Goeieavond
Ik ben als oefening een programma aan het maken waarin ik mijn wachtwoorden in opsla. Ik wil ook steeds laten zien hoeveel wachtwoorden er in de database zitten, dus heb ik een label erop geplaatst en de tekst ervan ingesteld op een query naar de database. De methode domeinController.AmountOfAccounts() geeft een getal van het type int terug en wordt in het label gezet met behulp van een Integer.toString(), echter krijg ik bij het uitvoeren een NullPointerException op deze regel. Wanneer ik het getal weergeef met behulp van een JOptionPane dan werkt het naar behoren.
Mijn vermoeden is dat er een fout veroorzaakt wordt met betrekking tot het verschil tussen een Int en een Integer, maar ik zou er mijn vinger niet op kunnen leggen wat het is, noch er een oplossing voor vinden.
Ik heb geprobeerd om enkele andere manieren van casten erop los te laten (.toString(), String.ValueOf(),..) maar het bood geen oplossing.
Kan iemand me verder helpen hier?
Voorbeeld error:

Groeten
Ik ben als oefening een programma aan het maken waarin ik mijn wachtwoorden in opsla. Ik wil ook steeds laten zien hoeveel wachtwoorden er in de database zitten, dus heb ik een label erop geplaatst en de tekst ervan ingesteld op een query naar de database. De methode domeinController.AmountOfAccounts() geeft een getal van het type int terug en wordt in het label gezet met behulp van een Integer.toString(), echter krijg ik bij het uitvoeren een NullPointerException op deze regel. Wanneer ik het getal weergeef met behulp van een JOptionPane dan werkt het naar behoren.
Mijn vermoeden is dat er een fout veroorzaakt wordt met betrekking tot het verschil tussen een Int en een Integer, maar ik zou er mijn vinger niet op kunnen leggen wat het is, noch er een oplossing voor vinden.
Ik heb geprobeerd om enkele andere manieren van casten erop los te laten (.toString(), String.ValueOf(),..) maar het bood geen oplossing.
Kan iemand me verder helpen hier?
Java:
1
2
3
4
5
| private void getTableModel(){ // Irrelevante code JOptionPane.showMessageDialog(null, "There are currently " + domeinController.AmountOfAccounts() + " accounts in the database"); lblAmountOfAccounts.setText(Integer.toString(domeinController.AmountOfAccounts())); } |
Java:
1
2
3
4
5
6
7
| public int AmountOfAccounts(){ return PersistentieController.getInstance().ReturnAmountOfAccounts(); } public int ReturnAmountOfAccounts(){ return accountMapper.ReturnAmountOfAccounts(); } |
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| private static final String QUERY_ALL_ACCOUNTS = "SELECT * FROM Accounts"; private static final String QUERY_COUNT_ALL_ACCOUNTS = "SELECT COUNT(*) FROM Accounts"; int amountOfAccounts = 0; public int ReturnAmountOfAccounts(){ ResultSet resultSet = statement.executeQuery(QUERY_ALL_ACCOUNTS); resultSet = statement.executeQuery(QUERY_COUNT_ALL_ACCOUNTS); resultSet.next(); amountOfAccounts = resultSet.getInt(1); return amountOfAccounts; } |
Voorbeeld error:

Groeten