Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort een nieuw systeempie kopen :) en ik vroeg me af, wat te doen. Ik ben goed op de hoogte van de verschillen enzo, maar ik vraag me toch het volgende af:

1. Is een p4 over te klokken?
2. Zo ja, hoe dan? veel? is dat moeilijk?
3. Denken jullie dat Windows XP P4 instructies ondersteunt(niet alleen directX 8)?

4. Denken jullie dat veel software ontwikkelaars producten gaan maken die optimised zijn voor de P4?
5.Past Pc700 rdram in combi met pc800?
6.Welke moederbord zouden jullie kiezen voor een athlon danwel een p4?
7. DDR of niet?
8. Weet er iemand nog mooie kasten?
9. Wat is een goeie fan?

Thnx alrdy *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteFly
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 13:37
Kijk, ik ben best een AMD fan op het moment. maar als geld geen rol zou spelen zijn er momenten dat een P4 een leukere keus is dan een Athlon (Athlon 4 daargelaten)

Pentium optimised shit bestaat! dingen als CAD, Maya en misschien zelfs ook wel 3DMax renderen gewoon veel sneller op een Intel. (nog wel iig) Als ik op dit moment een webserverstje zou willen en geld was geen prob, dan zou ik een dual PIII in elkaar draaien en geen TB nemen.

In alle andere gevallen is een TB veel logischer. Ze zijn sneller op vele fronten, niet alleen in office dingen, maar ook spellen en dus Floating Point Calcs kunnen ze sneller dan een Intel op dezelfde snelheid. Plus een AMD is leuker oc-en, dat weet iedereen. Het ligt er dus helemaal aan wat je wil met je sys.
Ojah, RDram is langzamer dan DDR-SDRAM (volgens de benches), en het zit er niet in dat een P4 met DDR geheugen gaat werken, dus weer een puntje voor de TB

succes verder met je Killa-sys! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
"Pentium optimised shit bestaat! dingen als CAD, Maya en misschien zelfs ook wel 3DMax renderen gewoon veel sneller op een Intel. (nog wel iig)"

euhm. RENDEREN sneller? Dacht het niet.
Een pentium 4 geeft meer performance VOOR het renderen, als je de scene in elkaar zet. Dat komt door z'n mooie bandbreedte. In het echte renderen is een athlon een stukkie beter. (Beter FPU)

check zelf: verschil tussen p3/p4 en athlon.

http://www.3dluvr.com/content/techz/benchmarks.php

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteFly
ach, je hoort wel wel dat ik nooit met dat soort dingen werk. Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat er wel degelijk proggie's zijn die het heeel wat beter doen op een Pentium dan op een Athlon. Dit wil nog weleens ontkend worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Even reagerend op beide postings:
- Kies niet voor de huidige p4, deze wordt zeer binnenkort weer vervangen door een niet pin-compatible type p4.
- Rambus is in de meeste gevallen sneller dan DDR-sdram en heeft in ieder geval een grotere bandbreedte. De ontwikkelingen op dit gebied zijn erg interessant.
- Voorgaand verhaal geldt alleen mbt pc800 rd-ram, kies in geen geval voor langzamer rd-ram. Alles wordt nl. net zo langzaam als de langzaamste module, dus stop geen pc700 bij pc800 geheugen.
- Check voor een goed mainboard de reviews, want de laatste tijd komen veel nieuwe boards uit. Het lijkt er echter op dat de productie voor de huidige p4 wordt gestaakt. Zie daarover ook het eerste punt.
- Optimalisatie voor een nieuwe instructie laat in deze snel ontwikkelende wereld nog steeds een jaar op zich wachten, als het er geen twee zijn. Hoe vaak koop je een nieuwe computer, eenmaal per jaar of ben je meer het 'ik upgrade onderdeel voor onderdeel' type...

Conclusie: zit je erg omhoog: Athlon met DDR.
Investering in de toekomst: P4 met rambus.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geld maakt niet uit? Dual Palamino 1.5 Ghz :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteFly
Rambus is in de meeste gevallen sneller dan DDR-sdram en heeft in ieder geval een grotere bandbreedte
Ik dacht dat er legio topics en nieuwsberichten zijn geweest over de tegenvallende prestaties van RDram. DDR was veel sneller. Ik kan nu niet terugzoeken, maar dat RDram sneller was.. daar kan ik me nix van herinneren. Ja, de bandbreedte is groter, maar in de praktijk scheen het er niets van te bakken. enminste, dat kan ik mij nog herrineren.

TB's komen toch met DDR, en that's the way to go.

HlpDsk:
Toch zeker wel 4 keer geclusterd onder Linux mag ik hopen?! anders zet je wel errug laag in hoor! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TB 1333 met een Aopen AK73pro(a) voor SDR
Of je kan een Msi K7 Master voor ddr mem doen

Case vind ik zelf aopen het beste een HX45 met daarin een 300watt voeding. Goeie airflow en lekker ruim van binnen.

Intel zou ik nog ff mee wachten op dit moment zou ik voor amd gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

>> [url="/listtopics.php/7"]Processors & Mobo's[/url] <<

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -whodini-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-07-2024
ik zou uitkijken met de k7 master van MSI
heb hem zelf gehad het is een rampen board
meerderen mensen hebben hier last van gehad
ik eigenwijs toch gekocht.
sometimes you learn the hard way
gelukkig kon ik hem weer ruilen voor een andere
Sorry wel off topic maar ff waarschuwen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-09 07:47

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Ja

Niet moeilijk heb ze gezien op 2 Gig en met lucht koeling.

3. Denken jullie dat Windows XP P4 instructies ondersteunt(niet alleen directX 8)?
Ben bang van wel aangezien dat windows en intel veel met elkaar gemeen hebben (zie verleden) zelf geen ervaring mee.

4. Denken jullie dat veel software ontwikkelaars producten gaan maken die optimised zijn voor de P4?

Intel hoopt het en ik denk wel dat de P4 al beter uit de verf komt naarmate deze al bekender en beter verkocht wordt.

Geen idee.

Athlon Asus of Abit (altijd goed)

7. DDR of niet?

Je hebt geld over dan zeker DDR is toch 10 % sneller.

Antec !

9. Wat is een goeie fan?

Zie cooler review van een paar dagen geleden.
op Anandtech heeft er een gestaan een hele lange. Uit deze test kwam naar voren of alpha of globalwin wbk 38 (soort beste koop koelertje) maar wel gehorig.

Veel succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:22
Vraag 5.Past Pc700 rdram in combi met pc800?

Nee, PC700 past sowieso niet op een i850 bord, er past alleen of PC600 of PC800 op.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Overklokken kan wel, maar kan ook veel problemen geven (CPU schakelt naar halve kloksnelheid)

Ik ga er wel van uit. Intel zal het wel weer op een akkoordje gooien met de ontwikkelaars

De i850 Chipset ondersteunt alleen PC600 en PC 800 RDRAM (geen PC700)

Kijk eens op toms hardware guide

7. DDR of niet?

Tot nu toe levert DDR weinig resultaten op. (behalve als videomem. dan.

http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=152&page=5

9. Wat is een goeie fan?

[off topic]
What the heck?!!!
Waarom is mijn wachtwoord ge-reset?
Waar is mijn user-icon?
Waar is mijn signature?
[/off topic]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 12:57

Floor-is

5.2

Op vrijdag 01 juni 2001 17:29 schreef Tyrian het volgende:

Overklokken kan wel, maar kan ook veel problemen geven (CPU schakelt naar helve kloksnelheid)

Ik ga er wel van uit. Intel zal het wel weer op een akkoordje gooien met de ontwikkelaars

De i850 Chipset ondersteunt alleen PC600 en PC 800 RDRAM (geen PC700)

Kijk eens op toms hardware guide

7. DDR of niet?

Tot nu toe levert DDR weinig resultaten op. (behalve als videomem. dan.

http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=152&page=5

9. Wat is een goeie fan?

[off topic]
What the heck?!!!
Waarom is mijn wachtwoord ge-reset?
Waar is mijn user-icon?
Waar is mijn signature?
[/off topic]
Check hier: [topic=152078]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep, elke 1,7Ghz krijg je met gemak op 2Ghz (120x17 = 580 FSB = :9
Zie vraag 2.
Jep
Ja, bijna alle nieuwe games hebben P4 optimalisaties. Tribes2 bijv. 3DSMAX 4 en Maya en CAD hebben ook P4 optimalisaties.
Nee, ;(
Abit TH7-RAID, is het ultieme P4 vord. asus P4T is ook wel goed, maar daar zitten minder extraatjes aan. Kijk ook maar eens hier voor een review
7. DDR of niet?
Ja, als geld niks uitmaakt wel
Antec!!!! www.antec-inc.com
9. Wat is een goeie fan?
Swiftech MC462-A

Thnx alrdy *D
Graag gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oja, dus koop een P4!!!!!!! veel stabieler!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaihetapie
  • Laatst online: 06-09 20:48
Ja natuurlijk als ie moet werken gaat op halve kracht verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 23:28 schreef aaihetapie het volgende:
Ja natuurlijk als ie moet werken gaat op halve kracht verder
Hij brand tenminste niet door of je molt de core niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 11:01
Deze goedbedoelde thread gaat uitlopen op een FLAME ... ik voel het gewoon. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Het begint al lekker te lopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me w8 nog op de "Intel = kut" post, die komt toch elke keer voorbij in een AMD vs Intel draadje.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 11:01
Yeah, maar dit is geen Intel<->AMD draadje. :(
Er werd een normale vraag gesteld namelijk, alleen de kids hier gaan flamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-08 14:03
Ga hier nou niet zo zielig liggen flamen mensen. En iedereen ligt dan te roepen dat je niet moet flamen en dat is beina net zo irritant.
Verder wacht ff op de nieuwe P4 Northwood. Volgens mij is windows XP voor de P4 geoptimaliseerd ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Nu online

BrZ

Op woensdag 27 juni 2001 15:10 schreef roedie het volgende:
Ga hier nou niet zo zielig liggen flamen mensen. En iedereen ligt dan te roepen dat je niet moet flamen en dat is beina net zo irritant.
Verder wacht ff op de nieuwe P4 Northwood. Volgens mij is windows XP voor de P4 geoptimaliseerd ja.
Nuttig om na een maand te roepen dat er niet geflamed moet worden...

Maar windows XP heeft/krijgt zover ik weet geen SSE2 optimalisaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Ik zou zeggen..... je koopt tegenwoordig een cpu nooit voor lang....na een maand of wat is hij al oud en na een jaar kun je 'm practisch weggooien of in je linux servertje stoppen.

Ik zou voor AMD gaan, niet omdat ik de 1 beter vindt dan de ander (vindt ik misschien wel maar dat was jou vraag niet), maar omdat AMD cheap is.....je koopt nu een 1333 of 1400 mhz cpu'tje met een berg DDR geheugen en je dondert over een tijdje die cpu weg (of verkoopt 'm aan je broertje ofzo) en dan pleur je er een snellere in....

Als je nu een P4 koopt weet je 100% zeker dat je in dat mobo over 6 maanden geen andere cpu kan douwen omdat intel de socket weer eens gaat veranderen...

Kijk maar wat je doet!

A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Laatst online: 23-05-2023
Op woensdag 27 juni 2001 15:40 schreef BrZ het volgende:

[..]

Nuttig om na een maand te roepen dat er niet geflamed moet worden...

Maar windows XP heeft/krijgt zover ik weet geen SSE2 optimalisaties
Er zal best wel af en toe goed voor de P4 geoptimaliseerd gaan worden, maar XP zelf doet niets met floating point dus hoeft er niet zoveel geoptimaliseerd worden.

Ik denk dat je af en toe een game krijgt die beter draait op P4 en minder op Athlon, maar waarschijnlijk valt het allemaal wel mee. De Game ontwikkelaars moeten toch beiden ondersteunen en de Athlon blijft gewoon een brute CPU :)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Pagina: 1