Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Topicstarter
Beste Mede Tweakers,

Ik ben bezig met het opzetten van een monitoring systeem van de servers die wij extern hebben staan. Dit gaat om allemaal Supermicro systemen met de mogelijkheid via IPMI sensoren uit te lezen, systemen te rebooten en, jawel, SNMP trap berichten uit te sturen bij het overschrijden van een bepaalde threshold.

Met het programma IPMIview kan je de servers binnen een bepaalde range spotten, en daarna configureren. Tot zover gaat het goed, de servers zijn gevonden en ik kan lokaal per sensor de waardes uitlezen per externe server. Nu heeft het programma ook de mogelijkheid om SNMP traps uit te sturen, en dit gedeelte wil maar niet lukken.

Is er iemand met ervaring met IPMIview en IPMI trap reciever?

Mij vragen zijn voor nu:

- Waar stel ik de threshold in van de sensoren? (anders kan je wachten tot je een ons weegt, geen threshold wordt overschreden)
- Waar moet ik in de SNMP trap table het mac-adres invullen, waar volgens de uitleg om gevraagd wordt (en waarom het macadres?) Dit gaat trouwens over het server management -> BMC settings.

Ik hoop dat iemand mij een beetje op weg kan helpen, much appreciated!

groet,

Jeroen

[ Voor 6% gewijzigd door millman op 25-10-2012 14:00 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Topicstarter
Bump

Niemand met enige ervaring met deze programma's? Of is er nog meer informatie nodig?

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'