Systeem start niet op na windows updates / graphic driver

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 18:12
Hallo,

Enkele dagen geleden is geconstateerd dat de videokaart van mijn PC is overleden. Ik heb toen een andere monitor geprobeerd. Wederom het zelfde probleem.. Vreemde gele strepen in beeld.

Besloten om een nieuwe videokaart te kopen (Gainward Gefore GT 520). Deze in de (windows 7) PC geplaatst en het systeem herstart. Dit werkte zonder problemen. Echter was de performance niet om van te genieten. Uiteraard vervolgens de bijgeleverde drivers geïnstalleerd.

Na installatie heb ik het systeem geprobeerd te herstarten. Echter bij het laden van Windows (t.h.v. het windows logo) loopt het systeem vast. Besloten het hele systeem te her-installeren en wederom te proberen. Wederom is het systeem vast gelopen bij precies dit punt.

Besloten om een andere videokaart te kopen, ASUS Geforce GT 630. Toen deze in het systeem is geplaatst startte het systeem weer keurig op. Maar nu het volgende! Toen ook besloten de drivers van deze videokaart te installeren.

Ook na deze installatie wil het systeem niet meer opstarten.. Maar weer besloten om Windows 7 opnieuw te installeren zonder de videokaart drivers te installeren. Systeem blijft nu prima functioneren. Echter is de video performance niet wat het moet zijn en is gamen onmogelijk.

Voor de zekerheid eens geprobeerd de windows updates te installeren.. En wat denk je? Systeem start ook na de windows updates niet meer op!

Ik heb het vermoede dat het moederbord defect is? Kan dit kloppen of moet ik ergens anders aan denken? Nog tips of misschien dingen die ik moet proberen/testen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer eens in safe mode op te starten ipv herinstallatie
Kijk in safe mode eens of je wat ziet in je event viewer of instellingen grafische kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 18:12
Ik krijg helaas geen mogelijkheid om in safe mode op te starten. Wel krijg ik bij opstart herstel te zien dat het fout gaat na de driver installatie. Maar daar was ik uiteraard al achter..