Toon posts:

Nieuwe Monitor 27inch voor gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb afgelopen week uit de BBG van September2012 het high end gaming systeem aangeschaft.
Nu heb ik een vrij kleine monitor, en wil een grote monitor aanschaffen van minimaal 27inch
(ik wil geen 3 kleine beeldschermen). Nu gebruik ik de pc vooral voor te gamen.

Waar moet ik op letten bij het kopen van een monitor? De resolutie loopt nu vaker op boven de fullHD resolutie, is dit handig voor te gamen? of maken ze hier nog geen gebruik van? Hoe zit het met Hertz? Kort samen gevat waar moet ik op letten bij de aanschaf van een monitor?

En kunnen jullie mij iets aanraden? Wil niet meer dan 600euro uitgeven aan een monitor.

Mijn dank is alvast groot _/-\o_

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:33
Ga voor een snel scherm. Vaak zijn dit TN schermen. Deze zijn ook niet zo prijzig.
Daarnaast, 27 inch heb je ook als 2560x nog iets resolutie.

Zie hier:
http://tweakers.net/categ...h0zHNLP64rXd3caPvjiiz3KV0

Dit zijn allemaal TN schermen, maar had dat niet als filter aan gezet.
Alle 5 onder de 600 euro.

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Een Full HD resolutie met een 27 inch monitor is wel het minimale. Hertz kan gewoon 60 zijn, bijna alle monitoren hebben dit en alleen als je 3D wilt heb je 120 hertz nodig. Verder moet je letten op de kijkhoek, input lag en ook of de monitor een beetje betrouwbaar is.

De Dell Ultrasharp U2713HM voldoet aan al deze eisen. De monitor heeft een hele hoge resolutie van 2560x1440, een ips paneel wat zorgt voor een goede kijkhoek en ook weinig input lag. Verder is deze monitor stijlvol, betrouwbaar en nog onder je budget met een prijs van ongeveer 550 euro.

Ryzen 3600 - GTX1060

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-02 22:08
Koreaanse 27" IPS monitoren voor een prikkie: Koreaanse IPS monitors (zijn ook voor weinig in 30" formaat te krijgen)

2560*1440 kan ik aanraden, het is verschil is zichtbaar en erg praktisch.

Anders raad ik ook de U2713HM aan. Heb zelf de U2711 en zou 'm alleen inruilen voor een gelijkwaardige LED-monitor.

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Doe es voortaan lezen voor je post...

Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:36
Dit is wel een interessant topic voor je: Keuze voor hoge resolutie, of hoge freq?
(mijn mening staat er al in, dus die zal ik niet reposten)
Pagina: 1