Beste tweakers,
ik heb hier een probleempje en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Het scenario is als volgt
- Ik heb glasvezel internet van KPN.
op het netwerk zijn de volgende apparaten aangesloten
-3 desktop pc's allemaal met kabel en windows 7.
-2 laptops's windows 7 (wifi)
- 1 ipad (wifi)
- 1 Nexus 7 (wifi)
en het probleem geval een windows vista laptop. (wifi).
Ik kan met alle apparaten behalve de windows vista laptop gewoon op internet komen zonder problemen.
De windows vista laptop maakt wel verbinding met het netwerk maar vervolgens niet met internet. Echter als ik ubuntu vanaf een USB stick opstart en dan verbinding wil maken zijn er geen problemen ik kan ik gewoon op het internet komen...
ik heb het volgende geprobeerd.
1. de standaard trouble shoots van windows. deze hebben het probleem niet kunnen verhelpen
2. router resetten (stroom eraf) ook dit heeft niet geholpen.
nu heb ik het volgende gevonden.
Als ik de IP adressen van de devices bekijk zijn de eerste 6 cijfers steeds netjes hetzelfde. en varrieren er 2. zoals het hoort (geloof ik).
Echter als ik het ipadres van de vista machine opvraag is dit een kompleet ander IP adres en komen de eerste 6 cijfers niet overeen met de de andere devices.
Kan hier het probleem zitten en kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan oplossen.
Ik hoop dat ik duidelijk en volledig genoeg ben.
alvast bedankt
ik heb hier een probleempje en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Het scenario is als volgt
- Ik heb glasvezel internet van KPN.
op het netwerk zijn de volgende apparaten aangesloten
-3 desktop pc's allemaal met kabel en windows 7.
-2 laptops's windows 7 (wifi)
- 1 ipad (wifi)
- 1 Nexus 7 (wifi)
en het probleem geval een windows vista laptop. (wifi).
Ik kan met alle apparaten behalve de windows vista laptop gewoon op internet komen zonder problemen.
De windows vista laptop maakt wel verbinding met het netwerk maar vervolgens niet met internet. Echter als ik ubuntu vanaf een USB stick opstart en dan verbinding wil maken zijn er geen problemen ik kan ik gewoon op het internet komen...
ik heb het volgende geprobeerd.
1. de standaard trouble shoots van windows. deze hebben het probleem niet kunnen verhelpen
2. router resetten (stroom eraf) ook dit heeft niet geholpen.
nu heb ik het volgende gevonden.
Als ik de IP adressen van de devices bekijk zijn de eerste 6 cijfers steeds netjes hetzelfde. en varrieren er 2. zoals het hoort (geloof ik).
Echter als ik het ipadres van de vista machine opvraag is dit een kompleet ander IP adres en komen de eerste 6 cijfers niet overeen met de de andere devices.
Kan hier het probleem zitten en kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan oplossen.
Ik hoop dat ik duidelijk en volledig genoeg ben.
alvast bedankt
They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.