Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Internetten, officegebruik (o.a. thuiswerken) foto- & videobewerking met o.a. Lightroom en Moviemaker.
Wellicht later m.b.v. nog wat zwaardere software zoals Adobe creative suit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
- Tsja, zo rond de € 1.000,- tot € 1.100,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model.
- toetsenbord & muis (Logitech) en monitor (Viewsonic VP 2250 wb) heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- De meest gebruikelijke onderdelen voor een p.c.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
- Ik heb net 2e hands een Intel i7 3770K boxed op de kop getikt tegen een zeer aanvaardbaar bedrag.
De rest moet daar dus bijpassen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
- Dat het maar een stille computer mag zijn. Mijn huidige uit 2007 staat altijd iets te duidelijk te zoemen.
- Een laag energieverbruik is natuurlijk meegenomen.
- Het apparaat moet eigenlijk zo'n 5 jaar mee kunnen qua configuratie.
De afgelopen maand heb ik de nodige tijd doorgebracht in dit forum en ik heb naar mijn mening een leuke configuratie samengesteld maar laat altijd graag even nog anderen met meer expertise en/of een duidelijke mening daar nog wat over zeggen.
De Intel i7 3770K boxed staat vast, een videokaart heb ik (nog) niet opgenomen in de lijst aangezien er op de i7 toch ook een redelijk stevige gpu zit. Als er Tweakers zijn die dat echt onzin vinden mogen ze dat natuurlijk melden.
Als ik zelf nog ergens wat bedenkingen heb dat is het t.a.v. de voeding, is deze niet te licht met 430W.?
Verder geldt dat ik later dit jaar nog een NAS ga installeren, zeer waarschijnlijk eentje van Synology. Dat moet er natuurlijk naadloos op aan te sluiten zijn.
- Internetten, officegebruik (o.a. thuiswerken) foto- & videobewerking met o.a. Lightroom en Moviemaker.
Wellicht later m.b.v. nog wat zwaardere software zoals Adobe creative suit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
- Tsja, zo rond de € 1.000,- tot € 1.100,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model.
- toetsenbord & muis (Logitech) en monitor (Viewsonic VP 2250 wb) heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- De meest gebruikelijke onderdelen voor een p.c.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
- Ik heb net 2e hands een Intel i7 3770K boxed op de kop getikt tegen een zeer aanvaardbaar bedrag.
De rest moet daar dus bijpassen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
- Dat het maar een stille computer mag zijn. Mijn huidige uit 2007 staat altijd iets te duidelijk te zoemen.
- Een laag energieverbruik is natuurlijk meegenomen.
- Het apparaat moet eigenlijk zo'n 5 jaar mee kunnen qua configuratie.
De afgelopen maand heb ik de nodige tijd doorgebracht in dit forum en ik heb naar mijn mening een leuke configuratie samengesteld maar laat altijd graag even nog anderen met meer expertise en/of een duidelijke mening daar nog wat over zeggen.
De Intel i7 3770K boxed staat vast, een videokaart heb ik (nog) niet opgenomen in de lijst aangezien er op de i7 toch ook een redelijk stevige gpu zit. Als er Tweakers zijn die dat echt onzin vinden mogen ze dat natuurlijk melden.
Als ik zelf nog ergens wat bedenkingen heb dat is het t.a.v. de voeding, is deze niet te licht met 430W.?
Verder geldt dat ik later dit jaar nog een NAS ga installeren, zeer waarschijnlijk eentje van Synology. Dat moet er natuurlijk naadloos op aan te sluiten zijn.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7 3770K Boxed | € 294,90 | € 294,90 |
1 | Gigabyte GA-Z77X-D3H | € 121,- | € 121,- |
1 | Western Digital Green WD20EARX, 2TB | € 88,80 | € 88,80 |
1 | Cooler Master Silencio 550 | € 65,90 | € 65,90 |
1 | Microsoft Windows 8 | € 94,05 | € 94,05 |
1 | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 37,30 | € 37,30 |
2 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 35,45 | € 70,90 |
1 | Lite-On IHAS124 Zwart | € 18,29 | € 18,29 |
1 | be quiet! Pure Power L7 430W | € 42,66 | € 42,66 |
1 | Samsung 830 series 256GB | € 153,- | € 153,- |
1 | Akasa AK-ICR-14 USB 3.0 Internal 6-Port Card Reader | € 19,99 | € 19,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.006,79 |
computer: I7 3770K 16GB 4 TB. Fotografie: Olympus OM-D E-M1 II en een heleboel lenzen. Zeer tevreden met MFT systeem.