• RedMonkey
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-11-2022
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar wat aankoopadvies voor een receiver voor mijn zus.

Ze heeft momenteel 1 blu-ray speler aangesloten via HDMI en voor KPN een settopbox tevens via HDMI aangesloten op een Samsung tv.
Nu wil ze niet een complete home cinema set waarin ook een blu-ray speler in zit, want die heeft ze al.
De optie valt dus op een receiver, we hebben een mooie set gezien met boxen van Samsung echter wordt deze niet meer geleverd.
Het hoeft geen totale 5.1 set te zijn, het kan ook gewoon 2.1 zijn.

Wat beleven jullie als experts aan :9

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-10 22:07
Hallo,

Ik zou toch voor een 5.1 of 7.1 versterker gaan, dan kun je later eventueel alsnog surroundspeakers bijplaatsen.

Ik vraag me ook af of er stereoversterkers met HDMI ondersteuning verkocht worden...

Kun je nog aangeven wat je budget is?

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-11 08:42

mr.paaJ

generatie cmd+z

Het lijkt me onnodig beperkend om een ingebouwde blu-ray uit te sluiten, maar een en ander is afhankelijk van budget. Tot ~€300 ontkom je er eigenlijk niet aan, vanaf daar kun je ook systemen zelf bij elkaar zoeken en is het wat vrijer.

Mooie 2.0 incl. HDMI met ARC is bijvoorbeeld de MCR755 set van Yamaha.

Enige losse stereo/hdmi versterkers die ik ken komen van Linn. Mooi, maar niet goedkoop :)

[ Voor 17% gewijzigd door mr.paaJ op 26-10-2012 14:32 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• RedMonkey
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-11-2022
GoeiedagEem schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:46:
Hallo,

Ik zou toch voor een 5.1 of 7.1 versterker gaan, dan kun je later eventueel alsnog surroundspeakers bijplaatsen.

Ik vraag me ook af of er stereoversterkers met HDMI ondersteuning verkocht worden...

Kun je nog aangeven wat je budget is?
Ik had zelf ook die gedachte, dus we gaan voor de 5.1 set.
Het budget is rond de 300 euro.
Ik heb zelf de set van Pioneer HTP-071 gezien:
pricewatch: Pioneer HTP-071

@mr.paaJ
Ik begrijp je standpunt, echter is een dubbele blu-ray ook niet echt handig, moet je die weer gaan verkopen enz..
Ook de MCR755 past ook niet echt binnen mijn specificaties :)

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-10 22:07
Mooie aanbieding, maar zou je niet liever "normale" speakers kopen in plaats van die kleine satellieten?

Puur voor surround zijn die satellieten prima, maar de fronts zou ik liever wat groter hebben. Daarmee kun je ook wat meer een ruimtelijk geluid creëren, zodat het geluid niet uit een bepaalde hoek komt, maar meer de kamer vult.

Overigens kun je met zo'n setje prima uit de voeten als je alleen maar films kijkt, dan is de ruimtelijkheid iets minder belangrijk, maar als je ook regelmatig muziek luistert, dan heb je meer aan wat grotere boxen.

Mijn advies zou zijn: koop een goede versterker en twee wat grotere front speakers (eventueel nog een subwoofer), dan kun je bekijken (beluisteren) wat je ervan vindt en kun je later makkelijk upgraden naar 5.0 of 5.1.

Als je zegt: ik wil in een keer klaar zijn, dan is deze set misschien wel je beste optie. Maar dan zou ik nog wat andere complete sets ernaast zetten en dan gaan vergelijken.

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
zelfde situatie hier en ik ben gegaan voor de pricewatch: Yamaha RX-V373

daarbij de pricewatch: Heco Victa 201 Espresso (Bruin) en later eventueel nog een sub. alles kan dan via hdmi. is geen top kwaliteit maar voldoet voor een filmpje en gewoon wat muziek luisteren.

een hele 5.1 set of meer is naar mijn idee alleen maar gedoe. muziek komt niet bepaald beter uit. gewoon 2.0 blijft het mooiste.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Pagina: 1