Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Takky
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-01 08:16
Ik heb een probleempje waar ik maar net niet de juiste antwoorden op kan vinden.
Voor de setup van mijn NAS, router, en televisie zoek ik een goede mediastreamer. Zonder harddisk, die heb ik in de NAS zitten. Ik wil het ding kunnen bedienen via mijn tablet en als het kan met een databaseje op de speler, zodat ik niet alleen via de netwerkfolders kan zoeken naar muziek of films, maar ook op andere zoekcriteria dan bestandsnaam.

De meeste DLNA spelertjes die ik tegenkom bieden wel een tablet functie, maar dat is om op je tablet de media van je NAS te kunnen afspelen. Dat zoek ik niet. Ik wil de speler zelf via een pc of tablet kunnen bedienen, zodat ik niet iedere keer de tv hoef aan te zetten als ik muziek opzet. (op mijn oude NAD, dus met composiet)

Iemand tips???
Thanks,
Takky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-06 10:36
Wil je nou een fysieke mediaspeler hebben? Of software voor op je NAS?

Fysieke mediaspeler: Dune d1. Te bedienen met Dune remote op je tab en je kan er ook YADis op draaien als libary.

Software matig: Koop een fysieke, Ik heb maandenlang lopen spelen met software en ik vond het niks. Heb zelf een Qnap 439 Pro II en die is gewoon niet snel genoeg om HD content fatsoenlijk te streamen. Is niet een van de minste.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 11:36
Raspberry Pi met codec-packs misschien een optie? Kan je de database zelfs nog centraliseren ook op je NAS (afhankelijk van de NAS uiteraard). De speler is prima met een app op de smartphone te bedienen vanaf vrijwel elk OS, en anders is webbased ook altijd nog mogelijk. Bijkomend voordeel is ondersteuning van CEC, dus je kan je TV-remote gebruiken in de meeste gevallen. Ben je voor 50,- klaar *O*
In principe kan elke XBMC-based playback-device doen wat je wilt; misschien is een ATV2 nog ergens vandaan te toveren voor weinig?
Andere optie zou bijvoorbeeld een Boxee Box kunnen zijn

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
virtualJac schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:29:
Software matig: Koop een fysieke, Ik heb maandenlang lopen spelen met software en ik vond het niks. Heb zelf een Qnap 439 Pro II en die is gewoon niet snel genoeg om HD content fatsoenlijk te streamen. Is niet een van de minste.
Het probleem waar je tegenaan loopt is de manier waarop DLNA werkt. Als je device het ondersteund, wordt de data op het device gedecodeerd. Helaas dat dit voor maar heel weinig formaten geldt, met als gevolg dat alles op de "server-kant" (lees: NAS) moet worden gedecodeerd, en dáár heeft je NAS inderdaad niet genoeg rekenkracht voor. Het ligt dus niet zo direct aan de NAS of aan DLNA, maar meer aan het device waar je op kijkt; over het algemeen is dat de TV (maar kan natuurlijk ook een media-speler oid zijn).
Zolang dit probleem blijft bestaan, is DLNA helaas gedoemd te mislukken, ondanks dat het principe heel mooi is. Het is weer het eeuwen-oude licentie-verhaaltje (de meeste tv's hebben namelijk zat reken-kracht aan boord om het goed af te kunnen handelen. Mocht je een Sony-tv hebben, dan is er nog een kleine hoop aangezien nog niet zo lang geleden het iemand is gelukt om de software van de TV te hacken, en zodoende XBMC op de TV kon installeren _O_ )

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Takky
Wil je nou een fysieke mediaspeler hebben? Of software voor op je NAS?
Mijn NAS is een simpel ding zonder grafische processor of uitgang voor geluid. Ik zoek dus een fysieke mediaspeler. Feitelijk een servertje met database, zonder een pc te hebben draaien. Om in mijn netwerk te hangen en film (via bv HDMI) en muziek (via composiet) mee af te spelen.

Te bedienen vanaf een tablet zoals je vanaf een pc bijvoorbeeld iTunes zou afspelen, maar dan met de tablet als afstandsbediening. Dus met de database op de mediaplayer/-streamer.

Misschien vraag ik rare dingen, maar ik ga de Dune eens checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-06 19:07
Wat voor NAS en tablet heb je?

Boxee Box is namelijk wel cool ding met erg nette iPad app en zeer goede RF remote.

Muziek kan je ook via airplay doen bijvoorbeeld; http://deviceguru.com/str...airplay-to-the-boxee-box/.

Mooiste combi (heb ik :P); Boxee Box, iPad en een Synology NAS. Alledrie supporten bijoorbeeld Airplay en Synology en Boxee hebben beide goede IOS apps. Airplay is superieur aan DLNA en volgens mij is er geen goed Android alternatief voor Airplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Ik kan dus gewoon bijvoorbeeld een YouTube filmpje kijken op iPad en met één druk op de knop verder kijken op mijn TV. Of muziek afspelen vanaf iPad naar de Boxed Box (doe meestal direct naar mijn receiver omdat die ook Airplay ondersteund en automatisch aangaat als ik er muziek heenstuur).

Werkt echt ontzettend mooi. Boxee Box indexeert zelf mijn NAS en zoekt metadata erbij zoals omschrijvingen en afbeeldingen bij films en tvseries. Soms moet je klein beetje helpen maar meestal werkt het perfect. Je kan ook met 2 drukken op de knop ondertitels downloaden. Alleen laat ik dat meestal aan mijn NAS over met Subliminal (volledig automatisch).

Mijn Synology heeft VideoStation draaien die ook zelf meta data ophaalt met mooie webinterface en app.

Bediening van Boxee zelf kan ook via iPad of iPhone (Android weet ik niet). Maar de bijgeleverde remote is zo briljant dat ik die meestal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Takky
Wat voor NAS en tablet heb je?
Ik heb een D-Link DNS-323 NASje en een Transformer TF300 tablet (en een D-Link DIR-855 router).
Klinkt goed wat je schrijft, maar ik heb nu dus niks Apple. Zou wel eens naar Boxee Box kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Grappig Boxee Box wordt gemaakt door D-Link :D. Weet niet hoe goed de Android apps zijn. Geen Airplay is wel groot gemis bij Android imho.

Boxee Box is niet goedkoopste mediaplayer maar imho wel één van de beste. Erg mooie interface en werkt super. Hoop mediaplayers hebben bet lelijke UI/Skin imho.

[ Voor 37% gewijzigd door McVirusS op 25-10-2012 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Boxee Box is gebaseerd op XBMC. Alles wat je in Boxee Box kan, kan je in XBMC ook (soms op een iets andere manier, maar het kan) en op XBMC kan je nog veel meer. Nadeel ervan is, is dat je zelf voor de hardware moet zorgen, en dat je er wat werk aan hebt.
Wil je ee kant-en-klare oplossing, dan is Boxee Box wat je zoekt, en wil je een hobbyprojectje, dan is een XBMC-based device een prima keuze.
Qua prijs weet je met de Boxee Box vooraf waar je aan toe bent, en met XBMC-based blijkt dat een hobby toch altijd wel prijziger wordt dan vooraf bedacht ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Boxee Box is wel behoorlijk doorontwikkeld ten opzichte van XBMC imho. XBMC is ook wel mooi systeem maar kost inderdaad meer tijd. Boxee Box is alleen voor de remote al de moeite waard ;).

Watch Later is ook mooie functie. Als ik ergens een leuk filmpje zie maar geen tijd heb om 'm te kijken klik ik op Watch later On Boxee in mijn browser. Dan wordt dat filmpje netjes toegevoegd aan soort playlist op mijn Boxee ;).
Pagina: 1