Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-11 14:02
Ik ben op zoek naar een nieuwe koptelefoon. Ik draag nu al enkele jaren mn CX400 waar ik érg tevreden mee ben. Mijn grootste ergernis is het feit dat hij nu toch af begint te raken (opzetstukjes zijn aan het scheuren) en het feit dat er geen microfoon op zit.

Nu heb ik een beperkt budget, zo rond de €50,-. Als er headphones op de markt zijn van een tientje meer die echt supergoed geluid hebben dan kan ik daar evt. ruimte voor maken maar ik ben geen audiofiel :).

Verder dan de a-JAY FOUR of de Klipsch S4i kom ik niet, en beide schijnen volgens reviews nogal wat problemen te hebben met build quality en treble.

Wie-o-wie kan mij advies geven over de juiste headphone :*)

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:00

DjVe

Hatsaflats!

MEEC M6

http://www.meelec.com/MEE...p/earphone-m6p-bk-mee.htm

Klinken in deze prijsklasse onovertroffen! Ze zijn stevig en het is mogelijk om de FOAM dopjes van Shure op deze modellen te gebruiken om nog meer isolatie te krijgen :)

• FailFr8er
Die M6 krijgt erg wisselende reviews, users op head-fi.org vinden hem geweldig na ±100uur burn-in maar vele 'professionele' reviews vinden hem helemaal niets. Ik begin er wel warm voor te lopen though, ik vertrouw users (met veel meer tijd om hun handen) meer dan sites die ze niet 100uur hebben laten draaien op pink noise.

Weet je toevallig hoe ze zich verhouden tot de CX400 en waar ik ze in NL het goedkoopst (geshipped) kan krijgen?

Of als mensen andere suggesties hebben... :)

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik vind ze beter dan mijn oude CX500, echter vind ik de dopjes die bij de CX500 zitten wel beter (maar gelukkig kan je voor een paar euro er ook Shure dopjes op zetten).

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-11 22:06

FeaR

In GoT we trust

In-ears vallen tegenwoordig onder Mobile en aangezien het tevens om een aankoopadvies gaat verhuis ik dit topic even naar Mobile Aankoopadviesforum :)

CEA > MAA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Ik heb nog nooit problemen gehad mijn Klipsch. Het zijn mijn favoriete in-ears voor dagelijks gebruik doordat ze bij mij als gegoten dus heel comfortabel zitten, ze uitstekend isoleren en de geluidskwaliteit goed is. De middentonen zijn relatief wel wat zwak, dus als je erg vocaal georiënteerd bent kan dat een nadeel zijn. Daarnaast zijn zit er geen extreme bas in waar sommige mensen van houden.

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Red Nalie schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:00:
... knip ...

Of als mensen andere suggesties hebben... :)
Niet echt een suggestie, maar mocht je in de PW zoeken naar in-ears tot een euro of €50,- en mét microfoon dan kom je ongetwijfeld ook de nodige AKG's en evt Ultimate Ears van Logitech tegen.
Heb zelf de UE 200vi en AKG Q350's en mocht je ze overwegen, wel die zijn qua geluid anders dan een CX400. Beide met microfoon en i-thing bediening, zelf overigens aangeschaft om er een 3e gen. iPod Shuffle mee te kunnen bedienen en nooit gebruikt voor bellen.

De UE (of Logitech waar men tegenwoordig onderdeel van is) zijn vrij levendig qua geluidsweergave, maar ik zou je sterk willen waarschuwen dat dit absoluut geen goede in-ears zijn voor het geval je een fijne, stevige bass verwacht. Bieden ook een vrij sterke seal en daamree niet alleen een goede demping van het omgevingsgeluid, maar ook dat een deel van de mensen het bijbehorende vrij sterke 'plop' als je ze uit neemt onprettig.
Kijk je naar (professionele reviews) dan zijn er niet al te veel noch van de UE noch de AKG's, de Q350 wordt af en toe wel afgebrand in dergelijke tests (door whathifi bijvoorbeeld). Anderen zijn milder.
Bij beide geldt ook dat ik er niet mee zou gaan sporten en kennen relatief veel kabelgeluid. Mij bevallen beide in-ears, in tegenstelling tot de nodige matige/negatieve reviews ten spijt, erg goed. Ik houd niet van een sterke bass, en de midden- en hoge tonen worden erg goed weergegeven (mening). Daarbij komt dat beide fijn omgevingsgeluid isoleren.

Denk dat het relevant is om te vermelden, omdat zowel UE als AKG en voor een deeltje ook Klipsch naar mijn ervaring een duidelijk andere klankkleur/klankbeeld kennen dan Sennheiser dat je gewend bent.

Wat je een enkele keer tegenkomt in reviews is dat Sennheisers als het ware wat meer een 'warm' geluid kennen en dan zou het geluid van AKG en of Logitech/UE (en dan met name van UE's) ietwat 'spril' of zwak qua bas over kunnen komen. Alledrie zijn erg goed, maar dus wel verschillend.

Het is puur wat je mooi vind denk ik >> en jij geeft aan de CX400 erg fijn te vinden, vandaar de vermelding van dit alles :)

[ Voor 1% gewijzigd door Bluepenguin op 29-10-2012 16:59 . Reden: typo ]

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Alle in-ears geven kabelgeluid en een slechte basweergave zit hem meestal in het niet goed afsluiten van het gehoorkanaal. Hoe beter de dopjes sealen, hoe beter de weergave. De cx400 (en ook de cx500) sluiten goed, maar ik heb beter gehad! De M6 van MEEC zit daar met Shure foams wel beduidend beter en gaat veel dieper. Met de standaard dopjes ervaar ik dit beduidend minder.

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
DjVe schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 20:23:
Alle in-ears geven kabelgeluid en een slechte basweergave zit hem meestal in het niet goed afsluiten van het gehoorkanaal. Hoe beter de dopjes sealen, hoe beter de weergave. De cx400 (en ook de cx500) sluiten goed, maar ik heb beter gehad! De M6 van MEEC zit daar met Shure foams wel beduidend beter en gaat veel dieper. Met de standaard dopjes ervaar ik dit beduidend minder.
Dat is zeker zo, maar ook bij een goede seal (en dat is bij mijn gebruik het geval, voor allebei de in-ears) is voor in-ears de bass van de UE 200vi niet al te sterk en in ietsje minder mate geldt dat ook voor de AKG Q350. De bas is subtieler dan velen m graag zien. Vandaar de vermelding ervan, gezien de TS een nogal specifiek setje zoekt met én microfoon én onder €50,- en dus mogelijk op die twee uit zou kunnen komen.

Foams zijn dan inderdaad altijd wel beter, al zal niet ieder er van houden denk ik.

Maar ik wil niet al te zeer tegen je ingaan, begrijp me niet verkeerd. TS heeft daar niks aan, en je hebt allicht meer ervaring gezien je reviews van de CX500 en de Edifier. :)

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

• FailFr8er
Allen heel erg bedankt voor het advies. Het wat warmere geluid van de CX400 bevalt me idd wel, zoals het er nu naar uitziet ga ik de M6 bestellen, ik ben geen audiofiel en als het de kwaliteit van de CX400 benaderd ben ik al erg tevreden.

Ik hoor een hoop mensen over de Shure foam oordopjes, maar welke zijn dit precies. Op de site van Shure zie ik een hoop verschillende typen en ik kan moeilijk vinden welke nu precies de 'juiste' zijn waar iedereen het over heeft (en waar kan ik ze goedkoop krijgen, als we toch bezig zijn ;)).

Op Amazon.co.uk staat de M6P voor £23.99. Weet er iemand een betere bron, anders dan bestel ik ze daar :)

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Pagina: 1