>5 poorts USB hub

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-04 03:27
Hallo beste tweakers,

Ik ben op zoek naar een usb om eens eindelijk die kabel rotzooi op mijn bureau op te ruimen.
De prijs is afhankelijk van de prestaties, en dan vooral of het geschikt is voor hifi.

Vereisten:
  • Minimaal 5 poorten
  • Voeding
  • Genoeg bandbreedte om een muis, printer en externe harde schijf (50mb/s) te gebruiken.
Voorkeuren:
  • USB 3.0
  • Stabiele voeding
  • Lange kabel
Ik zou er graag ook een USB DAC op aan willen sluiten voor mijn muziek. Ik vraag me alleen af of dat niet ten koste gaat van de kwaliteit. Ik kan me voorstellen dat er misschien iets van jitter of iets dergelijks optreed als één poort zo intensief word gebruikt.
Ik sluit hem aan op mijn laptop (2x usb3.0/2xusb2.0)

Ik heb zelf twee hubs gezien: pricewatch: Targus 7-Port USB 3.0 Superspeed Combo Hub en pricewatch: Sitecom 7 Port Hub - USB 2.0 - CN-051
Het enige verschil is dat de ene USB 3.0 ondersteund en hij is ook 3x zo duur.
Die van Targus lijkt me wel gewoon hele goede kwaliteit te hebben en een goede voeding heeft dus een positieve invloed.
To give it a run as a DAC, I plugged in into my lab-grade Vaunix USB hub and connected it to my Stax rig. This seemed to be a bit of an improvement over the USB port of my MacBook Pro. Since the hub has better quality power this was no surprise.
Dit is hier ook terug te lezen. De vraag is dus of de voeding van deze hub beter/gelijk aan/verwaarloosbaar is met de voeding van een laptop.
In de review van die andere heb ik al gelezen dat het systeem niet meer opstart met gebruik van de voeding dus dat zegt dan ook weer genoeg denk ik zelf.

Weten jullie wat een goede usb hub zou kunnen zijn voor mij?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEasterEgg
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-06 12:16
Ligt denk ik ook aan je DAC, zelf geen problemen met mijn DAC op USB-splitter..

Echter sommige DACs hebben al snel last van andere USB kabels dus ik zou eerst testen voordat je er 1 aanschaft.

[ Voor 42% gewijzigd door MEasterEgg op 25-10-2012 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Verschillende USB hubs testen is moeilijk. Welke dac en USB splitter heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEasterEgg
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-06 12:16
Ik heb een Fiio e10, echter mijn combi zegt weinig aangezien ik weer andere dingen erop aansluit. Je zult moeten kijken hoeveel stroom de USB kan leveren en hoeveel de apparaten vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik heb ook een e10. Ik denk dat ik gewoon ff wacht en dan die duurdere haal. Het is in ieder geval geen levens behoefte. ;)