FreeNAS sharing protocollen combineren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:51
Hero Of Time schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:52:
[...]

Dat hebben alleen Server en Enterprise en Ultimate.
Als je HP of Pro hebt, dan is er GEEN native support en moet je met losse tools werken. Dus zit je te werken met CIFS/SMB.
In de FreeNas handleiding staat dat de combinatie van CIFS met AFP en NFS niet aan te raden is. Ik heb thuis nog een XBMC staan die ik liefst van al met NFS zou verbinden. Zou dit een probleem opleveren moest ik met CIFS en NFS tegelijkertijd werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb je vraag even afgesplitst, want het had niets te maken met performance door ZFS en geheugen.

De reden dat ze het niet aanraden heeft te maken met file locking. NFS doet dat op een andere manier dan CIFS/SMB. Als je een bestand zou bewerken over CIFS en via een ander systeem over NFS, ga je vreemde dingen krijgen.
Het is dus wel mogelijk, maar je moet echt heel goed opletten en omdat we nog altijd mensen zijn en fouten vlug gemaakt, wordt het niet aangeraden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:51
Hero Of Time schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:28:
Ik heb je vraag even afgesplitst, want het had niets te maken met performance door ZFS en geheugen.

De reden dat ze het niet aanraden heeft te maken met file locking. NFS doet dat op een andere manier dan CIFS/SMB. Als je een bestand zou bewerken over CIFS en via een ander systeem over NFS, ga je vreemde dingen krijgen.
Het is dus wel mogelijk, maar je moet echt heel goed opletten en omdat we nog altijd mensen zijn en fouten vlug gemaakt, wordt het niet aangeraden.
Dus stel dat ik het via NFS enkel read only benader, zou er geen probleem mogen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Google even of kijk in hun FAQ om er zeker van te zijn dat er geen problemen zullen optreden. Ik heb zelf niet zo veel ervaring met NFS en combineren met CIFS al helemaal niet. Enige wat mij nu te binnen schiet, is dat de Qnap op het werk dit wel deed. Dat ding werd via NFS aan VMware ESXi gehangen, en je kon er vanaf Windows ook bij dmv CIFS/SMB. Geen problemen mee gehad, totdat de voeding stopte |:(

Commandline FTW | Tweakt met mate