Onlogische presentatie "zoeken in topic / poster"?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Ten eerste hulde voor de mooie implementatie van het "zoeken in een topic || poster" d:)b *O*

Het staat echter nu verkeerd gepresenteerd (in mijn optiek).

De workflow lijkt nu:
1. Waar zoek je.
2. Wat zoek je
3. Klik op zoeken || <enter>

Als dit qua usability zou moet blijven, dan zou de placeholder een iets andere tekst moeten hebben :P. Ik denk echter dat dit onlogisch is.

Zou het niet handiger zijn om het om te draaien:

1. Wat zoek je
2. Waar zoek je
3. Klik op zoeken
?

Hierdoor kan de placeholder bijvoorbeeld "Zoek..." worden en de dropdown tussen het tekstveld en de button.

/just a thought.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:49

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Ik ga dit even lekker bumpen. Wilde zelf een topic hierover openen, maar blijkbaar ben ik niet de eerste met ergernissen.

Als ik wil gaan zoeken, kijk ik richting het gehele zoekveld (logisch). Vervolgens schieten mijn ogen direct naar het <input>-veld, waar als placeholder "Zoek in het Forum" staat. Als ik echter in een topic (of subforum) ben, verwacht ik in dat topic (subforum) te kunnen zoeken, en ontstaat dus twijfel waar ik nou precies kan zoeken met dat vakje. Pas een tel later wordt duidelijk dat links van de <input> een <select> staat waar je kunt kiezen waar je precies wilt zoeken.

Waarom dit zo werkt? Geen idee. Misschien kijken mensen eerder naar iets in het midden? Misschien omdat de placeholder in de <input> langer is dan de tekst in de <select>? Misschien omdat je gewend bent om bij het zoeken naar een placeholder te kijken (aangezien dit vaker wordt gebruikt)? Misschien omdat een aantal neuronen in mijn brein niet goed functioneren?

Hopelijk kunnen jullie hier iets aan doen :)

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Sorry voor de bump, maar gezien de afronding van 't responsive design en de aansluiting op T7 is hier verder niks aan veranderd.

Had verwacht dat het wel meegenomen zou worden in 't (ver)nieuw(d)e design, maar is dit iets waar jullie nog naar kijken?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.