Een goede en stille 60*60mm fan.

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019

Topicstarter
Ik heb een Thermaltake Vulcano2 gekocht en ben hier helemaal niet tevreden over hij presteert 2 graden beter dan mijn Spire MA324-15 maar maakt erg veel lawaai en trilt heel erg,de fan is gewoon niet goed(stuk).
Ik heb nu de Spire fan op de Vulcano gezet en het is nu veel beter en het scheelt maar 1 graden.
Toch wil ik een Papst fan proberen maar kan deze nergens vinden,ik weet dat in Duitsland een adres is waar je ook de Silverado kan krijgen maar kan hier even niet opkomen,Alconto?
Ik denk dat ik geen garantie meer heb omdat ik de thermalpad vervangen heb door Artic Silver.
Als iemand het adres voor Papst fans weet of een ander goede en stille 60*60mm fan laat het dan weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nou, niet echt een antwoord op je vraag, maar als je meer cfm wil, moet je onherroepelijk genoegen nemen met meer lawaai. Het enige wat nog scheelt is hoeveel objecten je in de stroming van de lucht neer zet... Dus roosters verwijderen enzo...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24726

ik heb zelf 4 papst fans in me kast hangen, waarvan 2x60mm op me cooler. Ze maken echt weinig geluid op 7 volt, en wel goede airflow, en op 12 volt is het geluid normaal, en de airflow echt hard. nadeel aan die 60mms was dat ze 47,50 per stuk kosten. ik heb ze via een dealer bestelt bij www.velleman.be , maar daar kan je ook je eigen order plaatsen geloof ik, en ze hebben een hele lijst met resellers. En het kan zijn dat je fans niet in de lijst van velleman staan, maar ze zijn wel te leveren [heb ze zelf 3 dagen terug gehaald]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-02 07:46
Op vrijdag 01 juni 2001 01:45 schreef QuAd-dUnCAn het volgende:
nadeel aan die 60mms was dat ze 47,50 per stuk kosten.
Aaah! fl 95,- voor twee 60mm fans?! |:(

En zijn die dan beter dan Delta 60HP's? Want die kosten een stuk minder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-02 07:46
Kun je niet een stille 80mm of 92mm met een windtunnel erop zetten? Zorg wel dat hij een hoge CFM heeft, anders haalt het geen reet uit (zoals bij mij :( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
wij hebben eergister wat nieuwe fans binnen gekregen.

60 en 80 mm
voor 24,95

ik heb ze nog niet getest moe je anders maar ff bellen

dbo systems de meern
030-6666940

en vragen naar mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

De sunon 60mm fan heeft ook aardig wat cfm'tjes en kost hooguit een geeltje oid >:)

JayGTeam (213177)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-05 15:56
Erm, waarom doe je er niet een grotere fan op?

Ik bedoel, ff knutselen, dan heb je meer CFM en nog stiller ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Een betere CMF met een fanmaat die niet veranderd gaat onherroepelijk gepaard met meer geluid. Zo'n papst fan is iets stiller bij een zelfde CMF. Maar als je een stille papst hebt, presteerd die NOOIT zo goed als een Delta HP.
Als je meer CMF wilt EN minder herri ben je genoodzaakt om er een 80mm of nog liever een 92 of 120mm fan op te zetten. Ik ga komende week zelf expirimenteren met een 120mm papst (lokale elextrozaak: 3 tientjes)

Als ik erachter ben wat het beste werkt laat ik het even horen.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4678

www.3dfxcool.com

YS Tech 27cfm, 36DB.
Goede fan voor weinig geluid...
GL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Weet iemand toevallig nog die Duitse site waar je ook de Silverado kan krijgen,was iets met alconto dacht ik,die had ook wel eenpaar leuke fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24726

[b]
Aaah! fl 95,- voor twee 60mm fans?! |:(
laat mij nou eens een weddenschapje gewonnen hebben met als inzet 2x60mm papst :P lekker toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26374

Waarom geen Coolermaster systeemfan met 3pins aansluiting voor op het moederbord?
--------------------------------------------

AF6-25IM-74
Specification : Size 60 X 60 mm
Rated Voltage 12 V
Input Current 0.11 Amps
Rtation Speed 3200 RPM
Air Flow 13 CFM

Insulation Rank UL: Class A
Acoustic Noise 25 dBA
Life Expectancy 50.000 hrs
Weight 70 gms
4 Pin To 3 Pin Connector.
-------------------------------------------

Het vast wel te krijgen bij Comptechworld,
ze verkopen ook de 80 mm Coolermaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk dat een airflow van 13 CFM een beetje te weinig is voor een CPU koeler,zeker voor een AMD,die van ThermalTake heeft een airflow van 36 CFM en maakt 31.5dB lawaai,die van mijn meer maar die is ook niet goed vandaar dat ik een ander zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5766

denk het niet, er is maar 1 fan die boven de 30 cfm zit ( vna de bekende merken dan ) in een 60x60 behuizing en dat is de Delta 60HP ( die doet 36 CFM@6800 rpm ) en met heel wat meer lawaai dan 31.5 dBa ( was het niet 46 dBa )

Maar je hebt wel gelijk dat 13 CFM niet genoeg is voor een beetje proccessor. Ik zou zelfs met een fan-adapter aan de gang gaan en er een 80x80 aan knutselen, dan moet 30~40 cfm stil te halen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Op vrijdag 01 juni 2001 14:27 schreef rjw het volgende:
Weet iemand toevallig nog die Duitse site waar je ook de Silverado kan krijgen,was iets met alconto dacht ik,die had ook wel eenpaar leuke fans.
bijna goed, aconto.de ;)

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dat is de site waar je tenminste Papst fans kan krijgen,ik heb er al een leuke gezien.

http://www.aconto.de/info/infpapst.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21514

Ik heb vorige week een rembours zending van Aconto binnen gehad, maar ik moest wel FL.53,- extra (sinds februari ingevoerd)internationale rembourspostwisselkosten aan PTT-post betalen. :(

Je kan dus beter vooruitbetalen zoals bij http://www.com-tra.de/ Ze hebben een zeer groot assortiment(Papst,YS-Tech, Titan) ventilatoren. :P

Ik heb zelf een Papst 8412NGL (12db) en 8412NGML (19db), het zijn wel 80mm fan's, maar wat mij opviel was dat geluidsniveau, (vooral tikkend motorlawaai)naar mijn indruk, hoger is dan ik verwacht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21342

ga eens denken aan waterkoeling mijn TB1466 op 36 gr: stres met koe :) :) :) en dat zonder petier,en geen kabaal aan de kop
Pagina: 1