Geen beeld na 15 minuten, GT 220 te heet ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205325

Topicstarter
Mijn pc heeft de neiging om bij You Tube / Winamp vast te lopen. Vaak na een half uur, zeker in combinatie met meerdere Firefox tabs/Lightroom. Over dit probleem opende ik ook dit topic, waaruit helaas geen oplossing kwam. Nu vermoed ik zelf dat de videokaart te heet wordt. De kast was niet extreem stoffig en fans draaien gewoon. Koelpasta kan ik niet zelf beoordelen, daarvoor heb ik er gewoon te weinig verstand van.

Dit zegt Speccy:

Besturingssysteem
Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
Processor
Intel Core i7 860 @ 2.80GHz 35 °C
Lynnfield 45nm Technologie
RAM
8,00 GB Dual-Kanaal DDR3 @ 664MHz (9-9-9-24)
Moederbord
Packard Bell FMP55 (CPU 1) 39 °C
Grafisch
HP LP2475w (1920x1200@59Hz)
HP L2208w (1680x1050@59Hz)
1024MBGeForce GT 220 (Sapphire/PCPartner) 68 °C
Harde schijven
932GB Western Digital WDC WD10EADS-00M2B0 ATA Device (SATA) 35 °C
Optische schijven
ATAPI DVD A DH16AASH ATA Device
Geluid
NVIDIA High Definition Audio

68 graden in idle lijkt mij niet extreem heet, maar kan het heet genoeg zijn om de videokaart uit te laten vallen? En dat daardoor mijn beeld verdwijnt? Voor de duidelijkheid: pc valt in standby en is niet meer aan te krijgen. Alleen een reset helpt. Erg handig als je fotos bewerkt |:( Nu wil ik binnenkort toch een upgrade van videokaart omdat ik de 5D II ga kopen. Wat is nu slim? Een nieuwe voeding? Of straks gewoon kaart + voeding vernieuwen?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:45

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Wow 68 graden idle is wel een heleboel, normaal hebben kaarten nog minder dan 68 graden onder load...

Ik zou toch de kast nog eens open doen en dan eens opstarten en kijken of de Fan wel draait (ik heb wel gelezen dat je het hebt gedaan maar laat anders de kast gewoon eens openstaan om wat warmte te laten ontsnappen)

Anders download Msi Afterburner (Overclock programma) en kijk of je de Fan speed kun aanpassen (en kijk waar hij nu op staat) en als hij nog op ~20% staat zou ik em Minstens om te testen eens op 50% zetten en dan even 10 minuten laten staan en dan de temperatuur nog eens kijken, als deze nu lager is bijv. 50 graden is er al een heel verschil.

Maar kijk dan ook even als de fan nog op standaart settings loopt hoe warm hij wordt als je YouTube kijkt
e.d.

als die warmer word dan 80 graden (wat sowieso al redelijk slecht voor et ding is) dan heb je inderdaat kans dat ie uitvalt om zichzelf te beschermen tegen ''smelten'' of een paar dingen doorbranden. Want op 68c idle houd je kaar het geen 5 jaar vol ben ik bang...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmushy1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-07 01:03
^dit

en>gewoon kaart + voeding vernieuwen.

Misschien dat de gewone koeler niet goed genoeg zijn werk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou breekt mijn klomp. De pc start inmiddels niet meer verder op dan het packard bell logo. F12 doet hij niet. Na enkele keren opnieuw opstarten laadt hij windows maar veel trager dan anders. Booten van cd lukt niet. Nu maar even systeemherstel, misschien werkt dat.

Ik heb inmiddels de zijkant eraf. Fans draaien wel, maar niet erg hard.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 205325 op 25-10-2012 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Oeps, daar wou ik je voor waarschuwen...
Fans draaien veelste langsaam en je hebt de kaart al die tijd (ik weet niet hoelang :P) zo warm laten lopen, niet dat je er als gewone gebruiker veel aan kan doen/weten, eigenlijk is het een fout van de fabriekant en ik zou als je garantie hebt et ding gewoon opsturen.
Haal em anders eens eruit en haal de koeler eraf, misschien zie je dan het gevolg van de warmte ;)

Ik zou em zoals gezegt opsturen naar de fabriek en om een nieuwe vragen, maar onderhand toch wel een nieuwe kopen aangezien je voor 100 euro een xfx 7770 kunt krijgen (100x beter als je huidige kaart).

Ik wil hier trouwens niet mee zeggen dat hij dood is, maar hij loopt duidelijk op zijn allerlaatste poten.
Doe als het nog lukt even die Temperatuuren meten maar ik zou er geen Youtube of whatever meer mee kijken/doen omdat je dan kans hebt dat hij het helemaal begeeft en je voeding meteen ook boem met lichteffecten geeft en dat zou zonde zijn, niet? (je zal het dan ook wel ruiken denk ik 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-07 18:21
Nou nou, dit is allemaal wel een beetje kort door de bocht hoor. Ik zou zeker niet zeker durven te zeggen dat je videokaart stuk aan het gaan is, daar zijn zeker wat meer testen voor nodig. 68 graden is voor een GPU namelijk niks bijzonders. Die dingen zijn (itt CPU's) gebouwd om gewoon 100 graden te kunnen worden. Wanneer je je systeem gebruikt voor wat fotobewerking, wat helemaal niet zo zwaar is voor de GPU, zal de GPU dus helemaal niet zo warm worden. Dat de videokaart definitief de boosdoener is, is dan ook een wat voorbarige conclusie.

Wat je eigenlijk moet doen is de videokaart testen, dit kun je doen door een andere in deze pc te testen of deze videokaart te testen in een andere pc. Heb je zelf niet de mogelijkheden om dit te doen dan kun je bij een pc zaak langs of een vriend/medetweaker blij maken met een kratje bier.

Dat de pc niet goed wil booten en traag opstart zou ik niet zo 123 gooien op de videokaart, dus ik zou zeker het probleem goed lokaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352566

Ik heb zelf een GT220 gehad die oververhit raakte doordat er stof in de heatsink was gekomen. Ik kan je vertellen dat 70 graden C niet zo heel bijzonder is voor deze kaart, zeker als je'm stevig belast (gaming). Daar zijn deze en andere kaarten gewoon op gebouwd Hij schakelt zichzelf dan ook pas automatisch uit als hij 105 graden C bereikt (blijkt met behulp van Speccy). Gaat hij al eerder uit, dan zit het probleem niet in oververhitting van deze kaart.

Met het NVidia programma waar je je settings kunt beheren kun je fan control van automatisch halen en vol op 100% zetten om te kijken, hoef je geen third party programma's voor te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

jaapsander schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:17:
Nou nou, dit is allemaal wel een beetje kort door de bocht hoor. Ik zou zeker niet zeker durven te zeggen dat je videokaart stuk aan het gaan is, daar zijn zeker wat meer testen voor nodig. 68 graden is voor een GPU namelijk niks bijzonders. Die dingen zijn (itt CPU's) gebouwd om gewoon 100 graden te kunnen worden. Wanneer je je systeem gebruikt voor wat fotobewerking, wat helemaal niet zo zwaar is voor de GPU, zal de GPU dus helemaal niet zo warm worden. Dat de videokaart definitief de boosdoener is, is dan ook een wat voorbarige conclusie.

Wat je eigenlijk moet doen is de videokaart testen, dit kun je doen door een andere in deze pc te testen of deze videokaart te testen in een andere pc. Heb je zelf niet de mogelijkheden om dit te doen dan kun je bij een pc zaak langs of een vriend/medetweaker blij maken met een kratje bier.

Dat de pc niet goed wil booten en traag opstart zou ik niet zo 123 gooien op de videokaart, dus ik zou zeker het probleem goed lokaliseren.
ok ok, maar het is wel aan de warme kant, vooral voor idle temps -__-

Dan moet hij/zij de temps van de cpu eens meten, misschien word die een beetje warm ;)

Ja ik weet dat mijn post een beetje ''uit de hand'' was gelopen, maar we hebben allemaal van die fases O-) .
Maar dus zoals je al zegt hoeft het niet persee aan de gpu te liggen, maar gezien de symtonen (Youtube, video kijken) ging ik er van uit dat het waarschijnlijk de gpu is die te warm wordt, ik kan ook niet in zijn pc kijken dus moet je dat een beetje op afstand bepalen (we zijn mensen, iedereen maakt fouten :P).

Maar dus weer on-topic,
Als je Hardeschijf ''Smart'' ondersteunt kun je die waardes waarschijnlijk aflezen in Speccy, verder weet ik niet zo veel van smart af maar je kunt er fouten van de hdd aan zien (zegt men).
Dan Check iig je Cpu eens, maar heb je nog ergens een andere Gpu liggen/in ander pc zitten zie je even erin kunt duwen?
Als hij dan nog steeds afsluit kunnen we de videokaart zo goed als uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het probleem is inmiddels opgelost. Ik heb er iemand naar laten kijken met meer verstand van hardware. Het plotseling trage opstarten bleek te liggen aan een kapotte cf poort. De CF stond derde boot device in de bios. En dit kon niet worden veranderd in bios? Heel vaag. A fijn, er stond een pootje in de poort scheef waardoor Windows daarop bleef hangen. Ik heb wel een keer gemerkt dat deze stoorde maar had nooit verder gekeken. De uitval na het kijken van filmpjes bleek te worden veroorzaakt door een instelling waarbij de videokaart op standby gaat. Ook heb ik (met hulp) de videokaart eens gestressed. Hij werd niet ineens veel warmer, de temperatuur bleef netjes rond de 68 graden. Ook de cpu gedroeg zich netjes. Wel bleek er maar een 250 watt voeding in te zitten. Dat is erg aan de lage kant. Maar aangezien de camera update die gepland staat rond januari heb ik sowieso besloten om videokaart en voeding te vervangen. Dan prik ik er ook meteen een extra harde schijf bij. Aangezien de bestanden 1,5 keer zo groot worden lijkt me dat echt geen overbodige luxe.
Pagina: 1