Monitor kopen bij een bedrijf dat pixelgarantie aanbiedt?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Bij het zoeken naar een monitor zie je dat sommige bedrijven pixelgarantie aanbieden. Of je daar voor moet gaan of niet is al vaker besproken. Maar wat te doen als je geen pixelgarantie wilt? Toch kopen bij zo'n bedrijf?

Het schijnt zo te zijn dat een bepaald aantal dode of hete pixels aanvaardbaar wordt geacht door de fabrikant. Bestel je nu een monitor met pixelgarantie dan bekijkt het bedrijf waar je het koopt of er dode of hete pixels in zitten. Zien ze zo'n pixel dan gaat de monitor terug het magazijn in (niet terug naar de fabrikant) en wordt een andere gepakt, net zolang tot ze een pixelperfecte monitor vinden.

Wil je geen pixelgarantie, dan is daarom de kans dat je bij een bedrijf dat pixelgarantie aanbiedt een monitor krijgt met pixelfouten groter dan bij een bedrijf dat geen pixelgarantie aanbiedt. De laatste trekt immers de monitoren blind uit het magazijn en er is geen mechanisme waardoor de kans op een monitor met pixelfouten vergroot wordt als je niet betaalt voor pixelgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:46
Pixelgarantie is sowieso geen verplichting... en volgens mij zijn er ook maar heel weinig winkels die de monitor voor je testen voordat ze em opsturen. Pixelgarantie houdt meestal in dat wanneer jij zelf defecten ontdekt dat je de monitor zonder gezeur voor inruil op kan sturen. Waar je wel serieus rekening mee moet houden is dat de oneerlijke verkoper jou een monitor kan leveren die volgens de richtlijnen niet binnen de garantie valt maar wegens pixelgarantie wel is teruggestuurd... ik ken 2 shops die dat iig zo doen.

Maar dode pixels zijn sowieso tegenwoordig bijna geen issue meer, waarbij ik eerlijk moet zeggen dat ze ook steeds minder vaak opvallen omdat door de steeds hogere resoluties een enkele dode (sub)pixel bijna tot niet meer opvalt. Buiten dat als de winkel moeilijk doet, dan wil de fabrikant zelf de monitor meestal wel ruilen. Ik vind het iig meestal een hoop geld voor die kleine kans dat je tegen een probleem aanloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:17
Een aankoop via internet mag altijd binnen 7 werkdagen ná levering geretourneerd worden, zonder opgaaf van rede. Als het product nog niet geleverd is, mag je altijd annuleren. De termijn gaat het pas in als het product geleverd is. klik
Pixelgarantie is onzin, je mag het product gewoon ruilen danwel inleveren binnen 7 dagen.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
En als er na die periode merkbaare hoeveelheid defectieve pixels zich voor doen gewoon de garantie periode van een jaar en daarop nog ondersteuning tot 2 jaar. (word uitgelegd als 2 jaar garantie)
Hier moet het natuurlijk wel over minimaal 3 pixels gaan omdat een defecte pixel niet het product ondeugbaar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is geen technische vraag maar een shoppingvraag.

Move VB -> Shopping Forum

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

theMob schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:18:
Het schijnt zo te zijn dat een bepaald aantal dode of hete pixels aanvaardbaar wordt geacht door de fabrikant. Bestel je nu een monitor met pixelgarantie dan bekijkt het bedrijf waar je het koopt of er dode of hete pixels in zitten. Zien ze zo'n pixel dan gaat de monitor terug het magazijn in (niet terug naar de fabrikant) en wordt een andere gepakt, net zolang tot ze een pixelperfecte monitor vinden.
Aangezien de kans op pixeldefecten tegenwoordig erg klein is zal geen enkel bedrijf zo werken, de tijd (en dus kosten) die het meebrengt wegen niet op tegen de kleine kans dat er een defecte pixel aanwezig is.
Krijg je toch een scherm met een defecte pixel dan nemen ze hem terug en sturen een ander.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
theMob schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:18:
Maar wat te doen als je geen pixelgarantie wilt?
Wat voor antwoorden verwacht je op deze vraag?.

Als je denkt dat je een minderwaardig scherm gaat krijgen bij zo'n toko koop je er natuurlijk niet, daar heb je verder niemand bij nodig om dat voor je te bedenken.

Ik ben heel erg benieuwd wat voor bewijzen je hebt voor jouw beweringen.

[ Voor 6% gewijzigd door tinzarian op 25-10-2012 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:30
Koop je het via een website heb je recht om het binnen 7/14 dagen te retourneren zonder opgaaf van reden.
(Natuurlijk als je gaat stellen dat er een pixel defect is, kom je in het garantietraject en daar kan de fabrikant gaan stellen dat het conform de specificaties is.)

Kans is reëel dat de kosten van het terugsturen minder gaan zijn dan de kosten voor de pixelgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 22:20
Je kan gewoon kopen, mochten er dode pixel opzitten bij ontvangst kan je toch altijd binnen 7 werkdagen de koop ontbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:05

ResuCigam

BOFH

ictinteresse schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:06:
Je kan gewoon ONLINE kopen, mochten er dode pixel opzitten bij ontvangst kan je toch altijd binnen 7 werkdagen de koop ontbinden?
Aangepast 8)

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 22:20
Helemaal correct, dank je wel!

PS. Als je in de winkel zou kopen zou je ook daar de monitor eerst uit kunnen testen voordat je hem daadwerkelijk koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:30
Dat kan je vragen, maar ik weet niet of men daar zo happig op gaat zijn.

Het kost weeral extra tijd enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Zer0 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:25:
[...]

Aangezien de kans op pixeldefecten tegenwoordig erg klein is zal geen enkel bedrijf zo werken, de tijd (en dus kosten) die het meebrengt wegen niet op tegen de kleine kans dat er een defecte pixel aanwezig is.
Krijg je toch een scherm met een defecte pixel dan nemen ze hem terug en sturen een ander.
Ik vroeg het een tijdje geleden bij een bekende retailer (zal de naam even niet noemen) en die bevestigde dat ze de schermen bij pixelgarantie op pixelfouten controleren en bij kleine fouten de schermen dan weer terug in het magazijn zetten, waardoor de kans op een foute pixel inderdaad iets groter is als je koopt zonder pixelgarantie.

Het lijkt mij dat ze die kosten betalen uit het bedrag dat de pixelgarantie kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

theMob schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:57:
[...]

Ik vroeg het een tijdje geleden bij een bekende retailer (zal de naam even niet noemen) en die bevestigde dat ze de schermen bij pixelgarantie op pixelfouten controleren en bij kleine fouten de schermen dan weer terug in het magazijn zetten, waardoor de kans op een foute pixel inderdaad iets groter is als je koopt zonder pixelgarantie.

Het lijkt mij dat ze die kosten betalen uit het bedrag dat de pixelgarantie kost.
en jij gelooft alles wat een verkoper zegt? zeker grote retailers kost het teveel tijd om te testen en levert weer andere problemen op, ze moeten dan dozen gaan resealen met kans op klanten die gaan zeuren "mijn doos is al open geweest!" ;)
Pagina: 1