1 laptop niet op internet andere devices wel

Pagina: 1
Acties:

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
Beste tweakers,

ik heb hier een probleempje en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Het scenario is als volgt

- Ik heb glasvezel internet van KPN.

op het netwerk zijn de volgende apparaten aangesloten
-3 desktop pc's allemaal met kabel en windows 7.
-2 laptops's windows 7 (wifi)
- 1 ipad (wifi)
- 1 Nexus 7 (wifi)

en het probleem geval een windows vista laptop. (wifi).

Ik kan met alle apparaten behalve de windows vista laptop gewoon op internet komen zonder problemen.

De windows vista laptop maakt wel verbinding met het netwerk maar vervolgens niet met internet. Echter als ik ubuntu vanaf een USB stick opstart en dan verbinding wil maken zijn er geen problemen ik kan ik gewoon op het internet komen...

ik heb het volgende geprobeerd.

1. de standaard trouble shoots van windows. deze hebben het probleem niet kunnen verhelpen
2. router resetten (stroom eraf) ook dit heeft niet geholpen.

nu heb ik het volgende gevonden.

Als ik de IP adressen van de devices bekijk zijn de eerste 6 cijfers steeds netjes hetzelfde. en varrieren er 2. zoals het hoort (geloof ik).

Echter als ik het ipadres van de vista machine opvraag is dit een kompleet ander IP adres en komen de eerste 6 cijfers niet overeen met de de andere devices.
Kan hier het probleem zitten en kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan oplossen.

Ik hoop dat ik duidelijk en volledig genoeg ben.

alvast bedankt

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

Verwijderd

Zijn de 1e 3 cijfers 169? dan krijgt je machine geen IPadres via DHCP. Firewall/kapotte kabel graag even uitsluiten.

• qrious
alle devices ook de werkende hebben 169 als eerste 3 cijfers ook de werkende.
en kapotte kabel/firewall is uitgesloten

[ Voor 3% gewijzigd door qrious op 25-10-2012 12:21 ]

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
De range 169 (169.0.0.1 tot 169.254.254.254) is een APIPA adres. Deze wijst de machine zichzelf toe als er geen netwerk met een DHCP server te vinden is. Ik zou in ieder geval je wel werkende netwerk op een 192 range zetten. Zo sluit je vergissingen uit.
Dan kun je weer verder op onderzoek gaan met je eigen machine.

[ Voor 5% gewijzigd door marquis op 25-10-2012 12:33 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• qrious
de WEL werkende devices hebben inderdaad 192 als range, de nietwerkende heeft nadat ik de kabel heb getest, en vervolgens weer wifi range 169

hoe verander de range van de laptop naar 192?

[ Voor 152% gewijzigd door qrious op 25-10-2012 12:33 ]

Verwijderd

Alle andere machines staan wel op DHCP? Dan moet je uitzoeken waarom deze machine geen DHCP adres krijgt. Probeer te achterhalen waarom WIFI niet werkt, wachtwoord?

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2012 12:39 ]

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
jorg5 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:31:
de WEL werkende devices hebben inderdaad 192 als range, de nietwerkende heeft nadat ik de kabel heb getest, en vervolgens weer wifi range 169

hoe verander de range van de laptop naar 192?
Dat kun je niet zelf doen, je laptop moet dat adres krijgen van je DHCP machine. Dat je een APIPA krijgt, komt omdat hij je DHCP niet ziet.

Edit: Hoor ik nu dat je laptop via de kabel wel verbindig krijgt met internet?

[ Voor 8% gewijzigd door marquis op 25-10-2012 12:37 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik heb dit ook gehad. je moet dit zoeken in 1 van de laatste updates met betrekking tot de Root certificaten die van een XX aantal bits naar 128 bit gaan.

Die update is in begin oktber verspreid via Win.dows update

[ Voor 17% gewijzigd door Lip op 25-10-2012 12:42 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• qrious
Lip schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:40:
Ik heb dit ook gehad. je moet dit zoeken in 1 van de laatste updates met betrekking tot de Root certificaten die van een XX aantal bits naar 128 bit gaan.

Die update is in begin oktber verspreid via Win.dows update
kan je iets specifieker zijn welke update bedoel je?

• qrious
ik heb dit geprobeerd maar ook dit werkt niet
ik kan het hele pad volgen
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{GUID}
alleen het laatste 'guide' krijg ik niet krijg die andere submappen. ik heb de oplossing voor alle drie de mappen geprobeerd. steeds de laptop gereboot maar krijg nog steeds alleen lokaal verbinding

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Wat gebeurd er als je een vast IP-adres instelt? Heb je de laatste drivers?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Kalkran
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-12 22:46
Als je een KPN modem hebt met zo'n plastic randje eromheen (een ZTE H220N), en een vista laptop met Atheros wifi kaartje (AR5007EG, AR5007, AR9285) is dit een bekend probleem.
Update je drivers eens, via www.atheros.cz zijn werkende drivers te verkrijgen (niet officiele drivers volgens mij).

Je kan ook je netwerk instellen op 802.11b/g en dan pakt-ie hem ook.
Als ik dit niet juist heb gegokt, vermeld dan eens welke wifi netwerkkaart en welk modem je hebt.

Succes
Pagina: 1