Hallo beste tweakers,
Ik ben op zoek naar een usb om eens eindelijk die kabel rotzooi op mijn bureau op te ruimen.
De prijs is afhankelijk van de prestaties, en dan vooral of het geschikt is voor hifi.
Vereisten:
Ik sluit hem aan op mijn laptop (2x usb3.0/2xusb2.0)
Ik heb zelf twee hubs gezien: pricewatch: Targus 7-Port USB 3.0 Superspeed Combo Hub en pricewatch: Sitecom 7 Port Hub - USB 2.0 - CN-051
Het enige verschil is dat de ene USB 3.0 ondersteund en hij is ook 3x zo duur.
Die van Targus lijkt me wel gewoon hele goede kwaliteit te hebben en een goede voeding heeft dus een positieve invloed.
In de review van die andere heb ik al gelezen dat het systeem niet meer opstart met gebruik van de voeding dus dat zegt dan ook weer genoeg denk ik zelf.
Weten jullie wat een goede usb hub zou kunnen zijn voor mij?
Alvast bedankt!
Ik ben op zoek naar een usb om eens eindelijk die kabel rotzooi op mijn bureau op te ruimen.
De prijs is afhankelijk van de prestaties, en dan vooral of het geschikt is voor hifi.
Vereisten:
- Minimaal 5 poorten
- Voeding
- Genoeg bandbreedte om een muis, printer en externe harde schijf (50mb/s) te gebruiken.
- USB 3.0
- Stabiele voeding
- Lange kabel
Ik sluit hem aan op mijn laptop (2x usb3.0/2xusb2.0)
Ik heb zelf twee hubs gezien: pricewatch: Targus 7-Port USB 3.0 Superspeed Combo Hub en pricewatch: Sitecom 7 Port Hub - USB 2.0 - CN-051
Het enige verschil is dat de ene USB 3.0 ondersteund en hij is ook 3x zo duur.
Die van Targus lijkt me wel gewoon hele goede kwaliteit te hebben en een goede voeding heeft dus een positieve invloed.
Dit is hier ook terug te lezen. De vraag is dus of de voeding van deze hub beter/gelijk aan/verwaarloosbaar is met de voeding van een laptop.To give it a run as a DAC, I plugged in into my lab-grade Vaunix USB hub and connected it to my Stax rig. This seemed to be a bit of an improvement over the USB port of my MacBook Pro. Since the hub has better quality power this was no surprise.
In de review van die andere heb ik al gelezen dat het systeem niet meer opstart met gebruik van de voeding dus dat zegt dan ook weer genoeg denk ik zelf.
Weten jullie wat een goede usb hub zou kunnen zijn voor mij?
Alvast bedankt!