Toon posts:

Gtx570/660 of 660ti

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn videokaart is pas stuk gegaan. Dus nu ben ik op zoek naar een nieuwe.
Ik gebruik mijn pc alleen maar om te gamen.
Mijn huidige pc is als volgt:

Moederbord : Asus M4A87TD
Chipset : AMD RD770
Processor : AMD Phenom II X4 955e @ 800MHz
Fysiek Geheugen : 4096MBDDR3-SDRAM
Videokaart : NVIDIA GeForce GTX 460 (kapot)
Harde Schijf : SAMSUNG HD103SJ ATA Device (1000GB)

Ik had zelf al een beetje rond lopen zoeken en kwam uit op de volgende kaarten:
Gtx570 van Asus
Gtx660 van Asus
Gtx660ti van MSI

De normale 660 is een stuk goedkoper dan de andere 2, alleen hoeveel zwakker is hij.
En welke kaart is het allerbeste.
En is die kaart mijn pc waard.

Ik heb namelijk zo goed als geen verstand van de technische gegevens van kaarten, vandaar al deze vragen.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:34
Welke games speel je? Op welke resolutie/settings wil je spelen?
Zoek even wat benchmarks van de kaarten die binnen je budget vallen, 7870/7950/660/660ti.
(waarom kijk je alleen naar nvidia?)

Vanwege amd's nieuwe drivers zijn veel benchmarks opnieuw gedaan, zie bv hier voor een overzichtje.
http://www.techpowerup.co...12.11_Performance/23.html

Verwijderd

Topicstarter
De games die ik speel zijn: bf3, gw2, skyrim enz..
Verder speel ik op 1920x1080.
En alleen nvidia kaarten komt eigenlijk omdat ik dat hiervoor ook heb gehad. Daarom keek ik er alleen maar na.
Maar nu zie ik dat de 7950 ook een mooie kaart is rond dezelfde prijs als de 660ti.
Welke van die 2 is dan beter?

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-03 16:37
Allebei ongeveer even goed.
Per spel verschilt welke kaart beter presteert. AMD heeft net een nieuwe update uitgebracht waarbij dat verschil weer in AMD's voordeel komt te liggen, maar over enkele weken doet nVidia waarschijnlijk hetzelfde. Persoonlijke voorkeur en spelkeuze zijn hierbij dus van belang (BF3 is nVidia)

Verwijderd

Topicstarter
Oké, dan blijft mijn keuze toch bij nvidia.
Dan is mijn volgende vraag is de 660ti merkbaar beter dan de normale 660?
En is het zijn extra geld waard?

• boe.i
Dat kun je heel makkelijk vinden als je even zoekt. Kijk eens bij de benchmarks, bijv. hier of hier

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Je gaat het langer uithouden met een 660Ti tov een 660 voordat je hem moet vervangen voor een nieuwe kaart.
Dus als je het geld hebt zou ik zeker voor een Ti gaan en niet voor een non-Ti.

• mitsumark
boe.i schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:12:
Allebei ongeveer even goed.
Per spel verschilt welke kaart beter presteert. AMD heeft net een nieuwe update uitgebracht waarbij dat verschil weer in AMD's voordeel komt te liggen, maar over enkele weken doet nVidia waarschijnlijk hetzelfde. Persoonlijke voorkeur en spelkeuze zijn hierbij dus van belang (BF3 is nVidia)
BF3 is niet nvidia, 7950 is beter dan de 660ti, 7870 is beter dan de 660.
Bij skyrim is het verschil nog groter in het voordeel van de amd's.
GW2 kan ik geen bench voor vinden, maar de 7970 is gelijk aan de 670, dus het zal elkaar weinig ontlopen (lichtere game, dus het zal sowieso goed lopen op beide).

Kijk nog eens naar de link die ik eerder gaf, daar staan ontzettend veel benchmarks in met alle kaarten(chips) die je overweegt.
Naast de chip zelf kun je nog kijken naar de koeling en evt andere features.

• boe.i
mitsumark schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:03:
[...]

BF3 is niet nvidia, 7950 is beter dan de 660ti, 7870 is beter dan de 660.
Bij skyrim is het verschil nog groter in het voordeel van de amd's.
GW2 kan ik geen bench voor vinden, maar de 7970 is gelijk aan de 670, dus het zal elkaar weinig ontlopen (lichtere game, dus het zal sowieso goed lopen op beide).

Kijk nog eens naar de link die ik eerder gaf, daar staan ontzettend veel benchmarks in met alle kaarten(chips) die je overweegt.
Naast de chip zelf kun je nog kijken naar de koeling en evt andere features.
7950 is zeker niet altijd beter dan de 660ti, BF3 is zeker wel nVidia. Het kan zijn dat de drivers van AMD geüpdatet zijn, maar alsnog haalt een nVidia videokaart betere prestaties bij BF3.
Ik heb het daarbij over 1920x1080, waarop de TS aangeeft te gamen.
660ti haalt bij BF3 dan op medium zelfs beter dan een HD7970, op ultra net iets hoger dan een 7950 (bron).
Voor overige benchmarks bij elkaar kijk hier, dan zie je dat op 1920x1080 de 660ti 3,8% sneller is dan de 7950 met boost-drivers.

De link die jij geeft, laat zien dat de 7950 1-2% sneller is met nieuwe drivers. Dit verschil is te verwaarlozen, straks komt nVidia weer met nieuwe drivers en dan is het andersom. Het ligt ook aan de rest van het testsysteem.

• mitsumark
Ik heb ook niet gezegd dat de 7950 altijd beter is dan dde 660ti.

Bij BF3 is het verschil inderdaad niet erg groot (echter met de nieuwe drivers wel in het voordeel van amd).
http://tpucdn.com/reviews.../images/bf3_1920_1200.gif
(BF3 is geen TWIMTBP game en nvidia scoort (dus) ook niet beter)

Kijk ik echter naar Skyrim, dan worden de nvidia kaarten ingemaakt.
(de 7870 is 15% sneller dan de 660 en zelfs 5% sneller dan de 660ti, de 7950 zit daar weer 10-15% boven)
http://tpucdn.com/reviews...ages/skyrim_1920_1200.gif

Dat het gemiddelde niet zoveel scheelt komt deels door games zoals starcraft II, alle high-end kaarten scoren 100+ fps (ook amd), echter de nvidia kaarten zijn zomaar nog eens 20% sneller (wat dus eigenlijk niks zegt).

[ Voor 21% gewijzigd door mitsumark op 26-10-2012 01:05 ]

Verwijderd

Ik ben altijd een nvidia aanhanger geweest en veel bf3 gespeeld (en de rest ook van bf)
speel nu met 275 gtx 1792 efga
haal ook goede frame rates omdat ik het hele spel aangepast heb.
ik kijk wel es hier
http://www.hwcompare.com/...660-ti-vs-radeon-hd-7950/
kun je ook andere kaarten makkelijk en snel vergelijken

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik de 660ti en de 7950 via benchmarks vergelijken. En daarvanuut ga ik beslissen.

Bedankt voor jullie hulp!

• mitsumark
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 07:58:
Ik ben altijd een nvidia aanhanger geweest en veel bf3 gespeeld (en de rest ook van bf)
speel nu met 275 gtx 1792 efga
haal ook goede frame rates omdat ik het hele spel aangepast heb.
ik kijk wel es hier
http://www.hwcompare.com/...660-ti-vs-radeon-hd-7950/
kun je ook andere kaarten makkelijk en snel vergelijken
Die site vergelijkt doorgaans alleen specs, dat zegt niet altijd evenveel over de prestaties (of vaak eigenlijk helemaal niks).

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Hier kun je zien dat de 660Ti en de 7950 behoorlijk aan elkaar gewaagd zijn

http://www.anandtech.com/bench/Product/647?vs=645

Oftewel het zijn beide goede kaarten en welke je neemt is een persoonlijke keuze

• mitsumark
Dat maakt nogal uit of je crysis warhead of portal 2 speelt, ik zou echt even wat meer benchmarks opzoeken dan die paar games die daar staan.
De conclusie is wel juist inderdaad, ze zijn gemiddeld gezien redelijk gelijkwaardig.
Pagina: 1