis van carrier frequency, maar je gaat met geen enkele WiFi-n setup ooit 300Mb throughput halen :o

Een heel goede onder perfecte omstandigheden haalt 120Mb/s. 60Mb/s is niets om ontevreden over te zijn en 30Mb/s is een kamer verderop in nieuwbouw volstrekt normaal. Zelfs bij apparatuur wat zichzelf "300Mbps" of "450Mbps" of hoger noemt.
Je netwerksnelheid is dus sowieso gelimiteerd. In theorie zou dit natuurlijk voldoende moeten zijn om 10Mbps (van je internetverbinding) door te laten, echter zijn de antennes ook vrij klein en niet te richten. Ik vraag me af hoe goed het signaal is dat de dongle oppikt. Wat dat betreft is "in dezelfde kamer" als je laptop ook geen goede meting. Je kunt je dongle verlengen met een usb kabel en zo eens experimenteren met verschillende posities.

En last but not least: Hoe meet je je snelheid?
En wat mee je exact?

Als je een factor tien lager lijkt te zitten denk ik eerlijk gezegd dat kans groot is dat je bits (b) en Bytes (B) door elkaar haalt. 1B=8b. Let op hoofdletters en reken desnoods om :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
Ik meet met speedtest.net en ook speedtest.nl maar ik reken gewoon alles in Mbit geen bytes hoor.

Alleen nu het vreemde, ik heb nu 10Mbit ongeveer op mijn desktop en 1Mbit op mijn laptop... is er misschien iets verkeerd in priority dat het zo kan aantasten nogal vreemd aangezien ik geen programma's draai die continu internet vragen. Ben echt in de war. Ligt dus blijkbaar aan de modem dan denk ik, is een Cisco EPC3925 staat niet heel erg goed bekend maar hij voert wel door wat ik nodig heb alleen verdeelt het blijkbaar niet zo lekker? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06 13:50
Komt waarschijnlijk omdat je laptop een mindere antenne heeft (Wireless G toevallig?). Als je beiden met een kabeltje aansluit haal je wel gewoon dezelfde snelheden waarschijnlijk

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
Ja, dat wel maar ik vind het vreemd. Mijn laptop maakt op dit moment helemaal geen verbinding meer lijkt het wel en mijn desktop heeft nu wel 100% snelheid. Zijn er nog bepaalde instellingen die kunnen worden aangepast of zal ik beter maar een andere router gaan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Rustig aan...

Begin eens met het probleem duidelijk op te sporen. Een laptop kun je makkelijk even naast de router met een netwerkkabel aansluiten. Doe dat eens en kijk wat je dan haalt. Als dat even slecht is heeft het niets met WiFi en alles met je laptop te maken.

Is het bedraad wel goed? Vervolgens de vraag of het probleem in je laptop zit of in de AP (router). Ook hier: een laptop is draagbaar. Wat gebeurt er als je bij anderen (buren/vrienden/kennisen/werk) probeert met WiFi te verbinden met die laptop? Wat voor snelheid meet je?

Als de laptop elders even slecht is, moet je wat doen aan de adapter ervan.
Als de laptop elders wel goed presteert gaat het tussen laptop en AP fout. Dan moet je in de instellingen daar kijken (als dat het geval is kunnen we je absoluut verder helpen, maar begin eens met bovenstaande).

Om je goed te helpen moeten we trouwens weten om exact welk type laptop het gaat, en wat voor WiFi adapter erin zit. Geef ook aan wat voor WiFi adapter in de desktop zit (dus of wat rooot aangeeeft klopt)

Tenslotte: speedtest.nl is waardeloos, ooit gebouwd om 4Mb/s ADSL te meten. Het is onbetrouwbaar en kan waarschijnlijk je volle snelheid niet eens aan. Speedtest.net heeft heel veel servers met verschillende prestaties, probeer bij tegenvallende resultaten altijd een andere server. En waarom niet gewoon Ziggo's eigen speedtest (http://speedtest.ziggo.nl) gebruiken :?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
Op dit moment als alle andere apparaten uitstaan haalt mijn laptop gewoon weer 10Mbit/s. Bedraad ook allang geprobeerd en haalt dan ook gewoon 10Mbit/s. Vreemde is dat als er problemen zijn met de download snelheid er niets aan de hand is met de upload snelheid die haal gewoon 0.8-0.9 Mbit/s iedere keer bij ieder apparaat. Ik kan sowieso dus uitsluiten dat het aan mijn laptop ligt. Ook gebruik ik mijn laptop voor school, daar haal ik ook gewoon hoge snelheden op het netwerk. Hetzelfde als iedere andere student in ieder geval.

Moet wel even zeggen dat het signaal soms lijkt uit te vallen en als je dan opnieuw verbinding maakt doet alles het weer. Maar om dit continu te doen werkt niet echt.

Mocht iemand nog meer willen weten vraag het gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nouja, als jij hulp wilt zul je de vragen die ik stel toch echt expliciet en duidelijk een voor een moeten beantwoorden, anders schiet dit niet op...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1