CMS voor specifieke toepassing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exodude
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-08-2023
Beste GoT,

Ik ben opzoek naar een CMS voor een specifiek doel.
Heb van te voren al allerlei content management systemen vergeleken. (oa. PyroCMS, Typo3, ocPortal, Joomla, Livesite, e107, Zikula, Xoops, Concrete5)

Tot nu toe lijkt ocPortal de beste keuze te zijn, maar ik ging er vanuit dat er hier veel mensen zitten die mij toch iets meer zekerheid kunnen geven of verder helpen.

Het CMS zal worden gebruikt voor een website waar gebruikers een account kunnen aanmaken (met potentieel een premium account systeem), een gelimiteerd aantal foto's kan uploaden en er tekst bij kan voegen en dit terecht komt in een grote gallery waar op categorieën kan worden gezocht.

Als iemand toevallig plug-ins kent die mij hier o.a. verder mee kunnen helpen hoor ik het graag.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-06 17:29
http://ocportal.com/site/...sc/addons/version-8-0.htm

Overigens zou ik gaan voor Joomla of Wordpress. Wat jij wilt is daar - voor zover ik weet - prima mee te realiseren, en de communities achter beide CMS-en lijken me een stuk groter dan ocPortal. Je hebt dus een grotere kans dat iemand een plugin heeft gemaakt die doet wat jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
De beschreven functionaliteiten lijken mij vrij makkelijk realiseerbaar in verschillende open source pakketten.

Met Wordpress kun je gemakkelijk user accounts aanmaken of zelfs laten registreren. Daarnaast zijn er door de grote community vele verschillende fotoalbums plugins. Indien je zelf niet veel wil/ kan programmeren zijn de grote CMSen misschien wel een logischere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:57
Drupal is ook goed geschikt voor communities / gebruikers met verschillende rechten. Zijn vast ook wel galleries voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maggoo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10-2020
Joomla met jomsocial (paid) of community builder (zo goed als gratis) en klaar ben je. Zoals al is opgemerkt is het zonder extensies ook vrij aardig te realiseren, maar wellicht wat minder gebruiksvriendelijk.

[ Voor 41% gewijzigd door maggoo op 26-10-2012 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exodude
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-08-2023
Bedankt iedereen!
OcPortal is kwa community bijna niks in vergelijking met een grote CMS zoals Joomla.

Op de Joomla extensions website zijn zeer veel extensies te vinden zie ik.
http://extensions.joomla....embership-a-subscriptions
Pagina: 1